Uitlaat originele Gti 16v
Beste Forummers,
Omdat ik van het weekend ben aangehouden en een zware bekeuring heb gekregen voor het te harde geluid uit mijn uitlaat :mad: ben ik van plan om mijn uitlaat origineel te maken, of in ieder geval een groot gedeelte. Ik heb een gti 16v KR. en er zit nu van voor tot achter een rechte pijp op met aan het einde een sebring demper. Maar nu mijn vraag. hoe ziet het originele uitlaat systeem van een 16 KR eruit? Wat bij mij nog wat anders is in vergelijking met een gewone kr is dat het wel een kr motor is maar wel met kat en lambda sonde (geimporteerd uit duitsland) Ik heb er al wel eens ooit wat over uitgezocht en toen hoorde ik dat je direct na het uitlaatspruitstuk een vlammendover hebt, dan een middendemper en dan een einddemper. Maar aangezien ik een Kat met sonde heb vraag ik me af of er origineel wel een vlammendover opzit. Wie kan mij hier wat meer over vertellen? en foto's zijn natuurlijk ook welkom :D |
Bij mij zat het zo:
Spruitstuk --> kat --> middendemper --> einddemper. |
een KR heeft al geen kat... dus dat zal een katvervangen zijn of gewoon een lege pijp en dan middendemper die boven de achteras zit, en daarna einddemper
|
Als je die vierkante demper die voor je achteras zit i.c.m. de originele einddemper monteerd (zonder katalysator dan, die is toch alleen maar nadelig)heb je een mooi beschaafd maar toch sportief geluid. :thumbup:
|
Gewoon die pannenkoek eronder en klaar. Die zit vlak voor de achteras.
|
Quote:
Het is een echte kat. en er zit ook een lambda sonde op. Dit heeft een kr eigenlijk niet. Heb dit ooit nagevraagd en toen is mij verteld dat het in Duitsland optie is geweest, omdat je in Duitsland extra korting krijgt als je met een "schonere" auto rondrijd. correct me if i'm wrong ;) |
Maar een kr heeft dus eigenlijk origineel ook een vlammendover? en heeft een Pl hetzelfde uitlaatsysteem met vlammendover, of is dit wel anders?
|
|
Origineel zit er na de kat een vlammen dover,vervolgens tussen en einddemper. Als jouw auto overigens te veel herrie maakt denk ik dat de kat leeg is. Katalysator dempt behoorlijk.Als je een tussen demper er bij tussen zet heb je waarschijnlijk geen problemen meer met de geüniformeerde brigade.
|
Denk als je een origine gti einddemper en een middendemper monteerd dat je een heel mooi normaal geluid overhoud!
|
All times are GMT +1. The time now is 16:43. |