Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   probleem met golf 4 tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121441)

vwrenkum 28-11-2013 11:21

probleem met golf 4 tdi
 
hallo

ik heb een probleem met mijn golf 4 tdi uit 2000 met 333245 op de teller
als ik mijn golf een beetje door trek dan houd die bij de 3000 toeren heel erg in
en hij rijd niet harder als 140 meer ook al ga ik bult af dan blijft die 140 rijden en als de auto heel warm is als ik een stuk heb gereden dan houd die altijd in
ik heb mijn brandstof filter vernieuwd en egr klep en alles schoon gemaakt
maar dat maakte niet uit
zou iemand mij hier bij kunnen helpen

Johan1982MK1 28-11-2013 11:22

laat hem eens uitlezen om te kijken of hij ook een storing aangeeft.

MK2-VRT 29-11-2013 09:54

Idd uitlezen en storingscode hier plaatsen.

En welke motor ligt erin ?? Motorcode dus..

Zal in noodloop draaien, kan dus N75 / Turbo / LMM zijn bv..

Uitlezen en/of loggen is en blijft het beste.

golf1gti83 12-12-2013 21:51

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121107

MK2-VRT 14-12-2013 22:20

Quote:
Originally Posted by golf1gti83


Niet meteen vooruit lopen en eerst uitlezen / loggen..

Je zet de TS dalijk op het verkeerde spoor..En dat is niet de bedoeling.

Johan1982MK1 14-12-2013 22:55

Idd,
Eerst vagcom eraan en kijken wat de lmm voor waardes geeft en kijken wat er met de turbodruk gebeurd. Hij gaat zowel bij teveel als te weinig overdruk in noodloop.
Pak er ook ff een vacuum meter bij. Dan kan je controleren of je overal goede vacuum hebt.

golf1gti83 15-12-2013 11:54

Nog 1 tip van de fietsenmaker (ook nog echt)
haal de kap onder de motor vandaan en probeer
of de stang van het vacuumpotje op de turbo nog makkelijk
heen en weer gaat (hier zit de schijf van de schoepverstelling aan)
gaat dat moeilijk en met een schurend geluid dan is het huis verroest.

Ook ik heb de auto eerst uit laten meten/uitlezen/testen/enz
en een nieuw vaccuumpotje(N74) er op , reinigingsvloeistof, 200 euro verder

MK2-VRT 15-12-2013 22:59

Ook dat verhaal gaat niet helemaal op..

Je moet de VNT testen als de actuator los is, als hij minimaal klemt voel je dat niet in aangesloten toestand..

Bij een noodloop en deze problemen krijg je ook de 00575, laaddruk regeling overschreden..

Is trouwens een N75 :D

''Reinigings vloeistof'' of andere troep helpt 0 komma 0 als de verstelling vast zit.

vwrenkum 19-12-2013 11:23

golf 4 tdi
 
oké bedankt voor de reacties
ik heb hem uit laten lezen en ze zijden dat de thermostaat en een temperatuur sensor kapot was voor de rest waren er geen storingen maar lijkt mij niet dat met het inhouden te maken heeft
ik heb voor de rest geen storing codes gekregen

Johan1982MK1 19-12-2013 11:30

Als ze er niet mee te rijden zijn gweest en alleen foutcodes gezocht hebben weet je nog niets over de lmm waardes en de turbodruk.

xxmaryxx 06-01-2014 11:22

tandempomp ?


All times are GMT +1. The time now is 00:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.