probleem met golf 4 tdi
hallo
ik heb een probleem met mijn golf 4 tdi uit 2000 met 333245 op de teller als ik mijn golf een beetje door trek dan houd die bij de 3000 toeren heel erg in en hij rijd niet harder als 140 meer ook al ga ik bult af dan blijft die 140 rijden en als de auto heel warm is als ik een stuk heb gereden dan houd die altijd in ik heb mijn brandstof filter vernieuwd en egr klep en alles schoon gemaakt maar dat maakte niet uit zou iemand mij hier bij kunnen helpen |
laat hem eens uitlezen om te kijken of hij ook een storing aangeeft.
|
Idd uitlezen en storingscode hier plaatsen.
En welke motor ligt erin ?? Motorcode dus.. Zal in noodloop draaien, kan dus N75 / Turbo / LMM zijn bv.. Uitlezen en/of loggen is en blijft het beste. |
|
Quote:
Niet meteen vooruit lopen en eerst uitlezen / loggen.. Je zet de TS dalijk op het verkeerde spoor..En dat is niet de bedoeling. |
Idd,
Eerst vagcom eraan en kijken wat de lmm voor waardes geeft en kijken wat er met de turbodruk gebeurd. Hij gaat zowel bij teveel als te weinig overdruk in noodloop. Pak er ook ff een vacuum meter bij. Dan kan je controleren of je overal goede vacuum hebt. |
Nog 1 tip van de fietsenmaker (ook nog echt)
haal de kap onder de motor vandaan en probeer of de stang van het vacuumpotje op de turbo nog makkelijk heen en weer gaat (hier zit de schijf van de schoepverstelling aan) gaat dat moeilijk en met een schurend geluid dan is het huis verroest. Ook ik heb de auto eerst uit laten meten/uitlezen/testen/enz en een nieuw vaccuumpotje(N74) er op , reinigingsvloeistof, 200 euro verder |
Ook dat verhaal gaat niet helemaal op..
Je moet de VNT testen als de actuator los is, als hij minimaal klemt voel je dat niet in aangesloten toestand.. Bij een noodloop en deze problemen krijg je ook de 00575, laaddruk regeling overschreden.. Is trouwens een N75 :D ''Reinigings vloeistof'' of andere troep helpt 0 komma 0 als de verstelling vast zit. |
golf 4 tdi
oké bedankt voor de reacties
ik heb hem uit laten lezen en ze zijden dat de thermostaat en een temperatuur sensor kapot was voor de rest waren er geen storingen maar lijkt mij niet dat met het inhouden te maken heeft ik heb voor de rest geen storing codes gekregen |
Als ze er niet mee te rijden zijn gweest en alleen foutcodes gezocht hebben weet je nog niets over de lmm waardes en de turbodruk.
|
tandempomp ?
|
All times are GMT +1. The time now is 00:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.