Vw Lt35 2.8 Tdi
Ik ben trotse eigenaar van een VW LT35 2.8 TDI uit 2005 :D. In de bus zit een 4 cilinder MWM (Motoren-Werke Mannheim) motor. Het mooie van deze motor is dat hij een ketting aangedreven onderliggende nokken ass heeft, en daar naast ook een giet ijzeren kop. Verder zit er ook commonrail systeem op en heeft de motor 3 kleppen per cilinder. Dit is een combinatie die je verder niet zo veel zult zien in auto's rond 2005 :D
Deze bus bezit de meeste opties wel ongeveer, waaronder cruise controle, airco, elektrische spiegels, ramen. Ik gebruik deze bus vaak voor dragelijks vervoer, daar naast ook veel voor het motorcrossen. Momenteel ben ik bezig om het een en het ander te veranderen in de avond uurtjes en de weekenden. Ik heb een paar dingen in de planning staan: Turbo druk meter, andere velgen ,koplampen vervangen, stickers laten maken, span rol vervangen, druk groep lager vervangen. Verder heb ik tussen door nog een paar kleine dingen gedaan, en ga gaande weg wel meer bedenken. Ik post gedurende week wel wat meer foto's |
Leuke bus En opties klinken ook goed :)
|
Leuke bus!
Aparte motoren die 4 cilinder TDI's, kan me herinneren dat ze een stuk harder liepen dan de 5 cilinder motoren, maar ook zo hun eigenaardigheden hadden... |
Ja hij gaat echt als de brandweer, vooral boven de 3000 rpm. Mijn vader heeft een 140pk t5 en kan deze bus niet bij houden. Motor is na mijn weten goed en oer degelijk. Enige nadeel is het extra lawaai van het ketting.
Ik heb gister dit boekje gekocht, kom hopelijk deze week nog binnen. |
Hey.
Is wel iets heel apart, zo een bus. Is ook eens iets om tussen de projecten te zien. ;-) Ben benieuwd. Veel succes ermee. |
Hopelijk ben je met de LT een trendsetter... en zien we hier nog meer LT's! :tongue: Benieuwd naar de komende updates! :cool:
|
Dankje! Ik had altijd een dip halverwege het toerental bij vol last. Ik dacht dat dit door de lucht massa meter kwam. Na gister avond alles wat geinspecteerd te hebben zag ik dat de carter ontluchting na de lmm kwam en vlak voor de turbo.
Ik heb de carter onlichting los gehaald en de motor gestart, bij ongeveer 2a3000 toeren blaaste er behoorlijk veel warme en vieze lucht uit de ontluchting. Dus ik heb de carter onluchting langs het blok geplaats en aan de inlaat kant een dop gezet. Toen ik er vanmorgen mee naar het werk ging, merte ik op dat de dip helemasl weg was. Hij trekt nu veel mooier door, vooral na de 2000 toeren tot 3000 gaat verl vlotter. Nu heb ik even wat verder gekeken, en volgens mij kan er tussen het potje op de turbo en dit ding een druk regelaar geplaats worden om de turbo druk in te stellen. Maar voor dat ik dat doe wil ik eerst een turbo druk regelaar op hebben. Iemand tips voor hoe een druk meter aan te sluiten en waar in het inlaat traject? |
Hier nog wat fotos van de lt!
En nog 1 filmpje http://youtu.be/GwhDOyr3kB8 En met de kar die ik er soms achter heb, 3,5ton ongeveer! :p |
Grappig, heb je wel eens gespot, maar garijp ligt ook niet zo ver van suwald
|
All times are GMT +1. The time now is 01:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.