Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Afstellen ontsteking 1.6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120852)

MarieAnne 11-11-2013 13:28

Afstellen ontsteking 1.6
 
Wij willen graag de ontsteking van mijn Jetta II 1.6 afstellen. Het gaat om een ontsteking met contactpuntjes. We zijn er inmiddels achter dat hij op 17-19 graden BTDC moet staan. We willen hem afstellen met een flitslamp en hebben het markeerpunt op het vliegwiel gevonden.

De vraag is nu moet dit afgesteld worden met of zonder de vacuumvervroeger aangesloten?

wob8v 11-11-2013 13:37

met. als je hem stationiar laat draaien en de stroboscoop op de krukaspoelie of vliegwiel richt moet het markeerpunt netjes bij de pijl (poelie) of stip (vliegwiel) komen. als je dan gas geeft zie je dat hij verspringt. dat komt door de vervroeging.

succes ermee!

EelcoB 11-11-2013 14:52

Volgensmij los, op een bepaald toerental.

Iemand anders die dit precies weet?

MarieAnne 12-12-2013 13:48

Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie :)

Bedankt voor beide reacties! Helaas is de score nog steeds 1:1 dus meer reacties zijn erg welkom :)

Erik Baas 12-12-2013 15:29

Bij het afstellen moet het slangetje van de vacuumvervroeging los (en afgedopt oid.), daarna controleren mét de vervroeging.

jellehier 12-12-2013 17:54

Klopt die 17-19 graden wel?

Ik dacht altijd ongeveer 6 graden

Style 12-12-2013 18:10

Dacht ik ook maar wel idd met de slang van de vacuüm vervroeging los.

jorg-maashees 13-12-2013 08:58

Die 17 - 19 graden is de controle waarde. Dus je stelt hem af bij stationair met de vacuumslang los op ongeveer 6 graden. Daarna doe je de slang erop, en controleer je of hij dan rond de 17 - 19 graden zit. Dan weet je dus ook of je vacuumvervroeger zijn werk goed doet :thumbup:

MK2-VRT 17-12-2013 08:57

Heel simpel,

Zorg dat de contactpunten goed zijn en goed afgesteld staan! Dus op 0.4mm afstellen..Erna de motor op bdp zetten, testlampje op bobine aansluiten ( de - ervan op de - accu en de + van de lamp op contact 1 van de bobine ), als het goed is brand het lampje nu, verdraai de verdeler tot het lampje uit gaat, probeer een paar keer en je hebt het exacte punt waar hij aan-uit gaat, zet hem vast en klaar..

Heb je niet eens een lamp nodig en het werkt altijd perfect.


All times are GMT +1. The time now is 00:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.