Waar op letten bij aanschaf mk3 variant?
De titel zegt het al. Waar op te letten bij aanschaf golf mk3 variant?
Kenmerken: VW Golf 3 variant 1.8 GL Bouwjaar: 1996 (geen 1tje op kenteken) Km-stand: 132.000km stuurbekrachtiging centrale deurvergrendeling geen elektrische ramen e.d (ik wil zo lekker basic mogelijk) vraagprijs: €1350,00 Afgaan van de foto's 100% origineel. Onderhoud wordt niet over gesproken in de advertentie. Alvast bedankt voor jullie reacties. |
Zoals bij elke mk3 zou ik eerst op zoek gaan naar roest (meestal hoef je niet op zoek maar zie je het vanzelf). Dorpels, bodemplaat (o.a bij de rubber doppen), voorschermen, deuren, onder alle raamrubbers enz enz.
ALS je een harde vind heb je aan een mk3 een fijn rijdende auto vind ik, blokjes hebben niet zo gek veel problemen volgens mij. |
Ok bedankt voor de info iig :thumbup: Zijn er ook bekende storingen oid bij dit typen?
|
Ik heb zelf een paar jaar geleden een variant gekocht voor nog geen 1000euro (met defecte koppaking) met een km stand van 335000km. Heb er een nieuwe koppaking op gezet en rij nu alweer 60000km storingvrij.
Heb ook een 1.8 met een G3 lpg installatie. De 1.8 motoren zijn sterke motoren heb ik me toen laten vertellen. Verder zijn deze golf3 al goed tegen roest beschermd, maar idd dorpels en voorspatborden achter de voorwielen even goed inspecteren. De rubbers van de achteras ophanging kunnen versleten zijn, maar zijn voor de gemiddelde sleutelaar wel te vervangen. Bij mij zijn ze iig nog goed. Verder is het een hele fijne stille auto !! Succes met de zoektocht |
Misschien domme vraag, maar hoe weet je of je koppakking kapot is? Door smurrie in koelvloeistof oid?
|
Idd doordat er olie in je koelvloeistof zit, of je uitlaatgassen naar koelvloeistof ruiken. Overmatige drukopbouw in je koelvloeistofreservoir. Te warm lopen van je blok (net of de thermostaat dicht blijft staan). Olie die ter hoogte van de koppakking naar buiten komt. Er zijn diverse signalen waar je het aan zou kunnen herkennen.
|
Denk er aan dat de km stand bij 299999 op 0 springt. Die 135000 kan dus ook 435000 zijn. Er moet 'TOTAL' in het display staan. Staat dat er niet, dan is ie sowieso 1 keer op 3 ton geweest en weer op 0 gesprongen.
|
OK bedankt, dat had ik ergens gelezen ja! :) Maar ik denk wel dat je het verschil kan zien tussen 145.000 en 445.000 aan de staat van de auto :)
|
Als de voorruit nog nooit is vervangen, kun je ook een beetje aan afleiden of de km stand reëel is. Mijn voorruit zat met ruim drie ton vol met steenslagputjes maar voor de rest zag hij er niet uit of hij al zoveel had gedraaid !
|
Bedankt voor alle info, met dit in mijn achterhoofd heb ik hem toch aangeschaft :thumbup:
heeft "maar" 132.700km gelopen. Heeft kleine gebruikersschade (paar krasjes en 2 deukjes) maar voor de rest ziet ie er aardig goed uit :) Blijft natuurlijk een gok, via een handelaar... :tongue: |
Gefeliciteerd en we zien de foto's wel verschijnen hè :thumbup:
|
Dankje! :thumbup: Komen tzt wat foto's als ik hem klaar heb gemaakt :)
Moeten nog wat dingetjes aan gebeuren haha :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 18:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.