Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   warmloopregelaar en koudstartinjector aansluiten 1.8 16v KR (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120402)

willes180 31-10-2013 16:23

warmloopregelaar en koudstartinjector aansluiten 1.8 16v KR
 
hallo

vriend van me heeft een 1.8 16v KR voor de cross, alleen hiervan is de kabelboom compleet weg.. alleen de kabels die nodig zijn om hem te laten lopen (dus startmotor, ontsteking, ontstekingsmodule en bobine zitten er nog aan, maar de warmloopregelaar en koudstartinjector zijn dus niet aangesloten, alsook de stappenmotor niet meer...

hij start dus ook niet meteen.. loopt wel gewoon goed maar duurt een tijdje voordat hij aanspringt..

heb zelf ook ooit met een KR gereden en die had ook geen kabelboom en ecu meer maar die starte wel altijd

is dit op te losse door de koudstartinjector en warmloopregelaar en stappenmotor aan te sluiten of heeft dit met iets anders te maken? en wie kan me dan vertellen hoe ik ze aan moet sluiten..

brandstofpomp is nieuw en heeft 5.2 bar dus dat is het niet..

gr. wilco

RamonR 31-10-2013 16:33

Quote:
Originally Posted by willes180
hallo

vriend van me heeft een 1.8 16v KR voor de cross, alleen hiervan is de kabelboom compleet weg.. alleen de kabels die nodig zijn om hem te laten lopen (dus startmotor, ontsteking, ontstekingsmodule en bobine zitten er nog aan, maar de warmloopregelaar en koudstartinjector zijn dus niet aangesloten, alsook de stappenmotor niet meer...

hij start dus ook niet meteen.. loopt wel gewoon goed maar duurt een tijdje voordat hij aanspringt..

heb zelf ook ooit met een KR gereden en die had ook geen kabelboom en ecu meer maar die starte wel altijd

is dit op te losse door de koudstartinjector en warmloopregelaar en stappenmotor aan te sluiten of heeft dit met iets anders te maken? en wie kan me dan vertellen hoe ik ze aan moet sluiten..

brandstofpomp is nieuw en heeft 5.2 bar dus dat is het niet..

gr. wilco



De wamrloop regelaar werk op 2 manieren, of door een strompje van de stekker, of de warmte van het motorblok, daar werkt het allbij mee.
De koude sart verstuiver werk alleen de 1e 8 seconden na je de wagen hebt gestart.

De kabeltjes die op deze 2 dingen zitten zijn volgenmij verbonden met je brandstofpomp relais.

willes180 31-10-2013 16:57

okeej... brandstofpomp relais heb ik niet meer erin haha, en die koudstartinjector waar moet ik die draden dan aansluiten?

RamonR 31-10-2013 19:46

Quote:
Originally Posted by willes180
okeej... brandstofpomp relais heb ik niet meer erin haha, en die koudstartinjector waar moet ik die draden dan aansluiten?



Ja dat is een goeie!
Dat weet ik ook niet zo 1,2,3 haha ik heb helaas geen electrische schema's.

maar als jou 16v geen stappenmotor meer heeft en geen ecu loopt dat ding dan niet in noodloop ?

Grtz, Ramon

willes180 01-11-2013 11:31

nee is toch met K-jetronic.. die weegt de lucht en benzine zelf met die luchtweger.. is een mechanische injectie die kan niet in de noodloop meen ik

RamonR 01-11-2013 12:48

Ik heb zelf een 8 klepper EV K-jet, die zijn zowiezo zonder ecu en stappen motor.

Maar krijg je hem in de staat zoals die nu is niet rijdend ?

willes180 01-11-2013 13:07

jha wel krijg hem wel rijdent, hij loopt ook gewoon prima, maar je moet een hele tijd de startmotor rond laten gaan voordat hij aanslaat omdat hij niet genoeg bezine krijgt met starten..

stappenmotor lijkt me idd niet heel erg belangrijk maar hij zit er ook niet voor niets denk ik.

vorig jaar reed ik zelf met een KR en daar zat helemaal niets meer aan als de bobine en ontsteking en die starte wel altijd direct..

RamonR 01-11-2013 21:58

Quote:
Originally Posted by willes180
jha wel krijg hem wel rijdent, hij loopt ook gewoon prima, maar je moet een hele tijd de startmotor rond laten gaan voordat hij aanslaat omdat hij niet genoeg bezine krijgt met starten..

stappenmotor lijkt me idd niet heel erg belangrijk maar hij zit er ook niet voor niets denk ik.

vorig jaar reed ik zelf met een KR en daar zat helemaal niets meer aan als de bobine en ontsteking en die starte wel altijd direct..


Het zou ook zo kunnen zijn dat je brandstof accumilator kapot is, die zit aan die benzine pomp unit onder de wagen, dit is een klepje die de leiding druk bij stilstaande motor op peil houd.
Als deze stuk is dan moet je lang starten ook omdat je systeem eerst op druk moet komen.

Dat zou ook nog kunnen ;)

willes180 02-11-2013 01:23

brandstofpomp is een losse pomp met 5 bar en ik heb vooraan de motor ook gewoon 5 bar druk dus dat zal het niet zijn helaas

gr. w

RamonR 02-11-2013 11:30

Quote:
Originally Posted by willes180
brandstofpomp is een losse pomp met 5 bar en ik heb vooraan de motor ook gewoon 5 bar druk dus dat zal het niet zijn helaas

gr. w



Brandstofpomp is geen losse pomp, die pomp van bosch zit toch in een soort rekje wat onder de wagen hangt!



RamonR 02-11-2013 11:30

Dat roestige ding recht van de unit op de foto dat is je accumilator en die zorgt er voor dat je leiding druk niet terugvalt als de wagen uit staat.

willes180 02-11-2013 14:05

weet ik maar ik heb gewoon een hogedruk brandstof pomp erin van bosch, die blijft altijd op druk, zijn speciale pompen die bijna iedereen in de autocross gebruikt

RamonR 02-11-2013 16:40

Misschien je injectoren die lekker ? dat kan ook nog ?

Peter-gti16v 03-11-2013 09:13

Aangezien er verder geen bedrading meer is voor het startgedeelte,
zou ik de koude-start injector via een schakelaar bedienbaar maken,
als een soort van handmatige choke.
dan kun je zelf net voor de start een pulsje geven, zodat de motor
wat gemakkelijker aanslaat.

Lijkt mij de simpelste oplossing, ook al omdat je aangeeft dat de
motor verder goed draait.

willes180 04-11-2013 00:08

heej peter-gti16v

dit leek mij idd ook al een goede oplossing, en wil dit ook gaan doen.. den injectoren lekker overigens niet en de motor loopt gewon perfect als hij eenmaal lloopt..

maar hoef dan verder niets met die warmloopregelaar te doen?

gr. w

Peter-gti16v 04-11-2013 20:33

Ik begrijp uit de 1e post dat de auto voor de cross is, dus waarschijnlijk
geen kenteken (meer) heeft. Dus ook geen APK ;)

Het warmdraaigedeelte is waarschijnlijk bedoeld om de uitlaatgassen
nog enigszins schoon te houden tijdens de opwarmfase, denk niet dat de motor er veel beter van gaat draaien.
Ik zou hem gewoon weglaten ...


Ik heb zelf een PL met elektronica, weet dus niet hoe de warmdraairegelaar
bij een KR geschakeld is. Waarschijnlijk is er op het forum wel meer
info over te vinden.

gti_power 05-11-2013 18:59

Warmdraairegelaar verlaagt de druk naar het goede punt zodra de motor warmer word,gewoon geschakelde + via het contact opzetten.En de koudstart kun je van de puls die naar de starter gaat pakken.Dan zou de injector alleen inspuiten tijdens het starten en dit zou voldoende moeten zijn.


All times are GMT +1. The time now is 07:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.