Golf mk 1 1,6 D naar Tdi 110pk
Heb al een paar foto's laten zien in m,n andere topic maar wil die twee niet door elkaar posten .
Dus bij deze maar een nieuwe . Plannen : schroef setje er onder , voor en achter naar 5 x 100 schijven . Achter geen probleem met monteren van mk 2 /3 schijven , voor moet ik de fusee's aanpassen . Ik heb een mal geleend , waarmee ik de type2 fusee's kan aanpassen naar type 1. Heb gisteren ook een Afn 110 pk Tdi opgehaald met een grote intercooler . Foto's komen er morgen bij . Ps mocht er nog iemand een schroef setje te koop hebben hoor ik het graag . Verder is alle ervaring van jullie die dit ook al een gedaan hebben van harte welkom :D . Ik hou jullie op de hoogte . Rob |
Heb al een paar gezien dat er mensen een dashboard van een Polo 6n in gebouwd hebben weet iemand ook welke je dan moet hebben voor een diesel Hier moet dan de Tdi komen :D |
Al begonnen met demonteren . Oplossing voor ruimte gebrek :D |
Leuk project voor ff erbij :)
|
Waarom mk2 fussee s? Je kunt gewoon naven met 5 x100 kopen. Of zelf ff 4 gaten boren en een m14x1.5 tap er door halen. Dat moet voor jou geen probleem wezen. Lassen aan een fussee ben ik geen fan van persoonlijk.
|
Quote:
Vind het ook prettig dat ik dan gelijk de grotere remtangen kan monteren en het wiellager is ook groter en dus sterker en daarbij kunnen dan ook de Homokineten van de 16v er in . lijk me geen overbodige luxe gezien het feit ik hem nog wil laten chippen. en er dan toch wel wat koppel op los gelaten gaat worden. |
Quote:
Ja jehebt gelijk heb toch zat vrije tijd over :screwy: |
Bij deze dus de TDI AFN |
Het lassen van het fusee is geen probleem als je weet wer je doet, is namelijk gietstaal. Stuurarm goed aanschuinen, en mooiste is 2 lagen lassen. Fusee en arm na hechten warmstoken, na het lassen de las opkloppen. Breekt nooit weer misschien nog wel.sterker als orgineel, tenminste de las zeker wel als je het op de juiste manier doet en daar gaat het nogal eens fout bij mensen die maar wat doen en dan is het ineens altijd slecht.
|
Voor de zekerheid maak ik er wel een schoortje tussen de Stuurarm en fusee.
|
De las zelf gebeurt niks mee, naast de las gaat het vaak mis:-)
Ik zou het niet gaan lassen. |
Leuk Rob dikke diesel, de originele fusee's zijn sterk genoeg, je moet alleen de wiel ophanging een beetje versterken.
En uiteraard flinke remmen. |
Quote:
Dan zou normaal staal ook scheuren, gietstaal lijkt namelijk op gewoon gewalst staal qua mechanische eigenschappen en lasbaarheid. Dat bedoelde ik met de kwaliteit van de las en de lassen die weetbwat die doet. Door de las na te gloeien, spanningsarm maken door de krimp van de las herstel je de goede eigenschappen weer en is er niets mis mee met een gelaste verbinding in gietstaal. Denk dat je gietstaal verwart met gietijzer, dat heeft een veel hoger koolstofpercentage en dus brosser. Wel moet ik mtdi gelijk geven betreft de fusees die van een mk1 zijn in dit geval sterkngenoeg en passen ook wel dikke remmen op evt.met adapter, en 100mm askoppen passen er ook gewoon in. Wel zo simpel. |
Daar doelde ik ook op, ik heb gewoon g60 homokineten in mijn mk1 fussee s zitten setje adapters in combi met porsche remmen. Op mijn r32. Dus dan moet het met een tdi ook wel goed gaan. Omboren kost je ook niks mits je dit zelf doet.
|
Klopt dat begrijp ik. Maar ik zie die antwoorden liever geargumenteerd ,zodat iedereen er misschien iets aan heeft. Zeg niet dat ik gelijk heb maar argumenteer mijn antwoordt wel en zou er een gezonde discussie kunnen onstaan over het hoe wel en hoe niet. Maar dat terzijde weer een mooi project rob!
|
leuke discussie jongens , voor opgesteld dat ik goed kan lassen , en ik het dit x een beetje low but set wil houden verlas ik dus de fusee's en kan ik dus gewoon standaard vr6 remmen monteren die ik nog heb van m,n zwarte Golf .
en dus ook de Homokineten van de mk 3 gti . zoals jullie weten zijn die dikker dan de 16v mk 2 . zijn dan ook de plus fusee's die ik er voor ga gebruiken . was ik misschien niet duidelijk over geweest . Maar dit zijn wel de discussie's waar ik voor op het forum zit :thumbup: . |
Inderdaad dit zijn mooie discussies waarom wel, of juist niet. En waar op letten ivm veiligheid!
|
Is er misschien iemand die nog een bekrachtigd stuurhuis heeft of weet voor de mk 1
|
@Rob; je hebt ook de kruis koppelingen nodig en de stuurstang.
Waarom bouw je geen bekrachtigde stuurstang in van een opeltje of zo, zijn verschillende crossers die dat aan bieden, zit er zelf ook aan te denken. |
Of eentje van een golf 2 of 3
|
All times are GMT +1. The time now is 11:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.