Pierburg 2e probleem
Dit topic had ik in mk1 geplaatst, maar heb waarschijnlijk meer kans op een antwoord in het mk2 topic :)
Ik heb op mijn caddy 1987 een pierburg 2e. Motorcode: EW het volgende is vervangen: - bougies - bougiekabels - rotor - verdeelkap - benzinefilter - luchtfilter - distributieriem (ivm op tijd zetten van ontsteking?? Heb niet veel motorische kennis ) Nu heb ik het probleem dat die niet stationair loopt als die warm wordt. Als je beetje gas geeft start hij wel altijd. In het verleden heb ik hem paar keer geprobeerd te starten zonder benzine, kan het zijn dat ie dan dicht gaat zitten met vuil? Wat zijn de dingen die ik nog kan vervangen ZONDER aan de afstelling te zitten? Voorheen liep die namelijk altijd GOED. Ik heb ook een compressor thuis dus dingen schoonblazen zou ook een optie kunnen zijn. |
|
Ben bekend met topic, maar heb de kennis niet om de pierburg zelf te reviseren. Dus ik had gehoopt met een paar kleine ingrepen hem weer goed lopend te krijgen.
|
Inmiddels zijn de volgende dingen ook vervangen:
- nieuwe bosch bobine - nieuwe contact puntjes - een deel van de benzine leiding Euvel blijft, starten doet die altijd, maar lekker lopen niet. Stottert erg en na een tijdje valt die altijd uit. Iemand ideeën? |
Als hij bijna afslaat spuit dan wat remreiniger in je inlaat/carburateur, gaan de toeren dan weer omhoog krijgt hij gewoon te weinig benzine. co schroef zal dan hoe dan ook wat omhoog moeten. Kan je het zelf niet, vraag het dan hier of race ff langs de garage, kost hooguit een half uurtje om hem de juiste co waardes te geven en zn stationair toerental te stellen. Alles maar vervangen is ook niet echt de weg en nog zonde van het geld ook.
succes! |
Dat is het probleem. De auto is geschorst en mag de weg niet op.
Ik wil hem best naar garage brengen met ambulance oid, maar weten de garage's van tegenwoordig wel waar ze mee bezig zijn m.b.t. carburateurs? |
Heb je de brandstofpomp gecontroleerd/vervangen?
|
Nog niet, maar als ik de monteur moet geloven die mij helpt schijnt die nog 100% te werken. En dat het probleem echt in de pierburg zit. Heel de ontsteking is nu 100% nieuw. Morgen avond gaan de de pierburg eraf halen. Dan komt er een nieuwe voetpakking op en alle vacuümslangetjes vervangen.
|
Klinkt misschien wat kort door de bocht, maar ik zou er een single Weber opzetten met handchoke. Ben je van het gedonder af !!
|
Hey,
ik had bij mijn golf het zelfde probleem. Als die koud was en de choke erop stond liep die, en zo gauw die warm werd dan ging die in toeren lager en dan uiteindelijk viel die stotterend uit. Ik heb toen de voetpakking vervangen en alle slangetjes. Ontsteking idd ook gedaan en vervolgens ben ik naar een garage gegaan. Daar heeft een monteur de co schroef en het mengsel omhoog gezet (natuurlijk zoals hij het goed vond etc.) en van dat moment geen enkele keer meer gehad dat hij uitviel. Is echt een kwestie van de carb ff af laten stellen en dan is dat probleem weg ;) |
carb gaat er morgenavond af. Voetpakking en slangetjes worden zowiezo vervangen :) Dan kijken of het probleem is opgelost.
Weber heb ik ook over nagedacht, maarja €450,00 :eek: ..... |
Quote:
Klopt zijn niet de goedkoopste (ik dacht trouwens laatst een prijs te horen van € 380,-) maar het scheelt je een hoop ellende. |
€350,00, als je hem uit Engeland haalt inderdaad.
Carb is er nu af. Nieuwe voetpakking zit er alweer op. Oude was helemaal uitgedroogd :eek: |
daar kan u probleem wel eens zitten ;) met een lekke voetpakking willen ze ook niet blijven draaien als de motor warm is . tenzij je constant met de voet op de gas blijft .
|
Dit zijn gewoon klote carburateurs. Zou het zelfde doen als wat LLR zegt, kost wat maar ben je er wel van af!
|
Ze staan ook wel eens tweedehands aangeboden op ebay.co.uk
|
Ach, dit kost me allemaal niks behalve een pakking van €35,00.
Mocht het nog niet lukken, kan een weber altijd nog toch :thumbup: |
Hoi Bernhard,
Hou ons op de hoogte van de vorderingen! Ben erg benieuwd. |
Nieuwe voetpakking zit erop. Oude was wel erg slecht. Meteen gebruik van de ruimte gemaakt om de rest even schoon te maken :thumbup:
|
Ik zou jullie even op de hoogte houden :thumbup:
Dit is allemaal vervangen (ook preventief/onderhoud) - bougies - bougiekabels - verdelerkap - rotor - bobine - contactpuntjes - benzinefilter - luchtfilter - voetpakking (€30,00) - 1 meter vacuümslang (€3,00) - pierburg 2e "kaal" gemaakt. Daarna ultrasoon laten reinigen (€0,00) Bij een vriend :) ) Daarna de pierburg op het gemakje in elkaar zetten met behulp van foto's en tekeningen. Het is wel belangrijk dat alle slangetjes goed zitten. De carb op de auto gezet. Alles aangesloten. Benzineleiding, gaskabel, kvsslangen, vacuümslangen etc. Na een paar keer starten liep die al. Luchtfilter er dus op en slangetjes aan gesloten. Toen liep die al een stuk rustiger. ALs die warm werd schokte die wel een beetje, maar afslaan deed die niet meer :thumbup: Toen zagen we dat er een klein slangetje (5cm) in de auto uitgedroogd was. Deze ook vervangen! :thumbup: En hij loopt weer als vanouds. Netjes stationair, niet afslaan of inhouden. De ontsteking hebben we ook gecontroleerd. Scheelt toch een hoop geld met een weber van een paar honderd euro :eek: |
All times are GMT +1. The time now is 19:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.