2,3 graden negatief wielvlucht rechtsvoor na raken van blok
Beste leden
2 maanden geleden wou ik met haast even snel keren en reed toen achteruit met mijn rechter voorwiel net over zo'n witte driehoekige biels met zo'n 10 km/h. Wiel stond scheef en naar quickfit :screwy: gegaan waar mij verteld werd dat mijn draagarm rubbers aan puin waren. Deze vervangen en kon geen verschil tussen de armen zien toen ik ze naast elkaar lag. Toen de auto laten uitlijnen maar er kwam uit het rapport dat ik linksvoor een negatieve wielvlucht had van 2,08 graden en links 1,19 graden wat ze niet konden verstellen Nu heb ik zelf de draagarm van de fusee losgehaald en de drie boutjes die daar zitten iets versteld. Linksvoor lijkt de wielvlucht goed te staan maar rechtsvoor staat nog steeds helemaal scheef. Wie kan mij helpen? |
Naar een garage gaan en niet naar kwikfit
|
Er is niet iets wat ik nog kan proberen?
De VW dealer ben ik ook geweest maar die vragen al 80,- euro voor alleen even op de brug te zetten en te kijken |
Quote:
:thumbup: Kun je zelf niks zien of er iets krom is ofzo? |
Quote:
De dealer is na kwikfit het een-na slechtste idee. Zoek een goede lokale garage die weet waar hij mee bezig is. |
Van waar kom je ergens, misschien is er iemand op het forum die ernaar wil kijken voor je
|
Haha ja dat geloof ik.
Omgeving Harderwijk, wil ook best een eindje rijden. Weten jullie een goede garage in omgeving Harderwijk-Ermelo? |
Vervang je fuse maar 99 procent dat die krom is gaat bij onze rally golf ook altijd als eerste krom als we wat raken
|
Ik heb goede ervaringen in Ermelo bij Baldé, daar hoeft hij voor het uitlijnen ook niet op een brug, dus kun je prima met een lage auto terecht.
|
of veerpoot, deze gaan ook vaak krom, kijk ff naar de afstand tussen je veerpoot en je carrosserie.
|
Veerpoot geeft altijd wat mee, dat lijkt me niet, eerder fusee / draagarm o.i.d. die scheef is waardoor dit ontstaat.
|
Bedankt voor de hulp jongens, hier kan ik zeker wat mee
|
Nou heb ik nog een vraagje: jullie zeggen fusee, bedoelen jullie dan alleen die fuseekogel of dat hele fuseestuk waar de schokdemper in zit?
|
Ik bedoel met fusee het hele geheel, dus waar je wiellager inzit..
|
Oei, dat valt niet mee zeker om zelf te doen?
|
Na lang zoeken heb ik nog steeds geen vervangend fusee gevonden.
Het gaat dus om een rechter fusee van een 1.8 20V 125PK met 280mm schijven. Het lijkt mij dat ik niet een fusee van een 1.6 of iets anders kan monteren toch? Als iemand nog iets heeft liggen wilt diegene mij dan een pb sturen |
Nou na een hoop ellende en euro's verder is het fusee vervangen.
Helaas heeft dit niet geholpen het is nog precies hoe het was. Iemand nog ideeën? |
Zoek een bandenbedrijf met een goed uit lijn apparaat, heb hetzelfde meegemaakt. Vervolgens naar Kuil gegaan, Jannes zag het probleem niet :thumbup:
|
Quote:
Deze zullen het probleem niet goed op kunnen lossen aangezien er vrij weinig te stellen is.. De veerpoot zou ook krom kunnen zijn, heb dit zelf ook al gezien.. |
Quote:
Kan, draagarm kan ook. Op voorwielen qua camber weinig te stellen?1,3 graad is ook niet extreem veel. Op verbinding fusee veerpoot zit wel wat stelmogelijkheid. |
All times are GMT +1. The time now is 09:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.