Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   probleem schroefset monteren polo 6R (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118679)

lowiete 15-09-2013 10:44

probleem schroefset monteren polo 6R
 
Hallo,

Gisteren wou ik een vriend zijn polo 6R verlagen met schroefset van ta technix. Bij mijn weten wordt dit als volgt gedaan.
Op de ta technix zit een alu konische kop met moer om de unit samen te houden. Deze eraf en alle onderdelen van de originele veerpoot (toplager en co) op de schroefset bovenaan plaatsen of heb ik het mis?
Het probleem is namelijk als ik het zo doe dat de originele veerschotel niet mooi gecentreerd zit op de veer van de ta technix. Dus zo kan ik dit niet monteren want ik vrees voor lawaai en slecht werking. Gistern alle mogelijke combinaties geprobeerd.. maar tevergeefs. Ook de konische kop erop gelaten en zo monteren maar dan komt natuurlijk de schokdemper zelf naar boven bij zakken van de wagen en deze zou dus stoten op motorkap.

Kan iemand me helpen??

Mvg

The_Maxx 15-09-2013 17:44

Konische kop = veerschotel van de schroefset. Zoals ie geleverd word, moet ie ook gemonteerd zitten.
De rest wat daarboven zit moet je gewoon overzetten van het origineel. meestal enkele moeren en het toplager.

Schroefdraad lijkt misschien te kort om dit te monteren op die manier. Maar je moet daarom ook de schroefset compleet omlaag draaien om het te monteren, kun je het bijna met de hand doen. Schroefdraad is lang genoeg. Vergelijk maar met origineel.

Dit geld overigens voor veel schroefsetjes.

lowiete 15-09-2013 19:47

Ja dat was inderdaad zo dat de schroefdraad te kort kwam. Ik denk het ook zo geprobeerd te hebben ik zal dit deze week of volgend wekend zeker nog uit proberen. De hulpveer wordt toch niet verwijderd hé voor deze handeling? Iemand vertelde me vandaag deze uit te halen.

Bedankt voor de reactie,
Mvg Lowiete

The_Maxx 15-09-2013 21:00

Hulpveer laat je er gewoon tussen zitten. Je draait alles volledig naar beneden.

Je kunt soms de stelringen helemaal naar beneden draaien, dat ze los komen te liggen. Maar een lichte veerspanning is wel nuttig bij het monteren.

Na het monteren stel je de poten in zo laag je ongeveer wilt gaan, dat je nog netjes kan vergelijken dat ze even hoog staan.
Het kan zijn dat de topmoer mee gaat draaien. houd die tegen of draai hem tussen het stellen nog eens aan.

lowiete 16-09-2013 05:00

ok zal ik doen ik laat je nog iets weten

thx :thumbup:

lowiete 21-09-2013 23:46

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Hulpveer laat je er gewoon tussen zitten. Je draait alles volledig naar beneden.

Je kunt soms de stelringen helemaal naar beneden draaien, dat ze los komen te liggen. Maar een lichte veerspanning is wel nuttig bij het monteren.

Na het monteren stel je de poten in zo laag je ongeveer wilt gaan, dat je nog netjes kan vergelijken dat ze even hoog staan.
Het kan zijn dat de topmoer mee gaat draaien. houd die tegen of draai hem tussen het stellen nog eens aan.


Heb vandaag de set nog eens proberen te monteren en met succes, heb dit met alle originele onderdelen gedaan van op de originele veerpoot. Want zo heb ik nog iets meer schroefdraad op het topeind over. Met het alu konische stuk net te kort. Maar dit is zeker geen setje om aan te raden want nu kan ik de schoef niet op laagste zetten of mijn banden slepen er tegen. En er zijn geen bevestigingen voor rem en abs leidingen. Dit zijn dingen die niet door de beugel kunnen voor mij.

Bedankt voor de reacties, groeten!

The_Maxx 23-09-2013 13:19

Weet je wel zeker dat je de juiste set hebt?
Op laagste stand banden slepen: komt niet door de set, maar door de maat van de velgen en banden.

Ligt je veer wel voldoende vast met de standaard veerschotel? Conische deel is als het goed is zo gevormd dat die veer goed vast ligt. Hoe dat met de standaard veerschotel zit op die veren weet ik niet, maar ze leveren die conische er niet voor niets bij.

De bevestigingen voor leidingen horen er normaal gezien wel op te zitten zoals origineel, of het moet iets zijn wat over te zetten is (meestal niet het geval)

lowiete 23-09-2013 21:45

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Weet je wel zeker dat je de juiste set hebt?
Op laagste stand banden slepen: komt niet door de set, maar door de maat van de velgen en banden.

Ligt je veer wel voldoende vast met de standaard veerschotel? Conische deel is als het goed is zo gevormd dat die veer goed vast ligt. Hoe dat met de standaard veerschotel zit op die veren weet ik niet, maar ze leveren die conische er niet voor niets bij.

De bevestigingen voor leidingen horen er normaal gezien wel op te zitten zoals origineel, of het moet iets zijn wat over te zetten is (meestal niet het geval)


Ja ik dacht ook eerst dat het de verkeerde set was. Dan heb ik maar naar ta technix zelf gebeld en stuknummer door gegeven en dit was volgens hen correct. En heb terwijl gevraagd hoe het zat met die konische kop en deze moet eraf volgens hen. Dit is om de veerpoot samen te houden bij transport. En als antwoord op de vraag waar de beugels waren voor de leidingen "Dit kan zijn bij deze setjes." Dus bij deze weet ik alle antwoorden:d

Van de slepende banden heb ik hen niets kunnen vragen want dit was achterna. Nochtans zijn de velgen origineel, zoals alles op de wagen (behalve de verlaging), maar het is wel een wagen met R-line pakket en dus ook R-line velgen..

lowiete 23-09-2013 21:47

Plus wat een heel belangrijk item dat ik vergeet op te noemen => Lagers zeker juist leggen een niet omgekeerd want dit scheelt ook in hoogte en lagers gaan er kapot van.

The_Maxx 24-09-2013 14:50

nou, origineel of niet. Ook met origineel materiaal (of dealeropties, zoals vroeger vaker mogelijk was) kan het zijn dat met verlagen er iets gaat aanlopen. Zeker op standje buikschuiven, daar is de auto gewoon niet op ontworpen, en de wielen dus ook niet.

lowiete 24-09-2013 18:25

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
nou, origineel of niet. Ook met origineel materiaal (of dealeropties, zoals vroeger vaker mogelijk was) kan het zijn dat met verlagen er iets gaat aanlopen. Zeker op standje buikschuiven, daar is de auto gewoon niet op ontworpen, en de wielen dus ook niet.


Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in maar eigenlijk zou de constructeur van die verlaging er rekening mee moeten houden. Nuja zo kan je eindeloos discussieren :p hah

We zullen deze sluiten.

Grtz


All times are GMT +1. The time now is 10:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.