Iron Cross stickers
Twee delige iron cross stickers. Zwart kruis met pasblokjes waar weer een wit kruis overgeplakt word met pasblokjes. Dus het voorbeeld bestaat uit 2 stickers. Prijs per complete sticker 5 € (dus 2 stickers :)). Ze zijn 10 bij 10 cm. |
Leg er voor mij maar 2 apart.
|
Quote:
Done! Zal hem mooi staan :) |
is dit het gebruikelijke teken? ziet er imho iets anders uit ofniet? zit te twijfelen of ik interesse heb, eigenlijk wel, maar ben bang dat mensen dit voor een h@kenkruis aan gaan zien.....
|
Quote:
laatst reed ik op weekend meetingf van automaxx en toen had ook iemand die stickers op zijn auto jongen die mee reed gelijk no die heb gewoon haken kruisen op de auto. maar das heel wat anders |
Quote:
Dit is gewoon een ironcross, lijkt in de verste verte niet op een hakenkruis. |
sommige skinheads gebruiken het Iron cross als logo op hun jas, vandaar dat je soms rare gezichten krijgt als mensen dit op je auto zien... Op mijn witte.... cabrio had ik ze ook op de zijschermen, maar soms werd ik raar nagekeken. Toen ik een keer een groep skinheads zag lopen met dat embleem op hun bomberjack werd me in 1 keer alles duidelijk.. Ik ga het er niet voor afhalen of niet meer gebruiken, maar je kan dus rare reacties krijgen... Zonde adt die gasten zo iets weeer verpesten, het heeft niks met racisme van doen, is gewoon een Amerikaans/Engels en miss ook Duits kruis voor oorlogsverdienste
|
heb er overlaatst 1 gezien op een zwarte golf 1, en dan een grote zwarte stikker over heel de kapot :D was eigenlijk heel subtie en ook heel mooi ;)
|
Copy from www.choppers.com
The meaning behind the Iron Cross represents the same principal value as other cross medals such as the British Military Cross, Victoria Cross, or the United States Distinguished Flying Cross, Navy Cross, or Army Distinguished Service Cross. It is unfortunate that the Iron Cross is not held in such high esteem as these other medals. Many today believe that the iron cross no longer has such a negative association with it. It has been brought into the mainstream ironically by bikers and more specifically, chopper builders and riders. Most today feel that the Iron Cross is one’s badge of belonging to the chopper world and also a symbol of courage and freedom. It should be worn proudly. |
Quote:
Dit is toch ook het duitste teken uit de eerste wereldoorlog? |
Quote:
Thanks Jurgen! |
leg er inderdaad maar 2 apart ook voor mij
|
Even op wikipedia.nl zoeken op ijzeren kruis, daar staat duidelijk uitgelegd wat het betekend.
|
Door al het gezeik over wat het betekent helemaal vergeten er twee te bestellen
Doe mij er ook twee :biggrin: Waar en wanneer eventueel oppikken ? |
Quote:
Ze liggen appart, hoe gaan we het doen? |
Quote:
Mocht je in de buurt van Breda komen, dan kan het sowiezo, ik ben zeker op de kevercircuitdag van de keversite. Anders kan ik ze evt ook opsturen. Ik heb hier nl ook nog een Mambo sparkplug sticker liggen :) |
WiliamF, pb me je adres, dan kan ik ze opsturen.
|
Up!
|
Ik wil er ook wel 2 voor op mn type3, laat maar weten hoe en wat.
|
Quote:
Kan via post, ophalen kan ook. |
All times are GMT +1. The time now is 11:18. |