Probleem stationair Golf Mk3 (filmpje)
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om mijn mk2 op te knappen van de winter. In de tussen tijd is het de bedoeling dat ik even in een mk3 ga rijden. Wat is nu het geval. De mk3 staat al zo'n 2.5 jaar stil. Voordat hij werd weggezet reed de auto nog prima (alleen versleten wiellager achter, maar dat terzijde.) Toen ik laatst de auto startte leek het alsof hij op drie poten liep. Niet zo gek dacht ik, na zo lang stil staan. Wat heb ik (motorisch) vervangen: - Bougies - Bougiekabels - Verdeelkap - Rotor - Distributieriem/Waterpomp - Brandstoffilter - Oliefilter/Olie - Luchtfilter Toen ik de auto auto vervolgens startte liep hij een stuk beter, maar nog steeds moeizaam bij stationair draaien. Wanneer ik gas geef en het toerental terug laat vallen valt de (koude) motor uit. Wanneer hij op temperatuur is red hij het net (zie filmpje). Ik heb vervolgens het gasklephuis gereinigd en wat verse benzine er ingegooid. Met als gevolg niet veel verandering. Wanneer ik met de auto een rondje rijd loopt hij voor mn gevoel prima hij komt ook netjes op temperatuur. Tot ik moet stoppen of op de koppeling laat rijden dan schokt het. Is het nu een kwestie van een stuk rijden(de auto is geschorst) of zie ik nog iets over het hoofd? Ik ben niet heel erg thuis in de wereld van benzine. Zie hier het filmpje: Is het overigens normaal dat de auto zo 'ploft' uit de uitlaat? Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Edit: Het gaat hier om een 1.4 ABD motor uit 1993 |
Voetplaat van de carburateur niet kapot? Ik heb bij mijn vrouw haar auto de stappenmotor ook vervangen.
|
Bedankt voor je reactie. Ik ga de stappenmotor nog eens na kijken. Is het ploffen uit de uitlaat wel normaal?
|
Probleem is verholpen. Inderdaad kapotte voetpakking. Rijd top nu!
|
:thumbup: :thumbup:
|
voetpakking, is dat de pakking tussen carb en inlaat?
|
Idd de pakking tussen je carb en inlaat.
|
All times are GMT +1. The time now is 21:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.