Mijn 1973 2276cc project
Naast de keversite wil ik ook hier bijhouden waar ik mee bezig ben.
Al sinds 1996 ben ik in het bezit van deze kever (mijn eerste auto): Body-off gerestaureerd, 2276cc Scat motor, 48mm webers en dikke Wilwood remmen. Nu zijn er wat dingen die ik ga veranderen: -rolkooi -injectie -ombouw naar IRS i.c.m. porsche 5-bak -andere kuipstoelen -en misschien een andere vooras Daarom gaat de body weer van het chassis af en die komt tijdelijk op een andere bodem te staan: De rolkooi: En even passen: Voordat de body eraf gaat zorg ik eerst dat de kooi op z'n plek staat, dan kan ik onder de bevestigingspunten van de kooi verstevigingen maken in de vorm van 5 mm dikke platen. klik hier voor de thread over de bouw van m'n blok. Gr. Cees |
Mooi Blokje alleen niet zo fan van het kleurtje en booskijkers.
Ook wat mooie plak banden eronder. Hoeveel km kan je daar mee rijden? pas op het werk nieuwe circuitbanden gelegd Avon ofzo? die man vertelde dat hij er 3 dage plezier van gehad heeft onder zijn Lotus. |
Kleur was origineel zo dus dat heb ik maar zo gelaten.
De booskijkers waren toen ik de kever aan het opknappen was helemaal in en ik kan er zo andere randen op zetten, voorlopig zit het mij prima. De banden zijn Toyo proxes R888 en geven bijzonder veel grip. Hoeveel km je er mee kan rijden hangt er vanaf of je veel op het circuit rijdt. Ik ben zelf een paar keer op zandvoort rondgegaan (tot de 180 km/h hou ik een subaru impreza turbo bij) en ik heb ook 2 rondjes Nurburgring gedaan, erg gaaf. Alleen vond ik de auto te onveilig zonder rolkooi op het circuit, daarom heb ik voornamelijk dragrace wedstrijden gedaan. filmpje van de eerste sprint op Assen. Begint bij 2.35 min. tegen een Audi TT 20vt. Gr. Cees |
De rolkooi wordt aan de bodem van de kever vastgezet, maar daar moet wel wat versteviging onder.
Gisteren de profielen voor het middengedeelte: Vanmiddag hoop ik weer verder te gaan. Gr. Cees |
Leuk project!
|
Thanx :thumbup:
Vandaag heb ik de kooi op z'n definitieve plek vastgezet en de platen eronder vast gehecht. Deze las ik af als de body er vanaf is, dan kan ik overal goed bij. In de loop van de komende week zal de body er af gaan. Gr. Cees |
Mooi, zie je wel rijden als die klaar is je woont om de hoek :thumbup:
|
Komt goed, Lars :thumbup:
Vandaag bezig geweest met de positie van de kuipstoelen. De universele stoelsledes waren namelijk binnengekomen. Allereerst heb ik overtollig materiaal verwijderd van de originele stoelbevestiging. Daarna de nieuwe sledes op de stoel vastgezet en even passen: Zithouding getest, en deze is prima. Nu moet ik dus een definitief frame gaan lassen. More to come! Gr. Cees |
Vandaag weer wat kunnen doen:
De bestuurders stoel staat op z'n plek. Daarna aan de bijrijderskant begonnen: Volgende week even hechten en dan kan de kever body-off. Goed weekend! Gr. Cees |
Gisteravond de kever op de brug gezet, de laatste keer rijdend op carburateurs!
Nadat de carburateurs er af waren zijn we met de throttle bodies bezig geweest om te kijken of het een beetje uitkomt met de fuelrail. Op deze foto zijn 2 van mijn problemen te zien: Allereerst komt het zwarte dopje rechts op de foto dicht bij het plaatwerk, dus ik heb een vraag: Zou ik daar schroefdraad in kunnen tappen en het met een boutje af kunnen doppen? Uitwendige maat 8,5 mm, inwendig 5,5 mm. Ik moet zo krap mogelijk werken, want de kans is groot dat de motor straks meer naar achteren komt door de montage van de porsche bak. Tweede probleem is dat de fuelrail in de weg zit voor de luchtfilters. Zijn daar adapters voor om de voetplaat verhoogd te kunnen plaatsen? Voor de rest ben ik wel blij dat het gasstangenstelsel bijna perfect past. Alvast bedankt voor het meedenken! :thumbup: Gr. Cees |
Ik heb een oplossing gevonden voor de krappe ruimte bij de fuelrail:
Adapters die de TB's omdraaien. Hierdoor krijg ik wel problemen met de koelkap, maar daar zijn smallere voor te koop. In de adapters is M5 schroefdraad getapt zodat ik daarop vacuumslangen aan kan sluiten (nodig voor de injectie). Gr. Cees |
Vandaag wat mooie spullen kunnen scoren:
Carbon-fiber deurpanelen en spiegels, een lange pluskabel zodat de accu in de kofferruimte kan en coil-over veren samen met unibolt ophanging. Met de coil-over veren en unibolts is de kever straks goed af te stellen wat betreft de achterwiel ophanging en vering. Ook heb ik de mallen voor het monteren van de IRS steunen. Binnenkort body off denk! Gr. Cees |
Mooi project !!
|
Sorry voor de lange stilte, maar achter de schermen gaan we lekker door.
Aankomende donderdag ga ik de porsche 911 bak omruilen voor een 915 bak. Deze heeft het "normale" schakelpatroon, de 911 had het "dog-leg" patroon, waardoor de kans bestaat dat je bij het overschakelen van 1 naar 2 per ongeluk in z'n achteruit schakelt... Nu ik weet wat er in moet komen gaan we aankomende week de body van de bodem af halen. Gr. Cees |
Gisteravond de "nieuwe" bak opgehaald:
De porsche 915 bak. Een stuk zwaarder en groter dan de 911 bak. Maar met normaal schakelpatroon en het is de opvolger van de 911 bak maar dan beter. Volgende week hoop ik echt te kunnen knallen, want door allerlei omstandigheden is het er de laatste tijd niet echt van gekomen om in de garage te werken. Nu heb ik, op de homokineten na, alles in huis om aan de ombouw te beginnen. Dus vanaf volgende week: Body-off! Gr. Cees |
Hallo allemaal,
Van de week is de kever body-off gegaan: De donor bodem eronder: En de bodem klaar voor verdere demontage: Omdat de voorwielen zo breed zijn, lopen ze aan en heb ik de draaicirkel van een mammoet tanker. Daarom heb ik besloten om een Red9 vooras te kopen met double-wishbone: Keep you posted!! Gr. Cees |
Nice Cees, ziet er allemaal prima uit!
|
Nice die vooras
|
vind het allemaal wel nice, echt een mooi project
|
vet, ik volg het ook al een tijdje op keversite
|
All times are GMT +1. The time now is 09:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.