startprobleem ADY motor
Hallo, ik heb pas mn caddy mk2 (1.4 multipoint) geupgrade met n golf 3 ADY motor.
Nu, ik krijg enkel onsteking op de eerste cilinder en start dus niet :-( De bobijn vonkt, injectoren krijgen voeding en de brandstofpomp werkt. Ik heb n andere krukassenor gestoken, andere rotor, andere verdeelkap en bougiekabels geprobeerd. Ze hebben me aangerade om de ontsteking van een 1.8 carbu over te bouwen. Iemand ervaring mee??? Grtzz |
Ontsteking erin laten die bij de motor hoort, en gebruik de zoekfunctie eens.
|
bij teveel speling op de as van de verdeler(ac delco) vonkt hij soms maar op 1 cilinder.(verdeelkap er af en even zijdelinkse speling controleren van de as)
de hall gever wil daardoor ook wel kapot gaan. Ik heb de zelfde problemen gehad met een ABS motor ook vonk op1 cilinder, nieuwe bosch verdeler gemonteerd en klaar. |
Thread is dubbel gepost, zie http://www.volksforum.com/forum/sho...d.php?p=1468129 .
|
Quote:
Heb ik nog niet nagekeken maar da ga ik zeker doen, laten we hopen dat het dat is :) thnx! Grtz |
Quote:
Ja weet ik :) is voor meer reacties te krijgen. Ik was bang dat ik geen reacties ging krijgen zoals op golfgtiforum... Maar hier zijn ze wel net iets vriendelijker ;D Mag dat dan niet? |
Met meerdere dezelfde topics posten schiet je niks mee op en is alleen maar verwarrend.
|
Quote:
|
Is ten eerste wel belangrijk om te weten of de ady startblokkering had. Hoe oud is het blok eigenlijk?
|
Quote:
Van 94.. Moet je persé t originele kastje en de leesring hebben of kan je die van een andere ook gebruiken?? Kan ik de diagnosekabel niet rechtstreeks op de diagnosestekker aansluiten? Volgens het schema zou die kabel nog langs de eenheid van de startblokkering.. grtz |
Je moet perse het orginele kasje+sleutel hebben anders gaat ie nooit lopen. Je diagnose draad loopt vanaf ecu naar immo box daarna door na je obd stekker. Je kunt hem wel uitlezen zonder immobox draad vanaf ecu rechtstreeks op je obd stekker zetten pen 7 op pen 4 en 5 massa pen 16 +signaal. Auto op contact en uitlezen maar. Succes.
|
Vermeld anders even het nummer van de ecu, of maak een foto en plaats deze hier.
|
Quote:
Nice, thanks! Ga ik zeker proberen Grtz |
Ze zijn em komen uitlezen en er staat geen foutcode in de stuurdoos..
Zou er geen fout in moeten staan ivm de wegrijblokkering?? Nu, ik heb hem gezegd dat hij de startblokkering moest uitschakelen maar dat heeft hij niet gedaan om 1 of andere rede... Kan je dat wel met VAGcom of moet je dé VAGcomputer hebben? Want ik had de indruk dat hij t zelf niet goed wist... Als er iemand is met veel zin en tijd, mag ie altijd een kijkje komen nemen!! Ik ben echt ten einde raad... Grtz |
Vermeld alsnog even je ecu nr..
Startblokkering weg schrijven lukt zowiso niet met vagcom of een andere obd tool.. Ecu uit elkaar halen, eeprom eruit solderen met hete lucht fohn, lezen met programmer, aanpassen en terug solderen, testen en klaar.. Kan ik voor je doen zoals gezegd, maar dan moet je wel even een nr geven of de ecu langsbrengen of opsturen. |
Quote:
Aaaah ok, daarmee... Dat wist ik niet. De nmr komt eraan (ligt niet in de buurt) en wanneer zou ik m eventueel kunnen brengen? Grtz |
Je mag hem brengen wanneer je tijd hebt, of opsturen, komt hij dezelfde dag nog retour..
|
Quote:
Nice.. Hier zijn de nummer(s) die erop staan, ik weet niet precies hoe k n foto moet plaatsen en weet niet welke nummer je nodig hebt. Ik weet je nog te zeggen wanneer ik langs kom als ik dat al dan niet wel moet :) Siemens 5WP4 158 of I58 6 38/94 00EC010706 EC04428 0002 037 906 024 AG |
Zie pb :D
|
All times are GMT +1. The time now is 11:54. |