Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   1.8 8v op 45webers ... vermogenbank resultaat (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=117442)

Scirocco_1600 10-08-2013 14:24

1.8 8v op 45webers ... vermogenbank resultaat
 
hallo .

ik heb vandaag een vermogen run gedaan van mijn golf 2 1.8 8v ( crossauto ) en dit viel mij eigenlijk wat tegen .

setup :

1.8 8v ( ABS golf 3 )
cilinderkop ( DX ) inlaatklep 42mm , uitlaatklep 38mm , kent cams 290° nokkenas + verstelbaar tandwiel , kent cams competitie klepveren , in en uitlaat kanalen vergrooterd enz .
spaghetti spruitstuk
webers 45mm dcoe

onderblok is standaard , maar gereviseerd .
verkorte versnellingsbak met tandwiel sper en sinterplaatkoppeling .

de run werd gedaan op 15" 195 50 7j breed .

1ste run : ( gereden in 3de)

max power to shaft : 99.2pk
max power at : 4983 rpm
max torque : 167 nm
max speed: 106 km/h
max rpm : 6032rpm

2de run : ( ook in 3de)

max power to shaft : 94pk
max power at : 5230 rpm
max torque : 171pk
max speed : 108km/h
max rpm : 6154 rpm


ik vermoed dat power to shaft : op de wielen gemeten is ( ben ik vergeten te vragen )

standaard heeft een abs 90 pk en 145nm koppel

Maarten 10-08-2013 15:34

Heb je de aandrijfverliezen niet bepaald?

Tw3niej 10-08-2013 17:41

Zijn de carburateurs ook goed afgesteld?

sciroccoGTII 10-08-2013 17:58

Inderdaad deze setup zou toch zeker een 150/160 pk kunnen draaien mits het flowen goed is gebeurd. Een 180nm koppel maar dat zit wel redelijk goed.

Scirocco_1600 10-08-2013 19:05

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Inderdaad deze setup zou toch zeker een 150/160 pk kunnen draaien mits het flowen goed is gebeurd. Een 180nm koppel maar dat zit wel redelijk goed.


idd , ik was ook wat teleurgesteld . ik had ook op een 130pk gerekend .
koppel ben ik wel tevreden over

Scirocco_1600 10-08-2013 19:07

Quote:
Originally Posted by Tw3niej
Zijn de carburateurs ook goed afgesteld?


webers zijn afgesteld , maar niet op de bank , maar er lijk me iets mis met mijn webers , afstelling verandert vanzelf

Scirocco_1600 10-08-2013 19:09

Quote:
Originally Posted by Maarten
Heb je de aandrijfverliezen niet bepaald?


weet ik niet , ik heb de wagen uit handen gegeven , die kerel hebben hun ding gedaan

Maarten 10-08-2013 22:30

Heb je een uitdraai gekregen, post die eens want zo aan de pk/nm te zien ligt het toerental waarbij de motor het maximaal koppel levert een stuk lager dan het toerental van de max PK.

Als mijn idee klopt zit er dus een probleem in het hogere toerengebied.

Sven-GTI 10-08-2013 22:37

Is het max toerental ook niet wat laag voor 290 graden nokkenassen?

Ik heb in de mijne 268 graden assen gehad, en die liep max op 7600 toeren waarbij z'n max vermogen (als ik het nog goed weet) boven de 6000 toeren was.

Ik weet niet wat er origineel in z'n blok zit, maar bij mij zat er origineel 220 graden in.

MelG60 10-08-2013 23:10

42mm inlaatkleppen en 38 uitlaat? Lijkt me onwaarschijnlijk. 290graden nokkenas hoeveel lift en wat is de spreiding? Wat is de compressie van de motor?

heinz74 11-08-2013 10:12

is inderdaad volgens mij ook wel iets aan de lage kant..
mijn set up was..(en na wat het gekost heeft was het nog maar BS )
DX onderblok met boring tot bijna 1900cc, KS zuigers..uitgewogen drijfstangen 16v oliepomp ,knife edge krukas
bewerkte kop met grotere kleppen (diameter ben ik effe kwijt),283 gr nokkenstok met verstelbaar tandwiel
bewerkt inlaatspruitstuk met Audi 5 pitter gaskleppenhuis..luchtweger van een 1,6 GTI,Audi warmdraairegelaar..Supersprint 4-2-1 Macaroni met 60 mm uitlaat etc etc.
dit was voor straatgebruik zowat het meest gebruikelijke en praktische totaalpakket
altijd starten- lopen
ik kwam toen bij Kroonenburg aan iets van 140-150 vliegwielpk's ,na gelang afstelling
ik moest iets van 120pk aan de wielen hebben toen
in een 83er was dit iets van 0-100 in een seconde of 7,5 en een top van net 200 km/h
dat reed met een normale rijstijl nagenoeg hetzelfde als een goede standaard Dx..
enkel bij 'planken' ging heel de rotzooi bij 4000 toeren los tot 6500-7000 toeren..
beetje KR gedrag op zich...
met Webers had er mischien nog een pk of 5 a 10 meer in gezeten ..maar dat is heel het gesodemieter met afstellen en telkens verlopende afstelling niet waard..
en aangezien ik er gewoon mee naar Italie of Spanje reed alswel de buurtsuper vond ik dit genoeg met injectie zo
maar zonder een mille of 10 in een 8v te pompen is het niet eenvoudig om aan meer dan 160-170 pk te komen (atmosferisch)..
maar er moet bij jou zeker meer inzitten,lijkt me

Scirocco_1600 11-08-2013 17:06

Quote:
Originally Posted by MelG60
42mm inlaatkleppen en 38 uitlaat? Lijkt me onwaarschijnlijk. 290graden nokkenas hoeveel lift en wat is de spreiding? Wat is de compressie van de motor?



gegevens van de nokkenas :

Nokkenas Kent Cams GS2K
Nowerband : 2000 rmp tot 6500 rpm
Nokkenas lift : 10.94 mm
Kleplift inlaat : 10.64 mm
Kleplift uitlaat: 10.59 mm
Duur inlaat/uitlaat : 290°
Timing figuren: 35/75 75/35
Inlaat timing @ volledig kleplift : 110°
V/Clearence inlet/exhaust 0.30 mm 0.35 mm
Kleplift inlaat 1.88mm


kleppen heb ik het mis voor , kleppen zijn 40mm en 35mm

Scirocco_1600 11-08-2013 17:46




filmpje in link :

http://www.youtube.com/watch?v=pQUr...eature=youtu.be


ohja ps : de wagen was begrensd op 6000 rpm ( motor heeft nog geen km gereden ( enkel wat warm gedraaid )

picasso_16v 12-08-2013 17:24

Power to shaft? Zijn de wielen neem ik aan?

heinz74 12-08-2013 17:50

Quote:
Originally Posted by picasso_16v
Power to shaft? Zijn de wielen neem ik aan?


nope...Crankshaft...de krukas

Spierings 12-08-2013 18:48

Komt het niet gewoon door een slechte afstelling, zitten zeer veel dippen in en op het punt waar deze nog ruim zou moeten stijgen zakt deze volledig in (bij 5200 toeren)

Zeker met de nokkenas zou hij nog een stuk verder door moeten gaan, een standaard dx heeft het max vermogen bij 5800 toeren...

Scirocco_1600 12-08-2013 19:01

Quote:
Originally Posted by Spierings
Komt het niet gewoon door een slechte afstelling, zitten zeer veel dippen in en op het punt waar deze nog ruim zou moeten stijgen zakt deze volledig in (bij 5200 toeren)

Zeker met de nokkenas zou hij nog een stuk verder door moeten gaan, een standaard dx heeft het max vermogen bij 5800 toeren...



dacht ik ook . ik had ook minstens op 130 pk gerekend ,

ik weet 1 iets , als de motor breekt , gaan de webers de deur uit .

Maarten 12-08-2013 19:20

IK ben sinds een maandje in de webers gedoken en ben heel wat wijzer geworden na het lezen van de Weber tuning manual en andere websites. De Webers moet je tunen op je motor, erop schroeven en verwachten dat het werkt is het helaas niet.

Lees deze how-to maar eens door:

http://www.tr3a.info/WeberDCOEinfo.htm

Doe een rollenbank sessie met lambda sensor in de uitlaat, dan zie je waar de motor niet de optimale verhouding benzine/lucht krijgt. Dan de afstelling van de carbs daar op afstemmen.

Kevert 13-08-2013 10:22

Dat is duidelijk niet goed afgesteld, zie je zo.
Maar een setje webers afstellen moet niet al te moeilijk zijn, als je de goede maat sproeiers hebt en de luchtstelschroef goed zet ben je meestal al een heel eind.
Gaan de gaskleppen wel mooi synchroon ?
Heb zelf ook een carb van een ford op me golf gehad vorig jaar, na veel verschillende maten sproeiers proberen had ik eindelijk de goede. Reed toen duidelijk beter, check ook gewoon je bougies om de zoveel tijd. Op een rollenbank is het uiteindelijk wel het beste om zoveel mogelijk eruit te halen maar zonder kun je al een heel eind komen.
Gewoon goed luisteren en aanvoelen tijdens testritjes.

jorg-maashees 17-08-2013 15:05

45'ers zijn toch ook veel te groot voor een 1.8 8v. Hierdoor is je luchtsnelheid relatief laag waardoor het al niet makkelijke afstellen nog moeilijker wordt. 40'ers is meer dan groot genoeg. 45'ers is leuk boven de 2 liter en met 16 kleppen. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 20:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.