Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Verluchting en versnellingsbakvraagje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11728)

huggy bear 04-07-2005 07:29

Verluchting en versnellingsbakvraagje
 
Hallo,

We hebben dit weekend voor het eerst met de golf 1 op stap geweest nu heb ik twee nogal vervelende problemen opgemerkt:

-ik krijg hem niet in zijn eerste versnelling, ik moet hiervoor geweldig veel kracht zetten nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de pook indruk zoals voor achteruit ik hem wel in zijn 1 krijg voor de rest schakelt hij normaal

-de verluchting werkt op stand 1 en 2 maar als ik hem op stand 3 zet gaat hij gewoon uit

Kunnen jullie mij misschien tips geven wat er aan deze problemen kan gedaan worden, want zelf ken ik er nog niet veel van?

Greetz,

redbull 04-07-2005 07:39

1 bak afstellen en 2 je weerstand van de kachel vervangen.

huggy bear 04-07-2005 11:56

Kan je me misschien wat meer uitleg geven van hoe ik daar aan begin??

Thx,

Dennis@polo86c.nl 04-07-2005 12:06

De achteruitvergrendeling kan wel versleten zijn, lukt het wel als je de pook optilt?

Zestienkleppen 04-07-2005 12:46

Loop het hele schakelmechanisma anders eens na, kun je door aan de stangetjes bij de versnellingsbak te trekken/duwen wel gemakkelijk de 1 inschakelen?

Zo nee, dan is er iets mis met de versnellingsbak, zo ja, dan zit het probleem richting de versnellingspook.

huggy bear 04-07-2005 14:25

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
De achteruitvergrendeling kan wel versleten zijn, lukt het wel als je de pook optilt?


Als ik de achteruitvergrendeling induw krijg ik hem redelijk eenvoudig in zijn eerste versnelling, het lijkt erop dat wanneer ik dat niet doe niet genoeg naar links kan met de pook.

Greetz,

einzer 04-07-2005 17:03

Je moet gewoon ff de boel verstellen. Je moet dan de schakelstang die onder de auto doorloopt nalopen, je zult zien dat deze in de motorruimte uitkomt. Hij zit geklemt met een klem met een bout er doorheen. Je zet de auto in zijn 1 ff zeker weten dat ie in zijn in 1 staat. Je draat nu die bout van de klem los en laat iemand anders in de auto de pook op de plaats van de 1 neerduwen(dus tegen de achteruitvergrendeling aan. je schroeft nu de klem weer goed vast en je zult zien dat hij weer gewoon normaal in zijn 1 gaat. Hou er wel rekening mee dat alle rubbers en bussen niet versleten zijn.

huggy bear 05-07-2005 21:51

Ok thanks mannen volgende week ga ik het eens aanpakken tesamen met een vriend die er meer van kent.

Iemand die me kan uitleggen hoe die weerstand van de kachel te vervangen "voor dummies".

Thx,

Cabby 82 TDi 06-07-2005 06:14

Ik denk niet dat het je weerstand is :)

Die werkt namelijk alleen in stand 1 en 2.
Probeer eerst maar eens je kachelschakelaar. Die kun je ook zo vervangen.
Je weerstanden zitten boven op de kachelmotor. Deze je zo bereiken vanuit de motorruimte. Hij ligt namelijk in je waterbak onder het raam.


All times are GMT +1. The time now is 02:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.