Singer Porsche
zag het afgelopen zondag bij TG,
wilde dit toch even delen; wat een machine :thumbup: http://singervehicledesign.com Quote:
|
Als je het een beetje volgt zijn dit hele dikke Porsche's.
Singer maakt gewoon een lekkere mix met oude en moderne delen. |
Vind die Singer Porsches heel fraai, maar ze zijn mij nét te veilig en te dicht bij het origineel. De Fuchs zijn naar mijn smaak wat te groot en de verhouding is een beetje HotWheels achtig.
De documentaire van Drive op YouTube is heel leuk om te kijken, er zit wel belachelijk veel werk in deze auto's: > http://youtu.be/fJQ4hQSusjE Wat ik zelf echt een bijzondere manier vind van tegen oude Porsches kijken is wat Magnus Walker doet met zijn collectie. Ook hier is een super mooie docu van gemaakt: > http://vimeo.com/44410797 |
Persoonlijk zou ik toch voor een Singer gaan, ook al kost zo'n auto bijzonder veel geld.
/Drive heeft ook een interessante reportage gemaakt over Singer. Mooi ook om te zien dat ze eerst een 930 hebben gepakt als basis en kort daarna pas zijn begonnen met de 964. |
Super !!!!
|
Quote:
wat voor kleur zou dit zijn ? |
Niets ten nadele wat Walker doet, maar bij Singer kun je bijna spreken van komplete nieuwbouw !
Walker doet eigenlijk -cru gezegd- niets anders dan het ding op z'n bek pleuren (popiejopie uitspraak bij de kefâhboys) en er wat passende kleurtjes/nummâhs/stickâhs op kliederen/plakken. Het enige wat nog ontbreekt is een roofrack met een kratje bier/ leeg olievat of een surfplank erop :tongue: |
Mwoa, ook Walker trekt (bijna) iedere auto helemaal uit elkaar... En ach, hij doet het toch niet voor de handel maar voor zichzelf, dus whatever hem gelukkig maakt toch!?
|
Quote:
Het is inderdaad een vergelijking die mank gaat op het vlak dat Walker de auto's voor zichzelf bouwt en Singer een (kleine) productie auto bouwt. De overeenkomst is volgens mij dat beiden proberen de voor hen best mogelijke versie van de 911 te maken. Magnus Walker maakt echt enorm veel werk van die auto's en ik vind die amerikaanse elementen echt een vondst, tankdop in de kofferdeksel, louvre ramen, uitgeboorde handgrepen werken goed en ik vind het gewoon wel origineel. Ook echt een fraaie docu. Nou ja, ieder z'n ding natuurlijk maar leek me wel leuk om toe te voegen aan dit topic :D |
Quote:
Hmm, die tankdop in de kofferdeksel, de ronde achterlichten en de louvreramen achter zijn gewoon 'standaard' 911R (daar heeft Porsche er ooit 22 gemaakt) items, het enige 'orginele' zijn de doorboorde handgrepen. Het enige wat Walker doet is de klassieke (eind jaren 60) Porsche 911 race look opnieuw 'uitvinden / neerzetten' en dat als uniek op de markt zetten, terwijl Singer het beste spul van alle 911's pakt (964 onderstel, 993 motor, 911 carrosseriedelen) en dat zeer zorgvuldig met oog voor detail in elkaar schroeft. Maar goed, een beetje Singer begint bij een $350.000 dacht ik ... is ook totaal niet te vergelijken. |
Bruut !
|
Quote:
Cool, dat wist ik dan weer niet! Laten we het er dan op houden dat zijn collectie briljant is! |
Die spiegels die Walker op de race versie heeft gemaakt is echt geen porum.
Bij Singer is het gewoon mooi detail werk. Dan zie ik liever een Rauh-Welt dan die van Walker. |
All times are GMT +1. The time now is 18:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.