Welke kabelboom en injectie KR turbo
Hallo,
Ik wil graag weten welke kabelboom (g60, kms, dta) en welke injectie je moet gebruiken om een Kr motorblok te laten lopen met een turbo? Alvast bedankt. Gr Nick |
Gewoon digifant 1, g60.
Dat is het goedkoopst en werkt gewoon goed, kms/dta heeft natuurlijk meer mogelijkheden en je kunt daar uiteindelijk meer mee. Nadeel is vooral de prijs ;) Ga je je KR ombouwen naar turbo? Daar komt nog best wel wat bij kijken ;) |
Quote:
Oké dat is mooi want ik heb complete corrado staan hoe moet ik deze aansluiten alle sensoren overzetten ofzo en gasklep enzo? Hier komt idd best veel bij kijken alleen alle onderdelen zijn bij bolku verkrijgbaar dus dat maakt het wel makkelijker |
Komt dit blok in de corrado of in iets anders?
kr blok dien je aan te passen dmv lage compressie zuigers en versterkte drijfstangen. Voor het injectiesysteem heb je een andere fuelrail voor nodig. de g60 boom kan je overzetten, ook het gasklephuis moet je overzetten/pasmaken. via google en youtube zijn er genoeg voorbeelden te vinden van een kr turbo |
Quote:
Dit blok komt in een golf 2 1.3inj. en ik neem een meer laags stalen koppakking compressie verlagend van bolku en ik wil het inlaatspruitstuk van bolku kopen ( http://www.bolku.nl/Webwinkel-Produ...spruitstuk.html ) hier zit al een fuelrail bij past deze? en moet ik dan de gasklep nog aanpassen. en moet ik alle sensoren overzetten of de kabelboom verbouwen? |
Kijk eerst op www.A2resource.com welk type zekeringskast je heb.
Je kan mischien de motor kabelboom van de corrado overzetten. Dit zie je aan de stekkers aan de achterkant vd zekeringskast En mocht dit niet hetzelfde zijn, 2 relais van brandstof pomp en digifant uit de corrado zekeringskast halen. plus de 2 connectors die aan de kabelboom zitten loshalen en even uitzoeken welke draad wat doet. Mijn g60 project: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99876 Neem aan dat het een compleet setje is, het inlaatspruitstuk en fuelrail. dus zou moeten passen Of de g60 gasklep past weet ik niet zeker, dit zou je aan bolku moeten vragen. Je zal de kabelboom van de motor op de 16v kr over moeten bouwen. |
Quote:
welke draden moet ik wel of niet aansluiten om hem draaiend te krijgen op digifant 1? |
Zon inlaat heb ik ook nog nieuw liggen, mag weg voor 200 zonder fuelrail.
|
Als je in mijn topic kijkt, staat daar beschreven welke draad op de betreffende pin moet van het relais.
De pinnen van het relais zijn genummerd. Zou zeggen merk de kabelboom van de g60, welke connector bij welke sensor hoort. Haal hem dan los, dan kom je vanzelf bij de ecu 2 connectors tegen met totaal 6 of 7 draden. Deze draden heb je nodig om de motor te laten lopen. Remmen kan je overzetten van de corrado, zou alleen de abs weglaten. en een 22mm of groter remcilinder installeren. Benzinepomp kan je mischien ook gebruiken van de corrado, je zou alleen moeten kijken of de capaciteit voldoende is. Zou zeggen gewoon aan gaan beginnen, dan zie je het vanzelf. |
ik heb ook een 16v op digifant 1 lopen.
je bent nog een aantal kleine andere zaken nodig als een verstelbare brandstofdruk regelaar want deze zit niet net als bij de g60 op de fuelrail, ik heb voor de blauwe temp. sensor een flens gebruikt van een JX motor uit een T3, daar zit 1 aansluiting op en past perfect. ook de cups waar de injectoren in moeten paste bij mij niet. ik had nog eea liggen en die kwamen volgensmij uit een 2H motor van een golf1 cabrio. En als je eraan begint idd, kom je vanzelf nog wat tegen. |
All times are GMT +1. The time now is 22:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.