Mijn golf mk2 NZ---Audi Coupe 2.0B4
Hallo mede forummers ik heb sinds vandaag weer een golfje op de kop kunnen tikken :) .Het is een golf 2 1.3 NZ uit 1991 met een 4 bak.
Ik heb deze auto gekocht van de 2 de eigenaar die al sinds 1997 de eigenaar was :tongue: hij had de auto in 1997 voor 13000 gulden gekocht met een km stand van ong 87.000km er staat nu 156.768 km op. Dit is al de 4de golf 2 nz waar ik in rijd. De plannen *eerst is een paar fotootjes plaatsen hier :redface: *schroefsetje *hier en daar wat spuitwerk verrichten. *mooie set wielen En misschien nog wel meer maar voorlopig deze dingen. fotos komen er aan |
De c2 velgen er maar onder ;)
|
Ja misschien wel maar heb ook nog een set cookiecutters liggen is ook wel dik onder een mk2 :)
|
zoals belooft alvast de fotos van hoe hij er nu uit ziet. Heb alleen de stickers verwijderd iemand een idee van waar ik Pasadena stickers kan krijgen???? dit plekje en nog 2 anderen ga ik nog even een keer aanpakken. |
Leuke kleur zit erop! Veel plezier ermee!
|
Een schroefset en c2 velgen maken m echt af. Geweldige kleur
|
Gaaf kleurtje Dave!
|
bedankt jongens :thumbup: fotos blijven komen.
|
Leuke kleur!
Ik ben nog maar bezig met m'n eerste Golf 2 met 1300 NZ :D |
das idd een mooi kleurtje veel plezier ermee
|
Thanks Jeroen
|
nou de golf is geweldig maar het blok wat er in ligt(1.3NZ)is echt rommel. :mad:
We gaan op zoek naar iets anders. |
heb ook een 1.3NZ.
trekt idd nog geen worst van de broodplank af maar goed... :D zelfde kleur als je jouwe. :thumbup: wielen zijn al verkocht... wil toch wat anders want hij moet platter! :D suc6 ermee! |
Ach voor een paar tientjes en een uurtje werk heb je een compleet andere motor bij zon NZ
Vervang de nokkenas voor 1 van den ABD/ABU (1.4/1.6 golf3) plaats een ander kristalletje in de ecu en geef de benzine druk regelaar op de injectie rail een tikje met een dopje 10, en je rijd een heel andere auto |
Die 3 spaaks velgen, zijn die 17 of 16''?
|
Is 17'' in de zeldzame 8j. :thumbup:
|
jellehier dat moet je me toch eff nader uitleggen.
|
Welk deel
Een NZ is een gedowntunede motor, toen vw die motor ontwikkelde maakte ie meer vermogen dan de bedoeling was dus is ie afgeknepen op 55 PK, de 3f moest namelijk de vlotte ongeblazen 1.3 zijn Nokkenas van een NZ is gruwelijk tam, de 1.6 ABU uit een golf 3 en de 1.4 ABD hebben een veel vlottere nokkenas, beste originele vw as is die van een 3f maar die zijn moeilijker te vinden en duurder. Door het druk potje op de brandstof galerij een tikje te verkopen op de juiste manier zorg je voor een iets hogere brandstof druk, wat in combinatie met een ander kristal in de ecu zorgt voor een hoger vermogen bovenin het toeren gebied, met deze wijzigingen zou je maar zo 10-15 PK winst kunnen boeken wat neer komt op zon 5% (best veel voor een paar tientjes) |
dit is waarschijnlijk een domme vraag maar waar kan ik zon kristal vinden??
En een foto van waar ik de brandstof toevoer een tik moet geven. zoiezo bedankt voor alle hulp :thumbup: |
Kristal moet je geloof ik uit m'n hoofd een 8mhz hebben
Kan je bestellen bij Conrad Dat van het druk potje is nogal lastig uit te leggen Potje is rond, enigzins cilindrisch, en aan 1 kant een beetje ingedeukt, daar zet je een dopje 10 in en deuk je em nog iets verder in, hop brandstof druk hoger. Meer info http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=1633.0 Maar zonder de kristal en brandstof druk hoger En met alleen een ABD/ABU nokkenas merk je al behoorlijk verschil |
All times are GMT +1. The time now is 06:43. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.