schroefset nog lager.
Ik heb een schroefsetje van v-maxx onder mijn vento in zitten, en die zit aan de voorkant nu op zijn laagst geschroefd. Nu vind ik hem nog net iets te hoog liggen. Is het mogelijk om de bovenste veer (die kleine zou maar zeggen) er vanaf te halen om zo nog lager te gaan, of is dit niet zon strak plan ivm stuiteren e.d.?
|
Je zou kunnen kijken of hij niet op de bumpstops ligt. Heb je je draagarmpunten ook los gehaald en na het verlagen weer vastgezet? Verder lees je wel eens dat men de hulpveer er tussenweg haalt...persoonlijk hou ik daar niet van, omdat de hoofdveer bij flink uitveren dan tussen de veerschotels kan rammelen/scheef springen...is tevens ook een APK afkeurpuntje.
|
Bij ons gaat het setje er ook altijd zo onder.. soms zelfs de achterste hulpveren ook nog weg,
maar mijn ervaring is dat je achter in principe die kunt laten zitten, dat gaat toch wel laag genoeg. |
Hoe laag gaan jullie wel niet? :eek:
Mijn schroefset heeft nog zeker 7cm draad over en mijn lip zit precies 2cm van de grond :screwy: |
|
Als ik 't me goed herinner stond deze (vooraan) op 't laagst zonder hulpveren met 16x7.5j en 16x8j:
|
Quote:
Vraag ik me ook af als ik mijn V-max op zijn laagst zet rij ik 100 meter de straat uit en zit ik vast op de eerste drempel die ik tegen kom :screwy: |
Quote:
het maakt niets uit hoor waar de hulpveren zitten. mijn sets en vele andere merken zitten altijd boven. de veer doet niets ligt helemaal op elkaar. alleen met uitveren,doet hij zijn ding. mvg sjaak |
Als je echt laag wil gaan gewoon zoals Misha zegt vooraan bumpstops en ect hulpveertjes er uit halen.
Stuiteren doet ie zowiezo niet zonder bumpstops... |
Ik heb zelf een tec tuning schroefset en heb, omdat ik lager wilde, m'n hulpveren voor verwijderd. Echter zakte m'n auto niets. Kan dit misschien komen omdat de demper al op xn eind zitx? Het gaat om een mk1 golf
|
heb je de rubberen bumpstops al verwijderd?
|
Quote:
Klopt helemaal, maar als je dan toch de keuze hebt, zou ik ze onder doen. De kans zal 1 op een miljoen zijn maar de kleine veer zou bij uitveren scheef kunnen raken en tussen de demperstang kunnen schieten, ofzo :) |
Hou er ook even rekening mee dat de draagarm bijrijderskant het chassis gaat raken en dan ook niet verder zakt . Er zijn grenzen of anders notchen
|
Hmm dan Itten de rubberen bumpstops er nog tussen denk ik.
En VW Johs, de mk1 is al genotched |
Ok , dat wist ik niet .
|
Quote:
nee hoor bij bijna elke set zitten ze boven. en deze zit strak tussen boven veerschotel. en de ring tussen de huplveer en grote veer maakt niets uit waar hij zit onder of boven :thumbup: mvg sjaak |
Ja, hij kan inderdaad geen enkele kant op.
Toch heb ik zelf bijna nog nooit een set gezien waar de hulpveren bovenop zitten. Maar dat zal wel per merk verschillen :) |
Ter aanvulling van mijn eerdere uitspraak;
Zo staat mijn auto nu; En ik heb aan de voorkant nog zeker 7cm draad over, daarom vraag ik me af waarom sommige niet zo laag komen? Als ik nog 5cm lager ga dan vouwt m'n lip om en sta ik met m'n subframe tegen de grond, en nog 2cm draad over... |
Welke maat wielen/ banden heb je eronder liggen?
Ik heb bij mij voor ook de hulpveren weg en bumpstops aangepast, nu nog zon 4cm draad over, kan nu mischien nog 1cm omlaag maar meer ga ik niet redden ivm de aandrijfas wat tegen het frame gaat aanlopen. |
All times are GMT +1. The time now is 17:47. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.