Geen 1e versnelling na ombouw van 4 naar 5 bak
Hallo mensen,
Ik heb reeds mijn 4 bak onder mijn golf 2 1.3 (1986 motorcode MH) weggesleuteld, om hiervoor in de plaats een 5 bak te plaatsen. Dit is mij uiteindelijk gelukt, alleen nou heb ik alles behalve een 1e versnelling. Het lukt mij niet om de versnellingsbak in zijn 1 te krijgen. :shake: (zowel handmatig als met pook niet) Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen?? :confused: Alvast bedankt! greetz |
Weet je de historie van de bak? Misschien hebben ze je een kapotte bak verkocht?
|
Niet geprobeerd voordat je de bak in bouwde? Nu heb je nog steeds een 4 bak ;) Maar aan de afstelling van de schakelstang kan het niet liggen dus?
|
2e hands versnellings bakken vind ik altijd dubieus dus ik test ze altijd eerst uitvoerig voordat ik er een koop (met de hand).
Het is bekend dat VW versn.bakjes niet zo best zijn he ;) |
laat iemand anders een schakelen naar 3 en 5 en bekijk hoe de stangen lopen.
laat diezelfde van van 2 naar (poging) 1 schakelen en kijk of die beweging nergens belemmerd aan de schakelstangen (zou stom zijn dat je de bak eruit haalt als er ergens gewoon iets scheef steekt) |
Quote:
Klopt! En heb je ook de schakelstangetjes enzo er op gezet van een 5 bak ? Ik weet het niet zeker maar die zullen wel niet het zelfde wezen als van een 4 bak, idem voor het complete mechaniek voor het schakelen. |
Schakelstangen zijn idd anders schakelstang en pook ook als je die van een 4 bak heb laten zitten kom je ook niet in elke versnelling.
|
Quote:
Dan denk ik eerder dat het hem daar in zit ;) |
Jep schakelstang van een 4bak en 5bak verschillen een paar cm in lengte
|
Quote:
hier heeft ts niks aan dit is voor een 020 bak, ts heeft een 085 bak die heeft dit allemaal niet, aan ts mijn advies zet de bak in zn achteruit en de pook in de auto ook, en nu de knobbel goed vast draaien de knobel die op je schakelstang komt moet ook van een van 5 bak komen. ik heb jaren geleden deze ombouw op mijn NZ uitgevoerd, en vond de 1.6 bak van een golf 3 ABU het fijnst 1234 zijn gelijk aan de 4 bak en de 5 was zo beetje 3000 t bij 120 km |
Sorry, ik dacht echt dat dit de juiste set was; haal het bericht meteen weg.
|
All times are GMT +1. The time now is 11:59. |