Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   1.6 jetta 2 1984 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115667)

De Limburger 20-06-2013 20:13

1.6 jetta 2 1984
 
Heb hier een Jetta 2 staan van 1984 eerste modeljaar tweede generatie meen ik.

Er ligt een 1.6 carb motor in motorcode EZ, nu begint hij steeds vaker te bokken onder het rijden. Carb is inwendig wat versleten dieselt ook geregeld na. Maar goed dat tot daar en toe.

Nu haalde ik net de verdeler eraf, en deze zat onder het koolstof-metaalslijpsel, ook de rotor was flink zwart. Nu denk ik dat dat bokken onder het rijden daar van komt.

Dus dat vervang ik sowieso uit voorzorg, maar kan iemand me vertellen wat de afstel gegevens zijn van de contactpunten? Zodat ik die ook kan vervangen en netjes terug op fabriekswaarde kan zetten met de voelermaatjes of is het gewoon een standaard montage punt?

Ik heb wel een PDF gevonden van ontstekingen maar de contactpunt ontsteking staat er natuurlijk niet bij.

Hij die het weet mag het even melden.

Dank jullie. :thumbup:

T.C.Z.L 22-06-2013 13:30

Deze kan dicht, heb Ronnie gisterenavond een compleet overzicht gebracht met alle gegevens van en EZ motor

:thumbup:

:lock:

De Limburger 22-06-2013 16:55

jep bedankt motortje loopt top

T.C.Z.L 22-06-2013 17:17

Super, geen dank!

Vains 23-06-2013 13:46

Wat heb jij gedroomd dat je er weer verder aan sleutelt :D

De Limburger 24-06-2013 18:18

Nigel.. Het is die van bob!

De Limburger 19-07-2013 01:06

Ik snap het niet meer, al dagen bezig met het lopend maken van de motor van de Jetta van Bob, Nieuwe rotor, verdeler, ontsteking met contactpuntjes, nieuwe condensator, nieuwe bougies en kabels, en een goeie nieuwe bobine. Aangezien ik eerst geen vonk had tot aan de bougies kwam ik er achter dat deze stuk was de bobine van mijn jetta eraan en hij vonkt weer mooi.

Rotor staat op de inkeping gericht op de ontsteking, zuiger 1 aan de distributie zijde staat op BDP, en krukas staat ook op merkteken. Oliepomp staat evenwijdig met de krukas dus ook goed.. Ontstekingsvolgorde is 1342 dus met de klok mee ook zo de kabels gemonteerd (rotor draait naar me toe dus rechts om) Zelfs de ontsteking al afgesteld met de lamp, dus het streepje staat netjes op de poelie gelijk met het merkteken op de kap van de distributie. Maar nog wil die niet starten, de zooi verzuipt continu. Benzine zit er in, en krijgt hij dus ook anders kan die niet verzuipen, zelfs op startpiloot wil die niet aanslaan.

Ook met zachtjes draaien aan de ontsteking geen verschil, normaal moet je dan toch iets horen, maar niks helemaal niks nog geen plofje..

wie o wie heeft er een idee..?? Ik weet het niet meer... Ik heb de duitse vraagbaak erbij liggen en de nederlandse en alles exact zo staan als in het boekje..

Ik weet het niet meer... Hulp!!

Het gaat dus om een 1.6 van 1984 met contactpunt ontsteking..!!

Maarten 19-07-2013 06:18

Blijft de 2e trap van de carburateur misschien open staan en verzuipt dat je motor. Dat was bij mijn Pierburg ook het geval.

sciroccoGTII 19-07-2013 07:06

Ontsteking een halve slag verkeerd?(bdp), als die vonk en benzine heeft zou die moeten lopen. Wel een sterke vonk? Of idd zoals gezegd verzuipt die? Je geeft zelf al aan dat die versleten is de carburateur.

MK2-VRT 19-07-2013 12:04

Ronnie,

Heb je ook nog aan de nokkenas gedraait o.i.d. ? Bij sommige motoren kan het zijn dat je dan de nokkenas een slag rond moet draaien..Als hij eerst wel altijd gelopen heeft lijkt het wel erop alsof de timing niet klopt ( distributie )

Wat info over de 2E2 / EE vind je hier :

http://www.esvj.be/websites/mk2_gol...ofsystemen.html

En de bobine die je verwisseld hebt, had die dezelfde kleur qua sticker ? ( Groen of Grijs ) De weerstand is er namelijk anders van.

Erik Baas 19-07-2013 12:35

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Heb je ook nog aan de nokkenas gedraait o.i.d. ? Bij sommige motoren kan het zijn dat je dan de nokkenas een slag rond moet draaien.

Als de distrubitieriem los geweest is (en dat weet ik dus niet) zou dat het probleem inderdaad kunnen zijn. Alleen moet je dan niet de nokkenas maar de krukas één slag draaien.

De Limburger 20-07-2013 00:21

Nee riem is niet los geweest, alleen de ontsteking is eruit geweest om te wisselen, ik ga morgen even kijken of de ontsteking niet 180gr verdraaid staat even de kleppen van de vierde op tuimelen zetten dan is de eerste cilinder op ontstekings slag dus dan moet het goed zijn en anders eens even de carb na kijken, maar hij heeft gewoon altijd gelopen, we zijn met die wagen zonder problemen naar Worthersee gereden dus kan me niet indenken dat er ergens in die richting iets verkeerd is.

sciroccoGTII 20-07-2013 06:00

Eerste cilinder op tuimelen hè, dus de nokken van de eerste cilinder beide omhoog.1ste cilinder is distri zijde.


All times are GMT +1. The time now is 05:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.