Van 1.3 HK carb naar 1.8 KR 16v Golf2
Ik wil mijn Golf2 ombouwen naar 1.8 16v KR motor
Er ligt nu een 1.3 HK motor in en de auto is helemaal 100% origineel Maar wat zou ik hier allemaal voor aan moeten passen? Uitlaat? ECU welke plek komt deze? En moet de auto omgekeurd worden? De kabelboom hoe komt dit hier mee uit? En waar moet ik meer op letten? Ik hoor het graag :) |
Wat je het beste Kunt doen is een afgekeurde golf van de sloop halen, maar ik denk niet dat je een kr op de sloop zult vinden, en daarvan alles overbouwen.
De ecu komt in de parafanbak, de diameter van je uitlaat is nu te klein dus er zal een compleet andere uitlaat moeten komen. De kabelboom is ook helemaal anders. Ik weet niet of je nu een oude of nieuw type zekering kast heb, maar een kr heeft meestal oud type. Je zul een andere brandstofpomp nodig hebben. Je remmerij zou ik als ik jou was aanpassen. Je versnellingsbak zou het vermogen moeilijk aan kunnen. Etc. Etc.... Best veel om rekening mee te houden dus. Omkeuren hoeft niet perse wsnt het aantal cilinders en brandstof blijft gelijk. |
Een hk, auto is een van de eerste. >oud type zekeringkast.
Motor + bak 5 bak schakelmechaniek of nokje onde de pookhoes wegzagen Opvoerpomp + drukpomp. Computers plus kabelboom motorruim en van computer achter middenconsole. Uitlaat compleet Achteras met schijfremmen. Vw2 klauwen voor met geventileerde schijven Rdw bezoek. Succes |
Quote:
Dacht het wel hij heeft zeker meer dan 40% vermogen winst :confused: En ik ik denk dat er nog wel meer reden zijn dat het toch moet. |
Quote:
nee hoor, ik had hetzelfde gedaan met mijn eerste golf. ging van 50 pk naar 140 en 5 jaar lang zonder problemen door de apk. zelfs na een aanrijding kwam de expert ff kijken en die deed niet moeilijk over de ombouw, kreeg gewoon me geld. als je het maar netjes doet is er niks tot niet veel aan de hand. geld weggooien kan altijd nog |
APK is ook het probleem niet, gaat erom dat alles klopt als je een aanrijding veroorzaakt.
En een bezoekje bij de RDW kost 50 euro, vind ik minder geld weggooien dan als je een ongeluk veroorzaakt en je blijkt niet goed verzekerd te zijn? |
Quote:
:goodpost: |
All times are GMT +1. The time now is 11:54. |