polo 2f diesel ombouw.
wie weet of een 1.9 sdi uit een polo 6n in een polo 2f 86c past?
en zoja... hoe makkelijk gaat dat? gr |
Quote:
Nee past niet direct, een polo 2f heeft een smallblock motor en een 1.9 sdi is een bigblock motor. Waarschijnlijk heb je met een 1.7 sdi van een lupo/arosa of 1.2/1.4 tdi meer kans, nu weet ik niet of deze wel smallblocks zijn. |
Motor van een Arosa Lupo past qua formaat een stuk beter :thumbup:
|
1.9 sdi met de motorcode AEF.. Is toch een smallbock?
|
De meeste dieselblokjes gaan niet zonder slag of stoot passen.
1.4 uit een seat terra of een uit een polo 2F diesel gaan wel passen. Is zelfs vrij plug and play. Waarom zou je uberhaupt een zwaar blok zo'n auto willen zetten? Diesels zijn sowieso al traag :P |
Quote:
Overheen gelezen sorry, een 1.9 SDI uit een 6N is inderdaad een smallblock ;) |
Quote:
Alleen niet de typische smallblock als de 1.4 en 1.6 benzine modellen. Of het past is dus maar de vraag. |
Quote:
Klopt, maar hij gebruikt de zelfde positie's als de benzineblokken, dus als een 6N benzinemotor er in te lepelen is, zal een diesel ook wel gaan ;) |
Quote:
Ik ben van de polo een ratje aan het maken en dacht dat daar een diesel wel mooi bij past... Ik weet overigens een rete snel sdi blok te koop.. |
Maar als ik het goed begrijp.. Is dit nog niet zo vaak uitgevoerd?
|
Vast wel, in duitsland ergens, genoeg fora en veel polo's daar. Word regelmatig wel wat aparts gedaan.
6N motorsteunen verschillen van een 2F. Positie van een 6N blokje is danwel hetzelfde, maar je hebt een andere motorsteun nodig om hem in een 2F te laten passen. Een SDI is net wat anders gebouwd, motorsteun van een 2F past niet zomaar daarop. Maar wat niet past, kan worden gelast ;) Onmogelijk is het niet. Als het je alleen om het dieselgehalte gaat: hang er een 1.4 uit een seat terra of een andere 2f diesel in. Minder makkelijk te vinden, wel makkelijker te installeren. aaarrie, ik had jou trouwens een pb gestuurd ivm die wieldopjes waar je hier op t forum om vroeg. Nog altijd geen reactie gehad daarop. |
Ik heb een 2f diesel 1.4, en toen in 2009 mijn motortje kapot liep, heb ik ook overwogen om er een tdi of sdi in te hangen, omdat de 1w motortjes toen al lastig te vinden waren. Alles toen wel goed bekeken, maar volgens mij gaat t niet meevallen, tuurlijk alles is uiteinendelijk wel passend te krijgen, maar het is wel een hele bult werk denk ik, je blijft met een chronisch ruimtegebrek zitten in een 2f. Daarom toch maar verder gezocht naar een 1w. En iedereen vind de 1.4 zo traag, maar ik vraag me af hoeveel van die mensen daadwerkelijk een frisse, fatsoenlijk afgestelde 1.4 hebben gereden.ok, hij zal niet de prestaties van mn gechipte bmw halen, maar ik vind t echt een supergrappig geconstueerd motortje. :thumbup:
|
.
|
Quote:
:D :D :D |
Stuk uit de kap slijpen :D
|
Quote:
Dat is geen probleem.. Word toch een ratje.. |
Quote:
Ik heb je volgens mij wel beantwoord.. Er komen andere velgjes onder dus ze zijn niet meer nodig.. Toch bedankt :) |
Waarom nu nog een diesel bouwen.
Ik lijk op te maken dat het geen Daily word. En hoewel een Polo niks weegt gebruikt een benzine ook bijna niks. |
Quote:
ik vind een diesel motor gewoon goed bij een ratje passen.. wegenbalsting voor een diesel in deze gewichtsklasse is 157 per kwartaal en al de auto dagelijks gebruikt word kan dit snel uit.. ik weet alleen nog niet of ik de auto vaak gebruik.. ik denk dat ik het voorlopig toch bij het huidige benzine motortje houd.. en dan met carbs er achter ofzo.. en dan zie ik wel wat de toekomst me brengt :) iedereen in iedergeval bedankt voor het meedenken :) |
Ik heb evt een 2f diesel in de aanbieding. Wordt morgen ingeruild voor een e30 cabrio.
Met pijn in mn hart. Waarschijnlijk enkeltje eeuwige jachtvelden. Motor is perfect, zeer goed onderhouden, auto verder is redelijk afgeragt. Wel g40 remmen voorop, en speciale diesel-bodemplaat, verlaagt met vernieuwde kortere schokdempers voor. 2 nieuwe veren erbij voor achterop, huidige zijn gebroken, trekhaak. Krijg er voor inruil 500 voor. |
All times are GMT +1. The time now is 18:09. |