Cabrio start niet na monteren nieuwe brandstoftank
Medeforummers,
Zoals de titel al vermeld wilt mn cabby niet meer starten. :shake: Het veelvoorkomende probleem van een rotte vulpijp en vuil in de tank heeft mij overtuigd om een nieuwe vulpijp en tank te kopen. Na de oude te demonteren en de nieuwe te monteren wilt de cabrio echter nog steeds niet starten. Het hele systeem is wel volledig leeg (geen brandstof). DUS ik denk dat er lucht in mijn leidingen, filter, pomp,... zit... Moet ik dit ontluchten? Zie ik iets over het hoofd? Wie heeft tips? Alvast bedankt! :thumbup: |
Als t een benzine is met injectiemotor is met 2of 3x op contact zetten alle lucht weg dus er is iets anders aan de hand.
Leidingen goed aangesloten? |
Het is idd een benzine motor 1.8 8v...
Ik denk wel dat ik alle leidingen goed heb aangesloten. De pomp slaat ook aan... De enige leiding die ik niet heb aangesloten omdat ik nog op een andere op zoek ben is de leiding die van de tank naar de vulpijp loopt, de overloop, maar ik denk niet dat dit de oorzaak kan zijn? |
De opvoerpomp in de tank draait ook?
|
Wel, daaraan twijfel ik... Die hoor ik niet aanslaan.kan je dit testen?
|
Quote:
Ja. Benzine slangen los. Contact om. Komt er benzine uit is het ok. |
Ik had ook ooit de leidingen verkeerd om zitten, aanvoer en retour...
|
Quote:
Dan start tie idd okk lastig :D |
Opgelost!
Heb even de pomp en de filter in een emmer brandstof gelegd. Terug gemonteerd, startte meteen :thumbup: |
Okay, maar wat was nu het probleem? Zat de pomp vast?
|
Ik veronderstel dat het hele systeem gewoon té leeg was. En dat de opvoerpomp het hele circuit niet volledig gevuld kreeg...
|
All times are GMT +1. The time now is 23:11. |