Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   MRB nieuws (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114739)

ewcaddymk1 24-05-2013 19:52

MRB nieuws
 
is er nou al iets meer duidelijk wat nou de nieuwe regels gaan worden :confused:

servowire 25-05-2013 07:37

Mits de 1e kamer alles goedkeurd (zal niet weten waarom niet):

-Benzine tussen 25 en 40 jaar: 120 € per jaar en verplicht schorsen in maanden nov,dec,jan. Boven de 40 100% belastingvrij. Zoek dus alvast een stalling!

-LPG en Diesel: tot 40 jaar belasting betalen. Geen uitzonderingen.

Dokter D 25-05-2013 23:45

Benzine 1/4 tarief met een max 120 euro en in de 3 wintermaanden niet op de weg.

Jeroen64 26-05-2013 00:28

Zetten ze daarbij een bouwjaar vast, of komen er elk jaar auto's bij die volgens die regeling gaan?

Beetje zuur als je geen stalling kunt vinden en je over een paar jaar je auto verplicht moet schorsen. En dat terwijl het eerst helemaal geen oldtimer was....

Tjaap 26-05-2013 00:31

Je hoeft niks te schorsen. Alleen als je gebruik wilt maken van de 1/4 regeling.
Als je doorbetaald mag je ook doorrijden.

Rinus66 26-05-2013 00:32

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Zetten ze daarbij een bouwjaar vast, of komen er elk jaar auto's bij die volgens die regeling gaan?

Beetje zuur als je geen stalling kunt vinden en je over een paar jaar je auto verplicht moet schorsen. En dat terwijl het eerst helemaal geen oldtimer was....


Hele jaar doorrijden tegen 1/1 tarief kan natuurlijk altijd.

caddywim 26-05-2013 15:14

laat ze eerst maar is de wet toepassen zo die bedoelt is , dan valt er al 80 % af dat zijn de inport kentekens

Dokter D 26-05-2013 15:39

Daar sla je de spijker op zijn kop Wim, al is dat heel jammer voor degenen met een import auto.

servowire 26-05-2013 20:27

Het heeft geen zin je er over op te winden, en troost je: De "winst" uit extra MRB kunnen ze mooi gebruiken om de uitkering/bijstand van alle handelaren, (web)winkels en specialitische garages die failliet gaan te betalen.

bartje325i 27-05-2013 11:02

Blijft de APK wel 2 jaar geldig bij auto's vanaf 30 jaar oud?

Tjaap 27-05-2013 11:55

Goed vraag. Nog niks over gehoord.
Maar volgens mij staat APK los van MRB dus geen slapende honden wakker maken.

Area51 27-05-2013 12:13

Hier kun je alles vinden; http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/0...wegenbelasting/

Area51 30-05-2013 07:31

Er gloort een beetje hoop als ik Auto & Motor klassiek mag/moet geloven;

http://www.amklassiek.nl/vrijstelli...ijkheden/65291/

Matheo 30-05-2013 07:46

Quote:
Originally Posted by Area51


Als ik dit goed lees zou een '88er met deze regeling dus niet (ook niet in de toekomst) in aanmerking komen om onder het kwarttarrief te vallen? De overgangsregeling geld voor auto's t/m '87, punt?

Area51 30-05-2013 07:52

Klopt, t/m 1987 gaat onder de overgangsregeling vallen, een auto van 1 januari 1988 zal pas in 2028 als hij 40 jaar oud is volledig (in één keer) mrb vrij worden.

Matheo 30-05-2013 08:39

Weinig voordeel voor de liefhebbers van youngtimers in de toekomst dan.. Zonde.

Area51 30-05-2013 09:33

Klopt, je moet dan ook wel heel erg verliefd zijn om een 1989 Mercedes 190D, 1988 Golf Gti of een 1989 Honda Civic CRX voor het nageslacht te willen gaan bewaren.

Maar als ik echt heel eerlijk ben zijn er de laatste 25 jaar toch geen 'oldtimer-waardige' auto's geproduceerd, uitzonderingen (zoals bv een BMW E30 M3, ea) daargelaten.

Area51 30-05-2013 15:40

Gelezen;

Quote:
Per 2014 verandert er het een en ander qua belastingen voor auto’s tussen de 25 en 40 jaar oud, daarover kan je HIER alles lezen. Nu is ook de impact hiervan becijferd, maar liefst 70% van de eigenaren ondervindt negatieve gevolgen.

De conclusies die we dankzij uitpluiswerk door de VWE kunnen trekken zijn dat met name chauffeurs van oude stinkbenzen geraakt worden, dat het gros van de auto’s echter gewoon op benzine rijdt, en dus in ieder geval op het kwarttarief kan terugvallen.

In totaal rijden er 260.103 oldtimers (auto’s van 25 jaar en ouder) op Nederlands kenteken, 179.550 op benzine, 40.379 op diesel, 40.145 op LPG, en 29 ‘overig’.
...
119.122 (45,8% van alle oldtimers en 66,3% van de benzine-oldtimers) van de benzinemodellen is in 2014 tussen de 25 en 40 jaar.

62.781 LPG’ers en dieselaars (24,1% van alle oldtimers en 78,0% van hun categorie) zitten in hetzelfde schuitje.

In totaal 181.903 eigenaren (70% van het totaal) zijn dus de pineut, waarbij een derde van hen de volle mep aan MRB betalen als enige optie heeft (of het lozen van hun voertuig natuurlijk).

Hieronder een top 10 van de meestgetroffen modellen, met fier aan kop de Mercedes-rijders. Terecht dat zij na jarenlang profiteursgedrag nu ook hun steentje moeten bijdragen:




Zie ook; http://www.nu.nl/geldzaken/3488060/...-oldtimers.html

ewcaddymk1 30-05-2013 21:01

en hoe lang denken jullie dat deze regeling in stand blijft, want de vorige regeling heeft ook nog geen kabinetsperiode stand gehouden
dus als de heren er straks achter komen dat dit de begroting niet haalt hoe lang zal dan het kwarttarief op de benzine auto's blijven

jappie86 30-05-2013 22:03

Quote:
Originally Posted by Area51
Maar als ik echt heel eerlijk ben zijn er de laatste 25 jaar toch geen 'oldtimer-waardige' auto's geproduceerd, uitzonderingen (zoals bv een BMW E30 M3, ea) daargelaten.


dat zeiden ze over 25 jaar geleden ook over de golfjes/kevers e.d. Niet voor niks dat er zoveel verloren gegaan zijn in de autocross.


All times are GMT +1. The time now is 05:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.