MRB nieuws
is er nou al iets meer duidelijk wat nou de nieuwe regels gaan worden :confused:
|
Mits de 1e kamer alles goedkeurd (zal niet weten waarom niet):
-Benzine tussen 25 en 40 jaar: 120 € per jaar en verplicht schorsen in maanden nov,dec,jan. Boven de 40 100% belastingvrij. Zoek dus alvast een stalling! -LPG en Diesel: tot 40 jaar belasting betalen. Geen uitzonderingen. |
Benzine 1/4 tarief met een max 120 euro en in de 3 wintermaanden niet op de weg.
|
Zetten ze daarbij een bouwjaar vast, of komen er elk jaar auto's bij die volgens die regeling gaan?
Beetje zuur als je geen stalling kunt vinden en je over een paar jaar je auto verplicht moet schorsen. En dat terwijl het eerst helemaal geen oldtimer was.... |
Je hoeft niks te schorsen. Alleen als je gebruik wilt maken van de 1/4 regeling.
Als je doorbetaald mag je ook doorrijden. |
Quote:
Hele jaar doorrijden tegen 1/1 tarief kan natuurlijk altijd. |
laat ze eerst maar is de wet toepassen zo die bedoelt is , dan valt er al 80 % af dat zijn de inport kentekens
|
Daar sla je de spijker op zijn kop Wim, al is dat heel jammer voor degenen met een import auto.
|
Het heeft geen zin je er over op te winden, en troost je: De "winst" uit extra MRB kunnen ze mooi gebruiken om de uitkering/bijstand van alle handelaren, (web)winkels en specialitische garages die failliet gaan te betalen.
|
Blijft de APK wel 2 jaar geldig bij auto's vanaf 30 jaar oud?
|
Goed vraag. Nog niks over gehoord.
Maar volgens mij staat APK los van MRB dus geen slapende honden wakker maken. |
Hier kun je alles vinden; http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/0...wegenbelasting/
|
Er gloort een beetje hoop als ik Auto & Motor klassiek mag/moet geloven;
http://www.amklassiek.nl/vrijstelli...ijkheden/65291/ |
Quote:
Als ik dit goed lees zou een '88er met deze regeling dus niet (ook niet in de toekomst) in aanmerking komen om onder het kwarttarrief te vallen? De overgangsregeling geld voor auto's t/m '87, punt? |
Klopt, t/m 1987 gaat onder de overgangsregeling vallen, een auto van 1 januari 1988 zal pas in 2028 als hij 40 jaar oud is volledig (in één keer) mrb vrij worden.
|
Weinig voordeel voor de liefhebbers van youngtimers in de toekomst dan.. Zonde.
|
Klopt, je moet dan ook wel heel erg verliefd zijn om een 1989 Mercedes 190D, 1988 Golf Gti of een 1989 Honda Civic CRX voor het nageslacht te willen gaan bewaren.
Maar als ik echt heel eerlijk ben zijn er de laatste 25 jaar toch geen 'oldtimer-waardige' auto's geproduceerd, uitzonderingen (zoals bv een BMW E30 M3, ea) daargelaten. |
Gelezen;
Quote:
Zie ook; http://www.nu.nl/geldzaken/3488060/...-oldtimers.html |
en hoe lang denken jullie dat deze regeling in stand blijft, want de vorige regeling heeft ook nog geen kabinetsperiode stand gehouden
dus als de heren er straks achter komen dat dit de begroting niet haalt hoe lang zal dan het kwarttarief op de benzine auto's blijven |
Quote:
dat zeiden ze over 25 jaar geleden ook over de golfjes/kevers e.d. Niet voor niks dat er zoveel verloren gegaan zijn in de autocross. |
All times are GMT +1. The time now is 05:20. |