Caady mk1 Project
Even voorstellen:
Voor 1,5 jaar terug kocht ik deze caddy mk1: Met de volgende specificaties: 1.6 TD Bouwjaar: 19-6-1991 Eerste toelating NL: 5-11-1992 Km-stand: 49850, origineel met historie! Op het eerste gezicht geen grote problemen, wel veel opgeknapt in de loop der tijd met als doel de Caddy zo dicht als mogelijk bij het origineel te houden: Als eerste de achterbumpers maar eens recht en strak gemaakt (gespoten in eigen gemaakte spuitcabine onder de afzuigkap) :) Daarna de laadbak maar eens aangepakt Blokje na laten kijken bij Pon Amersfoort, remleidingen en remmerij vervangen, slangen en andere losse dingen laten vervangen, motortje loopt als een zonnetje! Daarna laadbakklep gemaakt, houtenplaat met frame, afgedekt met waterdicht skaileer (voor plezierjacht bouw) en scharnier er op (moet alleen nog gasveren onderkomen) Achterraampje gepolijst met commandant en daarna chromepoets en vervolgens in de wax gezet, glimmen maar :thumbup: Toen de wang van de bestuurdersstoel laten vervangen bij Colorglow in Amersfoort: originele stof weten te bemachtingen Beide zijkanten begonnen toch wat (vlieg) roest te vertonen, dus ook weer strak laten maken bij Maarten van Geet Bodyrestoration in Nijkerk: Zulk glummen weer :-) Nieuwe siersticker er op (van Golf MK1 GTI, van die strips vind ik niet mooi) En toen was ie zo goed als af: Nu nog een paar kleine klusjes zoals: Sierstickers MK1 GTI langs de zijkant (dikke en dunne lijn) Via Werk24 DE chrome-bies besteld voor in de de voorbumper Stoelen toch helemaal laten bekleden ipv alleen de ene wang (erger me aan het kleur verschil tussen oude en nieuwe stof) Gehele plaatwerk interne en onderzijde laten conserveren Komen vast nog wel meer foto's :) :cool: :cool: |
Wow.
|
Thanks!
Ben nog wat vergeten van de 'renovatie' : 14 inch golf mk2 velgjes en nieuwe stille bandjes (veel beter stuur en rijgedrag) Nieuwe ruitenwisserarmpjes en bladen Nieuwe gril en chrome sierrandjes Turbodiesel embleem (nieuwe van een van jetta op de kop getikt) achterop Nieuwe caddy en diesel embleem Achterklep hengsels nieuw via vw classic parts DE Koelwaterslang van jetta ipv origineel, die gaat vaak stuk omdat hij te dicht op de oliepeilstok zit Nieuw koelwatersensor in reservoir (lampje bleef knipper ondaks dat ik de pennetjes als eens schoon gemaakt had) Dashboard uit elkaar gehad en opnieuw in elkaar gezet met rvs schroeven, ringen en bouten, al het gerammel is grotendeels over Kzal vat nog wel wat vergeten zijn -:)))))) |
Heeft wel wat weg van die van mij :D Waar heb je die siersticker vandaan? Ik zoek er ook nog zo 1! :thumbup:
|
Quote:
Bij Dave Aerts, http://www.volksparts.eu/ Klik bij golf mk1, dan Extrieur, sierlijsten, 2epagina: GTI striping 10mm, generft Wel eerst ff goed ontvetten want als er maar iets wax onderzit plakken ze slecht. Na het plakken ff met de fohn en doekje goed aandrukken en ze zitten moervast Succes |
Mijne is "vers gespoten" dus ik denk goed vetvrij maken moet voldoende zijn?
|
Sooo netjes! Op je achterraam veel werk gehad met poetsen ?
|
zooooooo netjes hoor ,deze kan er weer jaren tegenaan :thumbup:
|
Quote:
Yep ik heb het eerst vetvrij gemaakt met amoniak, toen goed laten drogen, schone lap erover, dan stickeren en met de fohn erlangs en een doekje erover om het goed aan te drukken :thumbup: |
Quote:
Koste wel een middagje ja :screwy: , diepe krassen krijg je er niet uit maar alle oppervlakkige wel en de kleur is ook weer mooi helder geworden :cool: |
Goudvissen kweken:
Ongemerkt is er veel water in de cabine gekomen, begon een beetje muf te ruiken dus dacht ik laat ik eens onder de rubberen matten kijken en ja hoor...zeik nat... Dus hele cabine leeg gehaald, stoelen, rubberen bekleding, ondertapijt etc eruit en dankbaar gebruik gemaakt vd zon gisteren en vandaag om te drogen. Oorzaak snel gevonden, gaten in opvangbak onder de motorkaprooster dicht met vuil, waarschijnlijk z'n hele leven nog nooit doorgeprikt, zat gewoon compost in -:) Nu ik toch de cabine leeg heb ga ik maar meteen extra geluidsisolatie aanbrengen met Vibraflex extreme en acusticab -:)) |
Koppakking lek?
Ter hoogte van de koppakking recht lichte oliesporen nadat ie weer eens uit de schuur mocht en een rondje gereden te hebben, betekend dit een lekke koppakking? Geen schuim of witte rook, wel koelmiddelreservoir met (oude?) olieaanslag, verder geen noemenswaardig olie of koelmiddel verbruik, we weet wat te doen?....
Hier wat fotos https://picasaweb.google.com/102214...feat=directlink |
Koelmiddel ziet er niet goed uit, kan me niet voorstellen dat dit al zo was?
Ik zou zelf de kop eraf halen. Kijken naar de staat van het onderblok en op basis daarvan beslissen alleen een koprevisie of meer. |
Super mooie caddy ,
Nice Work! :thumbup: Greetz Bou |
Quote:
Reservoir zat al wat aanslag op van binnen toen ik um kocht, oliepeil en koelvloeistof goed in de gaten gehouden, geen noemenswaardig verbruik gehad. Nu sinds een paar weken het oliespoortje daarvoor was het blok super clean. Denk ook dat ik um maar (laat) loshalen en meteen de boel laat reviseren. Weet iemand een goed adres? Had zelf al gekeken op de site van Motoren revisie Amersfoort, denk dat ik er van de week even met de caddy langs rijd om te informeren naar de kosten want zelf doen zie ik niet zitten qua tijd en geduld :) |
Quote:
Thanks, tis mn grote trots :) :) :) |
Super nette caddy. :thumbup: Geweldig om er eens een te zien die niet of over de top opgedaan is, of juist afgeragd op een boerenerf staat. Super! ;)
Over die lek, met deze km-stand mag de koppakking eigenlijk nog geen probleem zijn, reviseren is al helemaal ver gezocht om niet te zeggen zot, onnodig en sonde. Van de oude vijftienhonderd ck blokken klapte de koppakking er om de ton een keer uit, maar vanaf de zestienhonderd's is daarvan geen sprake meer, helemaal niet bij de latere versies. Die kunnen in principe een aantal ton mee. Die zwarte meuk in het reservoir hoeft geen olie te zijn. Je hebt van de rubbertoevoegers voor in de vloeistoffen wanneer je ergens een kleine lek hebt. Dat is zo'n goedje dat je er gewoon bij kiept en dan zou dat eventuele kleine lekken moeten dichten. Dat werkt voor twee kilometer en ondertussen zit alles vol met die zwarte drab. Dat kan die zwartigheid verklaren. (Nog) maar een keer vervangen, en nog eens, en nog eens, dan zal het er vanzelf wel uitgaan. Misschien zelfs de eerste paar keer gewoon met water en dan direct weer aftappen, terug afvullen, aftappen, afvullen, aftappen... Het zweten is vrij normaal voor een diesel, maar meestal komt het gewoon vanuit de kleppendeksel. De moertjes daarvan trillen los waardoor hij wat gaat zweten. Even die moertjes aantrekken - met beleid! ze hoeven niet extreem vast! vast is vast, strakker aantrekken wil niet zeggen dat hij daardoor niet meer zal lekken - kan al genoeg zijn, anders dien je de kleppendeksel pakking te vervangen, het liefst met een rubberen. Het is verstandig om de moertjes van de kleppendeksel sowieso te vervangen door borgmoertjes tegen het los trillen. Dat ziet er minder mooi uit, maar is dus wel beter. |
Oh, en je moest die spellingfout eigenlijk even uit de titel nemen. ;)
|
Mooie caddy hoor!
Leuk dat je m helemaal origineel houdt :thumbup: wel jammer van de witte knippers in de bumper, oranje past imo veel beter. |
Caddy mk1 project
Quote:
Thanks voor info, die zwartevdrab kan ik nu in eens verklaren, vorige eigenaar vertelde al dat hij er ooit van dat spul ingegooid had, later kwam ik er achter dat er een piepklein gaatje in de koelslang zat ter hoogte van de pijlstok (raakte elkaar) dus daarna de koelslang vervangen door één van een jetta met een andere bocht zodat de pijlstok niet meer geraakt werd. Ik zal de kleppendeksel moertjes eerst eens voorzichtig aandraaien en het koelmiddel vervangen |
All times are GMT +1. The time now is 15:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.