Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Caddy (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Caady mk1 Project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114582)

Henkvtep 20-05-2013 21:21

Caady mk1 Project
 
Even voorstellen:

Voor 1,5 jaar terug kocht ik deze caddy mk1:




Met de volgende specificaties:
1.6 TD
Bouwjaar: 19-6-1991
Eerste toelating NL: 5-11-1992
Km-stand: 49850, origineel met historie!

Op het eerste gezicht geen grote problemen, wel veel opgeknapt in de loop der tijd met als doel de Caddy zo dicht als mogelijk bij het origineel te houden:

Als eerste de achterbumpers maar eens recht en strak gemaakt (gespoten in eigen gemaakte spuitcabine onder de afzuigkap) :)










Daarna de laadbak maar eens aangepakt









Blokje na laten kijken bij Pon Amersfoort, remleidingen en remmerij vervangen, slangen en andere losse dingen laten vervangen, motortje loopt als een zonnetje!




Daarna laadbakklep gemaakt, houtenplaat met frame, afgedekt met waterdicht skaileer (voor plezierjacht bouw) en scharnier er op (moet alleen nog gasveren onderkomen)







Achterraampje gepolijst met commandant en daarna chromepoets en vervolgens in de wax gezet, glimmen maar :thumbup:







Toen de wang van de bestuurdersstoel laten vervangen bij Colorglow in Amersfoort: originele stof weten te bemachtingen







Beide zijkanten begonnen toch wat (vlieg) roest te vertonen, dus ook weer strak laten maken bij Maarten van Geet Bodyrestoration in Nijkerk:
























Zulk glummen weer :-)






Nieuwe siersticker er op (van Golf MK1 GTI, van die strips vind ik niet mooi)







En toen was ie zo goed als af:



















Nu nog een paar kleine klusjes zoals:

Sierstickers MK1 GTI langs de zijkant (dikke en dunne lijn)
Via Werk24 DE chrome-bies besteld voor in de de voorbumper
Stoelen toch helemaal laten bekleden ipv alleen de ene wang (erger me aan het kleur verschil tussen oude en nieuwe stof)
Gehele plaatwerk interne en onderzijde laten conserveren

Komen vast nog wel meer foto's :) :cool: :cool:

Tjaap 20-05-2013 21:24

Wow.

Henkvtep 20-05-2013 21:46

Thanks!

Ben nog wat vergeten van de 'renovatie' :
14 inch golf mk2 velgjes en nieuwe stille bandjes (veel beter stuur en rijgedrag)
Nieuwe ruitenwisserarmpjes en bladen
Nieuwe gril en chrome sierrandjes
Turbodiesel embleem (nieuwe van een van jetta op de kop getikt) achterop
Nieuwe caddy en diesel embleem
Achterklep hengsels nieuw via vw classic parts DE
Koelwaterslang van jetta ipv origineel, die gaat vaak stuk omdat hij te dicht op de oliepeilstok zit
Nieuw koelwatersensor in reservoir (lampje bleef knipper ondaks dat ik de pennetjes als eens schoon gemaakt had)
Dashboard uit elkaar gehad en opnieuw in elkaar gezet met rvs schroeven, ringen en bouten, al het gerammel is grotendeels over

Kzal vat nog wel wat vergeten zijn -:))))))

Bernhard 20-05-2013 22:26

Heeft wel wat weg van die van mij :D Waar heb je die siersticker vandaan? Ik zoek er ook nog zo 1! :thumbup:

Henkvtep 20-05-2013 22:48

Quote:
Originally Posted by Bernhard
Heeft wel wat weg van die van mij :D Waar heb je die siersticker vandaan? Ik zoek er ook nog zo 1! :thumbup:


Bij Dave Aerts, http://www.volksparts.eu/
Klik bij golf mk1, dan Extrieur, sierlijsten, 2epagina: GTI striping 10mm, generft

Wel eerst ff goed ontvetten want als er maar iets wax onderzit plakken ze slecht. Na het plakken ff met de fohn en doekje goed aandrukken en ze zitten moervast

Succes

Bernhard 20-05-2013 22:54

Mijne is "vers gespoten" dus ik denk goed vetvrij maken moet voldoende zijn?

gerold1234 21-05-2013 07:43

Sooo netjes! Op je achterraam veel werk gehad met poetsen ?

ewcaddymk1 21-05-2013 08:02

zooooooo netjes hoor ,deze kan er weer jaren tegenaan :thumbup:

Henkvtep 21-05-2013 11:48

Quote:
Originally Posted by Bernhard
Mijne is "vers gespoten" dus ik denk goed vetvrij maken moet voldoende zijn?


Yep ik heb het eerst vetvrij gemaakt met amoniak, toen goed laten drogen, schone lap erover, dan stickeren en met de fohn erlangs en een doekje erover om het goed aan te drukken :thumbup:

Henkvtep 21-05-2013 11:49

Quote:
Originally Posted by gerold1234
Sooo netjes! Op je achterraam veel werk gehad met poetsen ?


Koste wel een middagje ja :screwy: , diepe krassen krijg je er niet uit maar alle oppervlakkige wel en de kleur is ook weer mooi helder geworden :cool:

Henkvtep 01-07-2013 17:01

Goudvissen kweken:

Ongemerkt is er veel water in de cabine gekomen, begon een beetje muf te ruiken dus dacht ik laat ik eens onder de rubberen matten kijken en ja hoor...zeik nat...

Dus hele cabine leeg gehaald, stoelen, rubberen bekleding, ondertapijt etc eruit en dankbaar gebruik gemaakt vd zon gisteren en vandaag om te drogen.

Oorzaak snel gevonden, gaten in opvangbak onder de motorkaprooster dicht met vuil, waarschijnlijk z'n hele leven nog nooit doorgeprikt, zat gewoon compost in -:)

Nu ik toch de cabine leeg heb ga ik maar meteen extra geluidsisolatie aanbrengen met Vibraflex extreme en acusticab -:))

Henkvtep 18-08-2013 18:17

Koppakking lek?
 
Ter hoogte van de koppakking recht lichte oliesporen nadat ie weer eens uit de schuur mocht en een rondje gereden te hebben, betekend dit een lekke koppakking? Geen schuim of witte rook, wel koelmiddelreservoir met (oude?) olieaanslag, verder geen noemenswaardig olie of koelmiddel verbruik, we weet wat te doen?....

Hier wat fotos

https://picasaweb.google.com/102214...feat=directlink

yuli 19-08-2013 13:14

Koelmiddel ziet er niet goed uit, kan me niet voorstellen dat dit al zo was?

Ik zou zelf de kop eraf halen. Kijken naar de staat van het onderblok en op basis daarvan beslissen alleen een koprevisie of meer.

greenmk116v 19-08-2013 13:31

Super mooie caddy ,
Nice Work! :thumbup:
Greetz Bou

Henkvtep 19-08-2013 17:04

Quote:
Originally Posted by yuli
Koelmiddel ziet er niet goed uit, kan me niet voorstellen dat dit al zo was?

Ik zou zelf de kop eraf halen. Kijken naar de staat van het onderblok en op basis daarvan beslissen alleen een koprevisie of meer.



Reservoir zat al wat aanslag op van binnen toen ik um kocht, oliepeil en koelvloeistof goed in de gaten gehouden, geen noemenswaardig verbruik gehad.
Nu sinds een paar weken het oliespoortje daarvoor was het blok super clean.

Denk ook dat ik um maar (laat) loshalen en meteen de boel laat reviseren.

Weet iemand een goed adres? Had zelf al gekeken op de site van Motoren revisie Amersfoort, denk dat ik er van de week even met de caddy langs rijd om te informeren naar de kosten want zelf doen zie ik niet zitten qua tijd en geduld :)

Henkvtep 19-08-2013 17:05

Quote:
Originally Posted by greenmk116v
Super mooie caddy ,
Nice Work! :thumbup:
Greetz Bou


Thanks, tis mn grote trots :) :) :)

Barn171 19-08-2013 17:25

Super nette caddy. :thumbup: Geweldig om er eens een te zien die niet of over de top opgedaan is, of juist afgeragd op een boerenerf staat. Super! ;)

Over die lek, met deze km-stand mag de koppakking eigenlijk nog geen probleem zijn, reviseren is al helemaal ver gezocht om niet te zeggen zot, onnodig en sonde. Van de oude vijftienhonderd ck blokken klapte de koppakking er om de ton een keer uit, maar vanaf de zestienhonderd's is daarvan geen sprake meer, helemaal niet bij de latere versies. Die kunnen in principe een aantal ton mee.

Die zwarte meuk in het reservoir hoeft geen olie te zijn. Je hebt van de rubbertoevoegers voor in de vloeistoffen wanneer je ergens een kleine lek hebt. Dat is zo'n goedje dat je er gewoon bij kiept en dan zou dat eventuele kleine lekken moeten dichten. Dat werkt voor twee kilometer en ondertussen zit alles vol met die zwarte drab. Dat kan die zwartigheid verklaren. (Nog) maar een keer vervangen, en nog eens, en nog eens, dan zal het er vanzelf wel uitgaan. Misschien zelfs de eerste paar keer gewoon met water en dan direct weer aftappen, terug afvullen, aftappen, afvullen, aftappen...

Het zweten is vrij normaal voor een diesel, maar meestal komt het gewoon vanuit de kleppendeksel. De moertjes daarvan trillen los waardoor hij wat gaat zweten. Even die moertjes aantrekken - met beleid! ze hoeven niet extreem vast! vast is vast, strakker aantrekken wil niet zeggen dat hij daardoor niet meer zal lekken - kan al genoeg zijn, anders dien je de kleppendeksel pakking te vervangen, het liefst met een rubberen. Het is verstandig om de moertjes van de kleppendeksel sowieso te vervangen door borgmoertjes tegen het los trillen. Dat ziet er minder mooi uit, maar is dus wel beter.

Barn171 19-08-2013 17:31

Oh, en je moest die spellingfout eigenlijk even uit de titel nemen. ;)

Dokter D 19-08-2013 17:59

Mooie caddy hoor!
Leuk dat je m helemaal origineel houdt :thumbup: wel jammer van de witte knippers in de bumper, oranje past imo veel beter.

Henkvtep 20-08-2013 17:37

Caddy mk1 project
 
Quote:
Originally Posted by Barn171
Super nette caddy. :thumbup: Geweldig om er eens een te zien die niet of over de top opgedaan is, of juist afgeragd op een boerenerf staat. Super! ;)

Over die lek, met deze km-stand mag de koppakking eigenlijk nog geen probleem zijn, reviseren is al helemaal ver gezocht om niet te zeggen zot, onnodig en sonde. Van de oude vijftienhonderd ck blokken klapte de koppakking er om de ton een keer uit, maar vanaf de zestienhonderd's is daarvan geen sprake meer, helemaal niet bij de latere versies. Die kunnen in principe een aantal ton mee.

Die zwarte meuk in het reservoir hoeft geen olie te zijn. Je hebt van de rubbertoevoegers voor in de vloeistoffen wanneer je ergens een kleine lek hebt. Dat is zo'n goedje dat je er gewoon bij kiept en dan zou dat eventuele kleine lekken moeten dichten. Dat werkt voor twee kilometer en ondertussen zit alles vol met die zwarte drab. Dat kan die zwartigheid verklaren. (Nog) maar een keer vervangen, en nog eens, en nog eens, dan zal het er vanzelf wel uitgaan. Misschien zelfs de eerste paar keer gewoon met water en dan direct weer aftappen, terug afvullen, aftappen, afvullen, aftappen...

Het zweten is vrij normaal voor een diesel, maar meestal komt het gewoon vanuit de kleppendeksel. De moertjes daarvan trillen los waardoor hij wat gaat zweten. Even die moertjes aantrekken - met beleid! ze hoeven niet extreem vast! vast is vast, strakker aantrekken wil niet zeggen dat hij daardoor niet meer zal lekken - kan al genoeg zijn, anders dien je de kleppendeksel pakking te vervangen, het liefst met een rubberen. Het is verstandig om de moertjes van de kleppendeksel sowieso te vervangen door borgmoertjes tegen het los trillen. Dat ziet er minder mooi uit, maar is dus wel beter.



Thanks voor info, die zwartevdrab kan ik nu in eens verklaren, vorige eigenaar vertelde al dat hij er ooit van dat spul ingegooid had, later kwam ik er achter dat er een piepklein gaatje in de koelslang zat ter hoogte van de pijlstok (raakte elkaar) dus daarna de koelslang vervangen door één van een jetta met een andere bocht zodat de pijlstok niet meer geraakt werd.

Ik zal de kleppendeksel moertjes eerst eens voorzichtig aandraaien en het koelmiddel vervangen


All times are GMT +1. The time now is 15:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.