kabelset
Ik heb van de week het audio project in mijn vriendin dr auto afgerond (een fiat seicento :D )
HU: Silvercrest Frontspeaker: 10cm MTX (aangestuurd door radio) Versterker: Dragster 6 kanaals Achterspeakers: 6x9" MTX (75w rms, 300w peak) Subwoofer: 8" lanzar in gesloten kist (350w peak) Nu heb ik alles al netjes aangesloten en kabels weggewerkt. De plus kabel is alleen wat aan de dunne kant. Eentje met zo'n steek zekering. Is dat voldoende voor zo'n installatie? Ik heb zelf altijd met een glaszekering gewerkt en een kabelset voor de wat zwaardere installaties. Adviseren jullie mij om toch voor een wat dikkere voedingskabel te gaan met glaszekering? Het setje speelt alles trouwens zuiver en hard af :thumbup: Uiteraard na al het afstelwerk :) |
Hangt af van hoe zwaar de versterker is.
je moet niet kijken naar de wattages van de speakers maar naar die van de versterker hoeveel rms heeft je versterker? |
Sorry, vergeten te melden :thumbup:
6 x60watt rms. Niet extreem veel. De sub is uiteraard gebrugd. |
en hoe groot is de zekering in de kabel van de kabelset?
En wat is de dikte van de kabel ? Het staat erop geschreven onder guage zo heb je dus 4 guage 0guage 10 guage 8 guage etc etc neem maar een kijkje hier(weet nie of ik deze link mag zetten) http://12vhifi.nl/kabelframe.html |
Doe maar American Wire Gauge (spreek uit als Geche)
Die kabel met steek zekering waar jij het over hebt...kleine steekzekeringen gaan tot 30A ofzo, ik zou voor zo'n versterker toch al 15 tot 20mm2 leggen hoor...en op 80A afzekeren...360W rms is genoeg voor in een Sei in ieder geval :D |
Het knalt nu al inderdaad aardig hard in zo'n autotje :screwy: :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 09:42. |