Koppelingsprobleem
Hallo,
IK heb een Golf 3 1.9TD (AAZ) met manuele 5 versnellingsbak (code weet ik niet meteen) en 220.000km op de klok. Hiernet ben ik precies 'door' de koppeling geschoten. De zelfstellende kabel is niet stuk en werkt nog. Het probleem ligt eerder binnenin de bak volgens mij, aangezien ik de dikke koppelingshendel op de bak met de hand op en neer kan bewegen. Wat zou er stuk zijn? Haal ik best eerst het groene plaatje eraf op de zijkant? |
Naar mijn mening 2 mogelijkheden als je de hevel zo kunt bewegen.
Drukstift is door de drukplaat --> Bak eraf. Drukhevel achter de groene plaat is gescheurd --> groene deksel eraf. Zou beginnen met het loshalen van de groene deksel. |
Indien die drukhevel achter de groene plaat stuk is, kan ik deze vervangen zonder de bak te demonteren. Dus met enkel de groene plaat eraf?
|
Dat lukt zo, je kan de bedieningshevel zo los maken dat die drukhevel los komt.
|
De hevel is dus wel degelijk gescheurd. Je moet de buitenhendel van de bak helemaal naar beneden laten wijzen voor je kan zien waar de scheur zit in de hevel.
Het nieuwe (ge-update) stuk heeft onderdeelnr. 02k 141 709a en kost zo'n €20. Je ziet duidelijk dat het nieuwe stuk dikker is om scheuren te verkomen. Nu hopen dat ik de boel weer in elkaar krijg. |
goed bezig, in elkaar zetten zat toch wel lukken..
|
Duurde 15tal minuten om in elkaar te zetten, nu de zelfstellende kabel 'resetten' want hij staat veel te hard gespannen.
|
Even de binnenkabel induwen en uittrekken..
|
All times are GMT +1. The time now is 23:59. |