Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Onderdelen te koop aangeboden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Bosch Motorsport Mengenteiler (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113965)

chrisr 02-05-2013 21:38

Bosch Motorsport Mengenteiler
 
Aangeboden:

Een mega zeldzame Bosch/VW Motorsport Mengenteiler. goed voor 200+ pk.

partnummers:
VWMS B436104574 B438122028

Omdat een prijs verplicht is €1500,-









Hight 02-05-2013 22:08

en waaraan ga je mij vertellen dat dit uiterst zeldzaam is en 200+ pk ga krijgen?

oettinger_18 03-05-2013 07:46

Ben ik ook wel benieuwd na. :) graag meer informatie van hoe en wat ik kan ook wel een onderdeel aanbieden en zeggen dat het zeldzaam is.

chrisr 03-05-2013 10:09

Deze reacties zeggen toch al meer dan genoeg.
Als het iets was wat iedereen kent doordat het zoveel te verkrijgen was dan hadden jullie de vraag niet gesteld.

Ik zal dit weekend eens zoeken of ik nog eventueel ergens wat extra info kan vinden.

Area51 03-05-2013 10:46

Volgens mij zat er op de Porsche 924 turbo ook zo eentje..
Maar ff for the record... dit zo op je 139pk 16V schroeven gaat je geen 200+ pk opleveren hoor :screwy:

Edit; http://www.clubgti.com/showthread.p...l=1#post1950091

Mastermike 03-05-2013 10:47

Jongens, op de foto kan je goed zien dat de conus waar de klep in rust veel breder is, daar door heb je bij een bepaalde gevraagde luchthoeveelheid minder lifthoogte van de klep.
Het gevolg is tweeledig, de mengeteiler geeft bij laag toerental op minder lifthoogte van de luchtweegklep al voldoende brandstof en er is dus meer luchthoeveelheid nodig om de klep in de hoogste stand te krijgen en de brandstof is hier op aangepast.
Normaal gesproken kan een 16v mengeteiler tot ongeveer 160 pk leveren.
Deze kan meer lucht meten en brandstof bijmengen tot 200+pk.
Als er met meer slagvolume en andere nokkenassen gereden wordt kan deze mengeteiler dit bijhouden.
Met een gewone mengeteiler kan de motor op hogere toerentallen dus arm lopen en kapot gaan door een arm mengsel.

Deze mengeteiler is plug and play voor een 16v. Dus geen aanpassingen aan brandstofdruk en of een extra injector (koudstart).

carbreaker de autosloper 03-05-2013 10:52

man in een dorp verder draaide ze zelf voor op zn bmw m3 met turbo ....is geen exactte weten schap idd ,,,,maar voor dat geld ....kocht ik kugelfisher en nie een een productie bosch ding

Mastermike 03-05-2013 10:54

@ area51

De Porsche 924 turbo mengeteiler is dit in ieder geval niet.
Deze heeft het voordeel dat er in deellast gewoon goed zonder hoog brandstofverbruik gereden kan worden. Dit is lastiger met de Porsche mengeteiler.

Voor het vermogen is het zo dat de motor het vermogen moet kunnen leveren en dat de motorsport mengeteiler ervoor zorgt dat de motor zijn vermogen kan leveren en niet arm gaat lopen, en dus kapot kan gaan.

Mastermike 03-05-2013 10:59

Wat betreft de kugelfisher injectie, dit is heel moeilijk af te stellen omdat de brandstofnaald hiervan een bepaald profiel moet hebben om op bepaalde toerentallen de juiste hoeveelheid brandstof te leveren. Dit is voor iedere motor weer anders.
Ik weet zo even niemand die deze naald kan maken of leveren.

Het grote voordeel van deze mengeteiler is dat het plug and play is.
Dit kan heel leuk zijn voor iemand die in een bepaalde raceklasse rijdt waar er weinig veranderd mag worden.

sciroccoGTII 03-05-2013 22:00

Is gewoon een verdeler van een 1.6 gti (eg) zo te zien Hebben precies zon conus. Heb er wel een paar ga morgen wel even nummers vergelijken. Die van de porsche 924 heb ik ook wel maar die ziet er anders uit en werkt ook andersom. Daar gaat de klep naar beneden.

chrisr 06-05-2013 11:58

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Is gewoon een verdeler van een 1.6 gti (eg) zo te zien Hebben precies zon conus. Heb er wel een paar ga morgen wel even nummers vergelijken. Die van de porsche 924 heb ik ook wel maar die ziet er anders uit en werkt ook andersom. Daar gaat de klep naar beneden.


en..... :D

De Pul 06-05-2013 12:07

is GEEN eg verdeler,dat sowieso.de b in het onderdeelnr staat voor speciale oplagen/doeleinden bij bosch,voor reguliere onderdelen begint een bosch nummer altijd met een 0.
echter;dit onderdeel heeft niets met vwms uit te staan,dus dat iets wat uit de lucht is gegrepen.[net als de vraagprijs overigens]

Mtdi 06-05-2013 15:04

Volgens Google Golf2 8v Groep A, anders dan anders.

sciroccoGTII 06-05-2013 19:28

Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken. Ga ik van de week nog wel even doen. Weet ook niet waar die van mij allemaal vanaf komen voor hetzelfde geld heb ik dan ook nog een leuke verrassing.. gezien de overige commentaren zal dit vast iets anders zijn dan std

chrisr 06-05-2013 20:13

Quote:
Originally Posted by De Pul
is GEEN eg verdeler,dat sowieso.de b in het onderdeelnr staat voor speciale oplagen/doeleinden bij bosch,voor reguliere onderdelen begint een bosch nummer altijd met een 0.
echter;dit onderdeel heeft niets met vwms uit te staan,dus dat iets wat uit de lucht is gegrepen.[net als de vraagprijs overigens]


Daarom staat er ook vraagprijs omdat het moet. :thumbup:

SelimGTI 07-05-2013 12:55

Mijn k-jetronic systeem is van een saab 2.0 Turbo, zou deze dus meer kracht geven?...

chrisr 07-05-2013 18:47

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Mijn k-jetronic systeem is van een saab 2.0 Turbo, zou deze dus meer kracht geven?...


Als je motor meer potentie heeft dan dat de Saab unit kan leveren dan wel.


All times are GMT +1. The time now is 06:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.