Steilheck '86 kan dit?
Na het topic over een 16v in een 86c hangen te hebben gelezen schat ik de kans klein in maar goed.
Een instructeur van me heeft een polo uit '86, 1.0 nu. Is het mogenlijk hier een simpel dieseltje in te hangen zonder al te veel aanpassingen? |
Zelfde aanpassingen als een 16V of elk ander 'big block' gok ik.
|
Of je gaat op zoek naar een 1,4l D uit de 2f polo, da's wat makkelijker om te bouwen dan een 16v.
Motorcode is 1W gebruikt/verbouwd van okt 1990 tot okt 1994 met 35KW, 85Nm Maar je moet dan wel ook volgens mij tank en de diverse leidingen vervangen bij ombouw naar diesel. |
+kabelboom
+tellerunit +aandrijfassen +versn.bak ( en de originele extra isolatie (motorkap+schutbord) schijnt ook geen overbodige luxe te zijn..) Als ik 't goed heb. |
Quote:
Veel Kabelboom heeft de 1W niet, is een mechanische pomp. :D Maar idd versnellingsbak de assen en eventuele extra isolatie idd Teller unit niet van toepassing is ook mechanisch via een kabel uit de bak. Toerenteller had de 1W niet, zover ik weet :) |
.... voorgloeien ??
En er zit volgens mij een ander printje in de tellerklok tbv de oliedrukcontrole. |
Quote:
Okay :D met een lose hete staaf elke ochtend de cilinders verwarmen is ook lastig idd :eek: :p :D |
:biggrin:
|
Vanaf ongeveer 86 Ã* 87 zijn er al dieselmotoren geleverd in de polo..
|
Quote:
Eerst 1300cc en vanaf okt 1990 die 1400cc als ik me niet vergis |
en die motorsteunen zijn gelijk?
|
Ja, bij polo 1-3 (1975-1994) zijn alle motoren uitwisselbaar wat motorsteunen betreft..
|
En na ombouw laten omkeuren bij de RDW. ;)
|
.
|
Quote:
Met name dan die van een 6N of nie Sjon :D U met nog een paar polo 86c rijders zijn het bewijs :cool: |
All times are GMT +1. The time now is 23:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.