16v ontsteking
Zit nog een beetje te twijfelen over de ontsteking.
Ik ken 3 mogenlijkheden: - Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler - Ontsteking uit een Golf 1.3 oid. - Gewoon de 16v ontsteking gebruiken Wat is de beste oplossing? en wat heb ik nodig wat betreft kabels van de kabelboom mocht ik de standaard 16v onsteking gebruiken? |
hoe werkt dat met zon 1.3 onsteking op een 16v
|
Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler
klinkt interesant, kan je hier iets meer over vertellen? |
Die 1.3 ontsteking zou betekenen dat je de simpele kabelboom en ontsteking van bijv. een 1.3 zo kan overzetten.
Ik ben niet zo'n fan van kabels dus lijkt me een 205 gti verdeler handiger, die werkt op vacuumvervroeging en zit net zoals bij de 16v ook op de nokkenas, ideaal dus! |
Een ontsteking van een Seat Ibiza system Porche motor kan ook.
|
Quote:
Volgens mij zitten ze allemaal op de nokkenas of niet? |
Quote:
Dat lijkt mij wel. Anders zou het niet kunnen passen. |
Wat Tick bedoelt is
-16V stroomverdeler met 1.3 onstekingsboompje (simpele bedrading met enkele module) -16V stroomverdeler met totale 16V ontsteking (vacuum gezeik en ingewikkeld) -Pug GTI stroomverdeler |
nou heb een Peugeot gti stroomverdeler binnen maar er zit niks aan vacuumvervroeging op :-S
|
dat klopt juist!
die peug gebruikt centrifugaalvervroeging, zodat juist je vacuum komt te vervallen |
Quote:
Damn, toch wel :( Heb nu net een Seat Ibiza Porsche system ontsteking met Polo 2 kabelboom gemonteerd... Naja ff kijken wat beter werkt, twijfel er niet aan dat ik 1 van de 2 oplossingen kwijt kan aan een ander ;) |
let je wel op waar je je vacuum aansluit dan? kijk even op die ibiza waar hij vacuum vandaan wil hebben
|
Quote:
die had hem op de carburateur, ik zal hem dan wel op de aanzuigbrug moetenaansluiten? |
lees dit even door:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1832644 |
Quote:
hmm niet dat ik daar veel vrolijker van word! thanks anyway! Dus in princiepe moet ik een aftapping maken in mn carb voor de gasklep? |
daarom is die peug verdeler zo ideaal, die heeft centrifugaalvervroeging, dus je vacuum komt te vervallen, en kan je de vacuumaansluiting op je spruitstuk direct op je rembekrachriger aansluiten.
|
dus dit is volgens jou wel de goede?
want op de dikke kabel naar de bobine na is er helemaal geen contact met de bobine.. |
geen idee, ik heb geen ervaring met die peug ontsteking
|
Quote:
Mechanische stroomverdelers hebben over het algemeen zowel vacuum als centrifugaal vervroeging..beide met hun eigen specifieke doel... Dus als je een van de twee laat vervallen werkt ie niet zo als het hoort ... |
Beetje dom om voor een straat auto je onderdruk vervroeging te laten vervallen.
Voor een full race of cross motor die alleen vol gas goed moet lopen is een centrifugaalvervroeging perfect. |
All times are GMT +1. The time now is 04:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.