Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Rare elektrische en motor storingen v6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112493)

Vwgolfv6 25-03-2013 12:42

Rare elektrische en motor storingen v6

Wie of wie weet hier iets van of heeft iets gehoord er over??!?

Sinds kort begon mij v6 met wat hoger stationair te draaien rond de
1100 rpm en schommelt soms wel is naar de 1000 rpm ook loopt de motor met
Gas geven en rijden heel langzaam terug in toeren.
Zijn al aantal dingen vernieuwd zoals bobine, bougie's, lamdasonde, lucht massa meter en startmotor en nog doet hij het zelfde. Nu ook start de motor heel slecht en soms helemaal niet. Hang ik hem aan de startkabels dan duurt het lang maar start die wel. Ook als ik me raam bedien of me lichten of iets wat stroom vraagt van de auto valt de radio uit. En zo nu en dan verschijnt er soms in het display van de boordcomputer "wegfarhsp aktif".
Mijn is versteld dat dat een soort start onderbreking is.

Hoop dat iemand hier mij verder kan helpen

Groetjes johan

WilcoGTI 25-03-2013 13:00

dynamo en accu nog wel goed?

Vwgolfv6 25-03-2013 13:12

Accu is half jaar oud varta blue top 80 amp, en dynamo is wel een goeie om te checken!
Bedankt voor het mee denken.

WilcoGTI 25-03-2013 13:18

Auto ook al uitgelezen?

Vwgolfv6 25-03-2013 13:22

Ja die gaf verder niks aan behalve bobine en lamdasonde, dus die vervangen en nog steeds zelfde problemen helaas..

Erik Baas 25-03-2013 13:39

Quote:
Originally Posted by Vwgolfv6
Ook als ik me raam bedien of me lichten of iets wat stroom vraagt van de auto valt de radio uit.

Bij onverklaarbare elektrische problemen: check (beide einden) van de accukabels en de massakabel van het motorblok. Stuk voor stuk loshalen en schoonmaken!

Dokter D 25-03-2013 19:53

Net zoals Erik al zegt: eerst alle massa-punten goed controleren.
Ook de massakabel bij twijvel preventief vervangen, vaak zijn deze van binnen gaar.

vwmk2driver 25-03-2013 23:07

Ik denk valse lucht ! hoog stationair en langzaam terug lopen in toeren is vaak een vacuumlekkage, dat kan zijn of een vacuum slang lek, of de rembooster lek, of een vervuilde gasklep etc..

Controleer dit even, laat anders wat metingen verrichten, maar ga alstublieft niet zomaar allemaal dure onderdelen vervangen omdat de computer dit aangeeft, die tijd hebben we in 2013 toch wel eens gehad dacht ik zo.

Vwgolfv6 26-03-2013 09:42

jongens bedankt voor de tips!
ik ga vanavond weer de brug op en kijken wat ik kan vinden aan de hand van jullie raad.

wat ik nog wel heel vreemd vind is dat de golf gister niet wou aanslaan wat ik ook deedt en bleef continu maar 'wegfahrsp aktiv' aangeven. en vanochtend ik het toch niet kon laten om te proberen en raad eens na 2 x geprobeert te hebben sloeg die aan en bleef heel netjes 800rpm draaien alleen toen ik mijn gas aanraakte en boven de 1400 rpm kwam en me gas weer los liet bleef die weer op 1100 rpm steken,

maar ja vanavond maar weer eens de schuur in dus ik laat wel weten wat ik tegen kom.

vwmk2driver 26-03-2013 10:38

Wegfahrsperre aktiv is inderdaad de startblokkeering die blokkeert.
Je kunt het eens proberen met je reserve sleutel, kijken of hij dan geen problemen geeft.
Anders zou het elders in het startblokkeerings systeem kunnen zitten, waar kom je vandaan ?

Vwgolfv6 27-03-2013 13:05

Ja met reserve sleutel doet die het helaas ook.
Kom uit voorburg dat is naast den haag.

All times are GMT +1. The time now is 00:11.