golf gaat niet meer op contact/start niet.
Zoals de titel al zegt: Mijn golf doet niks meer. Als ik hem op contact zet knippert er niets op het dasch. Ventilator, ruitenwissers, verlichting werkt wel. Als ik probeer te starten hoor ik een relais, maar de startmotor gaat niet rond.
Iemand enig idee? Accu is vol. Massa is goed. :confused: |
bijna 100% zeker electrisch probleem. misschien een relais ofzo dat stuk is?
heb je multimeter? moet je eens nameten of je dash en startmotor wel stroom krijgen |
Ik heb geen multimeter, wel een duspel.
Het gekke is dat er 5 minuten daarvoor niets aan de hand was. Starten en lopen. Welk relais is voor de startmotor? |
Quote:
Geen. Het startrelais zit op de startmotor. Meet eerst eens op draad 30 (rood) van het contactslot of daar een volle plus staat? Kijk uit, is niet gezekerd! Zo ja, komt er op 15 (zwart) een plus als je het contact aandoet? En komt er op 50 (rood/zwart) een plus als je start? Even alle connectors van het relaispaneel twee keer loshalen en weer plaatsen kan ook helpen, als er misschien eentje geen goed contact meer maakt. PS.: Gaan de ventilator en de koplampen uit als je start? |
Oke, ga vanavond kijken. Koplampen en ventilator gaan uit als ik start. :thumbup:
|
Ik verwacht dat 30 en 15 in orde zullen zijn, 50 weet ik niet (wsch. wel), en dat het probleem dus in de bedrading of stekkers zit. De belangrijkste functies van het contactslot lijken okee te zijn, en het lastrelais werkt ook (dat is wat je hoort klikken). Check vooral ook de aardpunten (bruine draden van dashboard en relaispaneel!
|
Probleem opgelost: massa van het blok was slecht.
Heb er een massakabel bij gemaakt, en het werkt weer prima :D |
Slechte massa, dus toch... Maar daar zou ik 'm niet gezocht hebben! Okee, weer wat geleerd! :)
|
Ik ben gaan meten met de duspel en had het in 10 minuten gevonden. Eerst even getest met een startkabel van chassis naar het blok en het was starten en lopen. :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 17:07. |