Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Inbraak schade Golf mk2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111428)

powah 28-02-2013 13:03

Inbraak schade Golf mk2

Vannacht de ruit van mijn Golf 2 ingetikt en de radio gejat.

Dashboard kapot getrokken
Radio weg
Deur beschadigd van buiten

Door de verzekering naar schade herstel bedrijf, economisch total loss omdat er gespoten zou moeten worden.(dit stelt eigenlijk helemaal niks voor en is ook niet echt nodig aangezien er wel meer kleine krasjes zijn)

Even afwachten hoeveel ze me gaan bieden met behoud van wrak. Voor de radio kreeg ik 115euro terug.

Djinn_4fun 28-02-2013 14:16

Zonde.
Raam zit er binnen 15min weer in, je zal alleen de stukjes glas na maanden nog vinden.
Sterkte ermee.

VdubMKII 28-02-2013 14:21

Zonde man ,stelletje ratte.
Had je de radio met frontje erop erin laten zitten ofzo?

powah 28-02-2013 14:26

Nee ik had een audiovox klapscherm dus dat ging naar binnen, zat geen front op.

Ja raam ga ik in ieder geval vervangen, auto is al uit gezogen nu nog de stoel uit elkaar halen en dan daarin schoonmaken.

De auto staat eigenlijk te koop dus we wachten even af hoeveel ik van de verzekering krijg en anders gaat de auto gewoon zonder radio en klein beetje dashboard schade weg.

Wel balen maja doe je niks aan.

Bart. 28-02-2013 17:09

dat is kut... radio gewoon uit het dashbord gebroken met een klauwhamer ofzo?
sterkte ermee.

powah 28-02-2013 17:36

Ja is eruit gebroken maar ik heb erger gezien dus nog vrij netjes. Omdat er aan de buitenkant 2 kleine krasjes zitten 1cm bij elkaar geteld, word hij total loss verklaard omdat er gespoten moet worden.

Auto word waarschijnlijk gewoon zo verkocht.

Gino89 28-02-2013 18:16

Dat is zonde, dat ze gewoon met die poten van andermans spullen afblijven. En dit allemaal voor een radio... moet je toch wel triest zijn. Maja dat zijn die lui allemaal :mad:

Rallyegolf20vt 28-02-2013 19:05

Daar is echt niemand van de opsporingsambtenaren die zich hier druk om maakt , ze zeggen doodleuk tegen je : de verzekering betaald .
En een paar weken later krijg je een brief in de bus met een bla bla verhaal van de politie dat de zaak geseponeerd wordt wegens gebrek aan aanknopingspunten.
De enigen die de klos zijn ben jij , en uiteindelijk wij allemaal omdat onze premie`s weer flink omhoog gaan :mad: :chair: .
Succes!

powah 28-02-2013 19:45

Thanks voor de reacties. Ik heb al reactie gekregen van het schade bedrijf. Het word inderdaad economisch total loss en het bedrag was ook al bekend wat ik zou krijgen volgens het schadebedrijf.

Ik heb dit vernomen van het schade bedrijf maar nog niet van interpolis dus 100% rond is het nog niet lijkt me maar ik heb er goede hoop in.

Dutch_Jetta_GT 01-03-2013 00:31

Dashboardframe heb ik hier nog een aantal liggen, mag je zo hebben als je wil ;)

Blijft altijd klote dit soort grappen..

Jetta MaNiA 01-03-2013 08:09

Sterkte met de ellende!

Leuke stoelen trouwens, waar komt dat uit?

Berrychello 01-03-2013 09:23

Wat een onzin van de verzekering! Ziet de schade-taxateur dan niet dat de auto wel meer waard is dan de oud-ijzer prijs?
Bij mijn mkII was eens iemand achterop gereden. Schade aan bumper en plaatwerk onder de bumper. Schade was €505,- en omdat ie er netjes bijstond verklaarde ie 'm niet economisch total loss. Dus die beslissing bij jouw schade vind ik wat vreemd.
In ieder geval sterkte met de afhandeling!

powah 01-03-2013 11:41

@jetta mania
Lancia delta alcantra

@berrychello
Hij moet volgens de schade expert opnieuw gespoten worden. Ik ga dadelijk de verzekering nog eens bellen voor het bedrag.

vwjohnny 01-03-2013 16:33

Ik ken het echt kut bij mij hadden ze toen de klink van de linker deur gerukt.
Radio, sub, versterker, hoedenplank met speakers en 1 band en inspuitcomputer :S slotdashboard kastje kapot wel netjes met de radio pinnetjes alles er uitgehaald

RamonR 05-03-2013 09:15

De echte dief zou toch moetten weten dat een golfje binnen 5 min open is langs het raam.
Dus je hoefd eigenlijk helemaal geen ruitje in te slaan.
Een lang ijzerdraad is genoeg.

SelimGTI 07-03-2013 11:15

Een golfje kun je met sleutels van een andere golf 2 in principe open kunnen maken dus raar dat ze dit zo opvallend hebben gedaan :P
Om deze reden heb ik altijd zo'n radio die je eraf kunt halen zodat ze niks hebben om mee te nemen als ze toch eens iets willen uithalen...
Mooi interieur trouwens :P

powah 07-03-2013 11:33

Als je een standaard edition recaro hebt liggen wil ik met het grootste plezier ruilen haha.

RamonR 07-03-2013 12:03

Ik zorg er ook altijd voor dat er niks kostbaars in de wagen ligt en ik neem mn frontje ook altijd mee ;)

powah 07-03-2013 12:17

Kon niet bij deze radio, zat zo'n klapscherm in zoals ik zei, kon moeilijk telkens de hele radio eruit halen haha.

Gertjan 07-03-2013 14:39

Balen dat ze het zo slordig hebben gedaan.

Bij mijn oude Golf 2 is er ook wel eens ingebroken, alleen die hadden ze gewoon netjes van slot gehaald dus ik had helemaal geen schade.
De buit was een telefoonoplader, radio hadden ze laten zitten :confused:

All times are GMT +1. The time now is 12:30.