Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   MK1 Gti Cabrio project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111381)

guidowarring 26-02-2013 23:38

MK1 Gti Cabrio project
 
Mijn Project voor komende tijd.

MK1 1.6 Gti Cabrio
Ingevoerd in 1990 ( herkomst vooralsnog onbekend)
Kleurcode: LK6Y
Type bekleding: PB ? (volgens sticker)
KMstand 146000
APK verval: 2011

Staat: Tjah her en der iets roest, Dakje alleen in rand 2 scheurtjes a 1.5cm
Vreselijk vochtig van binnen vermoedelijk van het lange geheel afgesloten stilstaan. Rode bies van grill is zwart geverfd ??, De rest moet ik nog achter komen.

Hier alvast wat foto's



























GolfMania 26-02-2013 23:54

leuke cabrio in een kleur die je niet vaak ziet :)

The_Rabbit 27-02-2013 03:14

Ziet er leuk project uit, alvast succes ermee! :thumbup:

MarioMK1Cabrio 27-02-2013 09:09

Deze ga ik volgen!! Succes !! Zelf heb ik een MK1 cabrio uit 1987. 1.8i (gti)
Ook vreselijk veel vocht van binnen, goodluck !!!

Marvel 27-02-2013 10:41

Ziet er goed uit.. past dus toch wel op een tennemasser ;)

guidowarring 02-03-2013 13:35

Hier nog een filmpje van de golf toen hij van de ambu kwam :thumbup:
Klik hier voor filmpje

nou poosje bezig geweest met strippen.
De bekleding is helaas dik aan zijn einde.
de kleur wil ik eigenlijk wel origineel houden maar het (nep) leer is in iedere stiknaad gescheurd. en het vocht wat er weet ik hoe lang heeft ingestaan heeft ook zijn tol geƫist.
Ik zal dus op zoek moeten naar een compleet ander interieur... das wel weer jammer.

Bedrading bij zekering kast ook nog goed in orde. niet echt in geknipt en geplakt etc. dus weer een meevaller!


Maar er is ook goed nieuws. onder de bodembekleding was het echt nat. er lag gewoon een plasje water onder te matten. MAAAR!! Nergens is de bodem doorgeroest dus een dik voordeel :)

Wat ook niet klopt de kachel is zeg maar te smal voor het gat waar de motor in vast gezet word in de auto. scheelt een cm of 6 tot 10 ? :confused:

hier even een paar fotootjes weer.
sommige wel slecht kwaliteit excuses.















Nyts2005 02-03-2013 14:19

Het gat waar de kachel in vast gezet wordt is waarschijnlijk bedoeld voor een ventilatiehuis met airco. Die uitsparing is groter. Er zit dan ook een gat in de bladerbak aan de passagierzijde.

Zie: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89502

guidowarring 02-03-2013 15:03

Je hebt inderdaad gelijk die zit er ook ....
Hmm dus dan zou ik een airco set moeten scoren wil ik dat dicht bouwen...

Nyts2005 02-03-2013 15:45

Dat is 1 manier, je kan ook aan de slag met wat plaat en een lasapparaat. Net wat je wilt.

Houd er rekening mee dat in een ventilatiehuis met airco de kachelradiateur en blowermotor anders zijn als van een ventilatiehuis zonder airco. Zo ook het diameter van de ventilatieslangen naar de roosters links en rechts in je dashboard. Er zit dan ook een aansluiting voor roosters in het midden van je dashboard op het ventilatiehuis. Er hoort ook een blowerschakelaar (in je bedienpaneel) bij met 4 snelheden (en een nul).

In de bladerbak komt een kap die er onder voor moet zorgen dat de boel waterdicht is. Aansluitend hierbij komt een deel welk over het gat aan de passagierskant hoort. Hier zit de klep voor het wisselen tussen recirculatie of frisse lucht.

De verschillende standen voor ventilatiekeuze (raam, voeten, etc.) werken op vacuum in plaats van staalkabel. E.e.a. staat ook in mijn eerder genoemde airco-topic.

Dan heb je de grootste gaten wel dicht, blijven er volgens mij nog twee over voor koelmiddelslangen die door het schutbord horen te gaan. Vraag is nog welke onderdelen allemaal wel/niet vervangen zijn toen er in het verleden voor is gekozen om de airco te verwijderen. Mocht je voor airco gaan en onderdelen nodig hebben, in Amerikaanse cabrio's kom je deze optie vaker tegen.


Waarschijnlijk hebben je vochtprobleem en de opening in de bladerbak bij je ventilatiehuis met elkaar te maken...

guidowarring 03-03-2013 10:45

Bedankt voor je duidelijke uitleg !

Na jou topic te hebben gelezen heb ik toch maar besloten om deze kachel (eerst) aan te houden. Heb eerst nog werk genoeg en misschien dat ik dat in de toekomst weer op ge bouwen.
Ik heb een pas-plaat gemaakt van dun plaatstaal waar de kachel in past en de overige ruimte voor voor de slangen afsluit. deze heb ik op de originele bevestigingspunten vast gezet en met een laagje bitumen afgesmeerd zodat hij goed afgedicht is.
Nu zit ik dus alleen nog met het gat aan de bijrijders kant. daar zit nog wel de zwarte bak in met klep die vacuum bediend moet worden.

Kan ik deze klep gewoon in de gesloten stand zetten en die on bediend laten?
Of ga ik daar in een later stadium problemen mee krijgen ?

Nyts2005 03-03-2013 11:06

Volgens mij kun je die vacuumklep in de gesloten stand ongestraft laten zitten, mits de afdichting tussen de bladerbak en kunststofbehuizing goed dicht is.

Boven de bladerbak zit een zwarte kunststof watergoot, bij auto's met airco hoort hier een langere versie (nr. 155820415A) op te zitten. Deze komt als het ware voorbij die vacuumklep waarmee uitgesloten wordt dat er water in loopt. Maar met de standaard lengte gaat het volgens mij ook niet meteen verkeerd.

Zie het airco-topic post #26, daar staat ie op de foto. http://www.volksforum.com/forum/sho...20&postcount=26


Ben je verder helemaal geen airco-gerelateerde onderdelen tegengekomen in jouw auto?

guidowarring 03-03-2013 11:14

Tnx voor je antwoord!

Nee niet dat ik heb kunnen vinden.
Volgens mij hebben ze gewoon het gehele systeem eruit gehaald.


All times are GMT +1. The time now is 01:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.