Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   kleppenstellen golf 2 1.3 1992 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111013)

jordyesser1991 18-02-2013 22:35

kleppenstellen golf 2 1.3 1992
 
ik heb het probleem dat als de auto een nacht of weer koude moter heeft dat die op 3 cilinder loopt en als een diesel aan hoord.
mij is nu gezegd worden dat de kleppen gesteld moeten worden,
want ook als die warm is ratelt die onder de kap, maar loopt wel op 4 cilinders.

wat moet ik nu doen

mvg jordy esser mk2 1992

Johan1982MK1 18-02-2013 22:40

Op 3 cilinders lopen moet je denk ik in het ontstekings gedeelte zoeken.
Misschien wel een slechte bougiekabel? En hoe is je verdelerkap en rotor? Vask staan daar ook de bloemkolen op.
Jouw auto is van 92 dus zitten er hydrostoters in. Deze kunnen stuk zijn en het getik veroorzaken.

Bastiaan86 18-02-2013 22:41

Als er een origineel blok in ligt (motorcode NZ) dan hoef je deze niet te stellen, dit zijn namelijk hydraulische klepstoters.

Wat betreft het probleem dat hij slecht loopt bij een koude motor kan ik je niet helpen.

Wat betreft het ratelen bij warme motor, je zou eens kunnen flushen om de hydraulische klepstoters te reinigen zie dit topic: http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii...or-t149762.html

Als dit het probleem niet oplost kun je je klepstoters eens laten contoleren, mogelijk moeten er 1 of meerdere vervangen worden.

Succes :thumbup:

PuttenMKII 19-02-2013 08:48

zelfde probleem hier, op 3 poten lopen wanneer koud ..
Golf 2 NZ
onsteking is geheel vernieuwd.. ( bobine, hallgever, onstekingsunit, bougie- en bougiekabels)

Binnenkort even verdelerkap lostrekken. Iemand suggesties?

jorg-maashees 19-02-2013 12:38

Meet eens compressie, dat kan al veel uitsluiten.

Misschien zit er 1 injector half dicht. ?

Christiaan94 19-02-2013 18:08

Mijn auto lijkt ook op 3 pitten te lopen als het koud is....binnenkort even compressie meten. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij ergens valse lucht aantrekt, waardoor de computer de kluts kwijt raakt omdat hij door de valse lucht een compleet fout mensen heeft. Als je bij een koude motor bij mij ook op de rem gaat pompen gaat het toerental erg omhoog en bij gas loslaten bij een koude motor valt er erg ver en vooral snel terug.

Wat te doen bij een vervuilde injector en hoe kom je daar achter?

jorg-maashees 19-02-2013 18:42

Injectors kun je ultrasoon laten reinigen, en het inspuitbeeld laten testen. Dit kan bij een revisiebedrijf.

Valse lucht kun je testen met remmenrijniger spuiten op alle mogelijke plaatsen van een vacuumlek, als hij dan meer toeren gaat draaien is er een lek.

Als je nog onderdelen van een nz zoekt , heb ik nog 2 blokken voor onderdelen liggen. :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 14:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.