![]() |
motor nr chassis nummer
Hoe wat waar kan ik terug vinden welk motor nr. er bij mijn chassis nummer hoort?
Het gaat om een golf mk2 uit 1986 |
Iemand??
|
stuur het maar op via pm, ik kan in ELSA kijken voor je
|
Motornummer is niet gekoppeld aan chassisnummer.
|
Aan het motornummer kun je wel een bouwjaar aan achterhalen, ernaast de motorcode zelf die er staat..Meer heb je er niet aan of kun je er niet mee.
|
Quote:
als ik in ELSA het chassisnummer invoer krijg ik alle aanverwante info van de auto, tenzij er een ander is ingekomen |
Het motornummer is wel degelijk gekoppeld aan het chassisnummer en baknummer!
Vanaf welk jaar weet ik niet maar in de fabriek worden ze aan elkaar gekoppeld. Politie, douane en RDW kan ook in die database maar die gegevens krijg je niet te zien. |
Vreemd, als je naar de dealert gaat vragen ze telkens om alleen het chassisnummer omdat ze met een motornummer niks kunnen, als dat gekoppeld zou zijn konden ze ook op motornummer zoeken, zal ook niet voor niks zijn.
motornummer en politie / rdw schiet ook niks op, als de motor in de loop der jaren al vaker van eigenaar is gewisseld en ze de auto stelen van de laatste persoon, dan zal het motornummer niet als 'gestolen' op staan als de 1e eigenaar hem doorverkocht heeft. |
Quote:
chassisnummer is de identificatie van de auto, daar hangt het motornummer aan vast. Alleen motornummer kunnen we niet op zoeken, daar zijn onze systemen niet op gebouwd. |
motornummer is volgens mij niet te achterhalen, motorcode dan weer wel, ik heb ooit een kas gekocht waarvan ik alleen wist dat het een 1800 was, gebeld met keuringsdienst en die hebben mij via het chassisnummer kunnen vertellen dat er een 1.8DX inzat en vor mijn golf 2 een EV. (omdat ik zeker wou weten dat het een GTI was en geen carbu want dat mag in belgie niet geswitcht worden)
|
Quote:
Klopt allebei. De dealer kan dat ook niet zomaar nakijken, wel navragen via pon als het een nl auto is. Als het in je voorbeeld een niet geregistreerde swap is geweest zal de origineel ingebouwde motor bij de diefstal gekoppeld worden. Heb er heel wat mee te maken gehad en het uitgezocht dus ik weet hoe het zit. Ben er in al de jaren niet wijzer van geworden maar zo zit het systeem in elkaar helaas.. |
Oke gewoon met alle gegevens langs pom lijkt dus de enigste mogelijkheid
|
Via Huibert niet gelukt dan?
|
Quote:
dat is omdat u chassisnr 17karakters heeft en een motornr niet. van VW ken ik het niet, maar bij ford is het motornr de laatste karaters van het chassisnr. bv: chassisnr GAFR11GCAFSK79313 heeft als motor SK79313. GAFR= ford producent, 11 = 1100cc; GC: ford germany saarlouis, AF: 4deur escort, SK:juni 76 79313: de 79313'de escort. motornr SK79313 stel nu chassisnr WFOB17GAEBSK79313 WFOB = ford manufacterer 17= 1700cc GA= ford germany cologne EB= 3door ford puma SK: feb 95 (die karakters herhalen om de zoveel jaar, dus juni 76 en feb95 hebben dezelfde karakters) motornr SK79313 als je dus naar ford belt met: ik heb motornr SK79313 weten ze daar NIKS mee, bel je naar ford en zeg je: ik heb chassisnr xxxxxxxxxxxxx, dan weten ze wel u motornr en bouwjaar. zal bij VW wel gelijkaardig zijn, alleen is daar de conversie van chassis naar motornr nog niet gelekt, of houden ze dit enkel bij in een database. als ford kenner kan ik dus perfect een 2.0 uit een capri (98pk) vervangen door een 2.0i sierra motor (120pk) en daarbij het motornr wegslijpen en de laatste 7karakters van chassisnr erin slaan. geen kat die het nog gaat vinden ;-) |
All times are GMT +1. The time now is 14:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.