Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Mijn golf 1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110936)

Roodstra 17-02-2013 18:30

Mijn golf 1
 
Hallo!.

Ik ben nieuw op dit forum , en zal me dus even voorstellen.
Ik ben reijer en ben 28j .
Heb sinds kort een golf 1 carroserie gekocht uit 83 .
Een 3 deurs was een 1,3 cl .
Was ooit baby blauw metalic en wil he metalic groen maken .
Ik ben van plan er een 1,9TDI (arl) er in te hangen met een tt dash .
Er zit al een rollkooi in die strak passend is gemaakt.
2 nieuwe voor schermen zitten erop , en achter de hoeken onderin zijn ook aangepakt.
Bij de bestuurders kant bi j de veerpoot achter was een stuk rot en is ook gelast en weer hard gemaakt .

Ik ben aan dit golfje gekomen doordat een maat hem gekocht heeft rijdend.
Samen met mij het uitelkaar gehaalt en ook weer hard gemaakt en de nodige aanpassingen .
Ds in principe is ie helemaal hard ,hij is nu ijzermenie rood .
En dat is slec ht gespoten ds hier en daar openvlakkige roest vorming .
Word weer kaal halen en goed spuiten .
Gellukig is dat voor mij geen probleem .
Het probleem zal bij mij zitten bij de montage van kabelboom en motor gok ik.
Ik wil hem en zal wel moeten ook trouwen om laten keuren bij de rdw .
Ik verwacht daar ook wel beetje problemen ,tenminste ik weet niet wat de eisen zijn voor goedkeuring.
Ik heb een paar fotos voor jullie alvast van dit lopende project .
Waar ik geen haast mee ga hebben om aftemaken.
Liever knap en langzaam dan kut en snel en later veel spijt .
Er moet nog veel aan gebeuren hoor ,hij is nu beetje naar mijn smaak .
Technish moet er : de motor , cpu , kabelboom , elektrish alles , ophanging achter , voor, remmen.
Optish : spuitwerk . Ramen er weer in . Andere velgen . Tt dashbord , binnen kant netjes met tapijt deels bekleden en iets van geluid kwa stereo sub etc.
Erg veel moet er nog gebeuren , maar hij is de grote lijnen compleet, in onderdelen . Alleen mist de motor erin .










Van Limburg 17-02-2013 19:58

Plannen zijn goed. Kan me alleen niet vinden in het voorfront. Zou ook spijtig zijn als het volledige motorruimte in antisteenslag blijft. Is je voorfront ook volledig toegelast aan de zijschermen?

meijer1972 17-02-2013 20:01

Welkom. Duidelijk verhaal. Succes met het project!

riendert 17-02-2013 20:02

Leuk project,maar ben je niet bang dat de plamuur gaat scheuren?

Roodstra 17-02-2013 20:26

Danku
De schermen zijn inderdaad aan elkaar gelast daarna geplamuurt .
Ik verwacht hier geen problemen en zowel dan zien we dan wel weer.
In de vorm van een andere oplossing .
Maar aangezien ze aanelkaar gelast zijn zal het wel meevallen gok ik .

@van limburg , wat bedoel je met kan me niet vinden in het voor front ? Dat kruis of wat ?
Het is de bedoeling om daar achter een dikke intercooler te plaatsen ,daar is al ruimteu voor gemaakt .
Maar het geheel werd te zwak daarom dat kruis , we moesten ergens weer stevigheid vandaan halen .
Was eerst de bedoeling bij de vorige eigenaar dat er een 2,0 20v turbo uit een japanse TT zou in komen .
Met handgesmeede zuigers en een hele grote turbo en andere drijfstangen , karter verstevigingen .
Daar voor was in het front ruimte gemaakt voor de intercooler .
Wil wel bumperloos gaan karren er mee . Vind het wel een mooie look .

Roodstra 17-02-2013 20:29

De motor ruimte is geen anti steenslag maar mat zwart , die niet mat werd en daarover ijzer menie

Van Limburg 17-02-2013 20:57

oh oke, en ja ik bedoelde het kruis ja

Roodstra 25-03-2013 21:28

Hier heb ik het topic gevonden waar de start te zien is en deels was .
http://www.volksforum.com/forum/sho...d=1#post1415262

Morgen ga ik een diesel motor halen uit een engelse golf mk4.
dynamo, met startmotor
motor asz
turbo arl
kabelboom asz voor motor, en tot waterbak
computer asz startblokkeringsvrij
inlaatbuis vanaf turbo tot luchtmassameter asz
luchtmassameter met luchtfilterbak golf 4 asz
asd bak met aangepaste schakeltoren
schakelmechanisme golf 4, nodig ivm het beter uitkomen in de tunnel, en past
op de aangepaste schakeltoren
baksteun set, alleen de stalen delen en alleen voor de versnellingsbak kant
beide steunen, op de bak, en onder de bak
rubber voor in de steun
Zekeringkast en relais kast .
En de rest van de kabelboom .
De motor heeft 80,000 miles gelopen dat is omgerekent iets van 138,oookm :thumbup: .

Ik ga hem morgen ophalen en heb er zin in :)
Ben aan deze motor setup gekomen via onderdelen lijn .nl


All times are GMT +1. The time now is 21:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.