Welke bak gebruiken?
Ik ga binnenkort een gk blok in de golf 1 lepelen, maar nu de vraag. Ik heb ook de bak van de GK erbij gekregen, maar weet dus niet hoe de staat hiervan is. Ik weet wel dat de bak die er nu in zit van de 1.1 echt zeer goed is.
Zit er een verschil in deze bakken, qua overbrengingsverhouding? het liefst zet ik namelijk de 'oude' bak erin |
?? niemand ??
|
Op http://www.doppelwobber.de/ kun je, als je op golf klikt en vervolgens op getriebe, kijken aan de hand van de bakcode welke overbrengingsverhouding de bak heeft.
|
top thanx, alleen een gk blok is nooit geleverd in de golf, maar in een polo
|
welke bak je het beste kunt gebruiken is ook een beetje afhankelijk van met welke maat banden je gaat rijden.
bij een standaard 1100, zal het waarschijnlijk om een bak met de code GG of GF gaan. deze bakken zijn erg kort. Als er vrij hoge banden opliggen, gaat het enigzins nog, maar als je deze v.bak gaat rijden met bijv. 175-50 banden krijg je zo'n toeren jankerd, leuk om een sprintje te trekken bij het stoplicht, maar niet als je op de snelweg bij 120 KM/H zo'n 5000 toeren draait. En dat zal niet de bedoeling zijn, denk ik. Bij een standaard bak, behorende bij een GK blok, zal het waarschijnlkijk om een GX bak gaan. deze is een stuk langer, dus GK blok en bak het beste gewoon bij elkaar houden. Alleen ff de opname van het schakelmechanisme overzetten, en klaar. |
Ontzettend bedankt voor de info. Ron,
De bak die er nu op zit is echt in topstaat, de bak bij de GK weet ik dus niet. Overigens word er op 195-45-15 gereden, dus geen kleine wielen. Snelweg komt de golf zelden op. Zal eens met de vrouw praten, kijken welke zij erin wil |
All times are GMT +1. The time now is 09:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.