Spoed ivm APK flexibele remslang achter golf 2 1.3 '92
Hallo,
De golf 2 1.3 '92 NZ is afgekeurd op de flexibele remslang linksachter. Deze wil ik zelf vervangen. Heeft iemand hiermee ervaring? en eventueel tips. Welke sleutel om de bout los te draaien van de aansluiting van remleiding naar remslang? Graag een tekening/foto waar de ontluchtingsnippel zit van de achterrem. Wat zijn de kosten om dit te laten doen? |
Als je zo veel vragen heb kan je het beter laten doen kan me niet voorstellen dat dit veel kost.
Is een werkje van niks ,volgens mij heb je een sleutel 11 nodig en 14. Weet alleen niet of je nu een remklauw achter heb of trommel maar ik vermoed trommel. Vergeet ook niet te ontluchten als je het toch zelf gaat doen ;) |
Remleiding vervangen en ontluchten stelt niet veel voor als je weet wat je doet.
Bij een beetje pech zitten ze erg vast en moet je de slangen een beetje heet stoken omdat je anders de hele remleiding kapot draait. Misschien verstandig om het toch te laten doen, is niet iets wat je effe repareerd als je auto op een krikje staat en je niet precies weet waar je op moet letten. |
Bedankt voor de snelle reacties.
De Golf heeft achter trommelremmen. Ik ga het eerst zelf proberen en heb zoveel vragen omdat ik me een beetje wil voorbereiden en niet iets wil stuk maken. In de praktijk wijzigt het vaak zichzelf. De auto staat al op de krik. - Is het handiger als het wiel eraf gaat? - De verbinding met de remleiding wordt met sleutel 11 los gedraaid? En als contra sleutel 14 erop houden? De moer 11 draait normaal (tegen de klok in) los? - Hoe zit de bevestiging op de carrosserie met een klipje of met een contramoer? - Welke sleutel voor de ontluchtingsbout? |
Wiel er af is zeker handiger.
Deze verbinding is volgens mij niet tegen de klok in. - Hoe zit de bevestiging op de carrosserie met een klipje of met een contramoer? Weet niet goed wat je bedoelt maar de koperen remleiding zit op de achteras geklemd. Wat ik me alleen afvraag is bij de Golf1 komt er volgens mij geen rubberen slang op de trommel hier zit rechtstreeks de koperen leiding op. Maar misschien is dit anders bij de 2 Ontluchting boutje is volgens mij sleutel 7 |
-ja wiel moet je er gewoon af pakken anders kom je er niet goed bij.
-remleiding is 11 en de slang is 14. -de 11 kan je gewoon linksom los draaien. -als het goed is als die los is kan je de slang los pakken en dat plaatje wat op de leiding zit die drukt de leiding omhoog en trekt zo de slang in de nokjes in de houder. dat houdt het vast. -ontluchting is meestal 8 of 7. weet je wel hoe je moet ontluchten? en dat als je het rem pedaal een beetje ingedrukt laat door een stang ertussen te zetten dat hij niet blijft doorlekken bij de slang? klinkt mij alsof je er niet eens aan moet beginnen, het is wel een belangrijk deel je remmerij en als je het molt en daarna naar een garage gaat is het zeker weten duurder dan dat je hem direct heen brengt. |
Zet er voor de zekerheid nog een bokje onder, als deze van de krik af schiet als je er onder ligt gaat het niet goed komen.
Op krik is zoizo niet handig, zou het wiel er van af halen. Zie je wat meer. Leiding draai je linksom los, hoeft niks tegen gehouden worden. Leiding valt met twee nokjes in de houder. Leidingsleutel is meestal ook aan te raden, dan draai je hem niet zo snel dol. Als de metelen leiding mee gaat draaien moet je hem niet verder draaien. Ontluchtingsnippel is sleuteltje 7 |
Bedankt voor alle reactie en tips. Zo komen we er wel.
Bokje en extra stapel balken als zekerheid zitten er al onder. Linksom losdraaien is vanaf de metalen-leiding gezien, dus van bovenaf gezien, dus standaard (zoals de colafles)? Leidingsleutel 11 wordt aangeschaft. @style: De metalen-leiding zit toch niet op de achteras geklemt? De functie van de flexibele slang is toch dat de leiding mee kan bewegen met de achteras? |
Dan bedoel je zeker het kleine stuk je slang wat bij het scharnier punt zit van de achteras.
Deze is ongeveer 10cm lang en heeft 2 vrouwtjes aansluitingen en is altijd behoorlijk lastig te verwijderen dacht zelfs dat ik een keer me sleutel 11 heb afgeslepen om dat ik daar bijna geen ruimte had om de sleutel te draaien :screwy: |
Dat zit muurvast en er is geen ruimte om de sleutel te draaien :(
Naast met kruipolie spuiten, iemand nog meer advies? De ontluchtingsnippel is wel los :) |
Het is idd even tobben heb je wel zo,n leidingsleutel gehaald.
Dat verminderd ieder geval de kans op door draaien. Flink in spuiten met WD40 en goed in laten trekken. Het leven van een beginnend monteur gaat niet over rozen :D |
De achterste wartel is los.
De wartel was al dol gedraaid door de vorige eigenaar en de waterpomptang werkte uiteindelijk. De voorste wartel zit nog steeds vast. Past nu nog sleutel 11 op. Maar de houder op de carrosserie begint los te komen. Wat kan ik nog doen? |
Dus de leiding is nu los van de achteras ?
Gaat een beetje ver maar je zou je achteras aan die kant los kunnen gooien waar door er meer ruimte ontstaat. |
Het metalen deel van de slang een klein beetje heet stoken met een brandertje (niet te heet anders klapt de slang)
Dan gaan ze meestal zo los |
Pfffffff, het gelukt.
De bovenste/voorste wartel kwam los door het beugeltje dat aan carrosserie vast zit iets te verbuigen, zodat de sleutel 11 wat meer ruimte had. Sleutel 14 als contra was ook nodig, daarmee is het uiteindelijk los gekomen. De remslang-bouten zitten los in de houders! De nieuwe flexibele rem-slang erop zetten was ook erg lastig. Volgorde is eerst de bovenste/voorste dan de onderste/achterste. Morgen even nakijken of er lekkages zijn en hoeveel remvloeistof is verdwenen. Kan er meer uitgelekt zijn dan in de leiding van de links-achterrem zit? Of hoeft alleen de links-achterrem ontlucht worden? |
Gewoon even rondom ontluchten verversen, dan zit er ook meteen verse remvloeistof in (moet eigenlijk om de 2 jaar).
|
:thumbup:
En idd als we toch goed bezig zijn even rondom ontluchten. Beginnen met de langste remleiding en zo verder. |
All times are GMT +1. The time now is 18:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.