Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Trilling bij insturen naar links... Wat kan het zijn? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110089)

jorg-maashees 26-01-2013 17:11

Trilling bij insturen naar links... Wat kan het zijn?

Ik heb bij het insturen naar links, en op rechte stukken ( in mindere mate ) een trilling in de auto. Het komt van rechtsvoor weg, maar ik weet niet wat het is. Het wiellager heeft geen speling, en ik hoor hem ook niet als ik er aan draai. De aandrijfas aan de linker kant is al vervangen ( deze had speling op de binneste homokineet ) , de rechter aandrijfas is spelingsvrij.

Iemand al eens meegemaakt dat de homoineet spelingsvrij is, maar toch trilt ?
Of met een wiellager?

:thumbup:

bramvw 26-01-2013 17:44

de trillingsdemper(rubber/metaalring)op de lange aandrijfas wil wel eens los zitten.
als deze er bij jou nog op zit? kan die voor vreemde trillingen zorgen. eraf flexen is een optie.suc6.

jorg-maashees 26-01-2013 17:49

Die is er al af, i.v.m. de verlaging :thumbup:

bramvw 26-01-2013 19:24

oke dan is dat het niet, maar als de aandrijfas spelingvrij is kan er nog wel een beschadiging binnenin zitten(kogel of loopbaan van kogel beschadigd)dan zul je de homokineten even uit elkaar moeten halen.Heb ik zelf al een paar x meegemaakt met aandrijfassen van nieuw type caddy,auto trilde ook zo nu en dan (je voelde niets aan de assen tot je ze uit elkaar haalde, beschadiging aan loopbaan van 1 kogel ) nieuwe kineet erop en trilling was weg.suc6

jorg-maashees 26-01-2013 20:37

Oke, ik wist niet dat dat ook kon. Ik ga wel even een andere as regelen. Is makkelijker als de homokineet los te vervangen. Ik heb een goed adresje hier in de buurt die alleen golfjes 2 sloopt, dus die heeft vast wel wat liggen.

Ik hoop dat het daarmee opgelost is, anders voor de zekerheid toch maar het wiellager vervangen.

:thumbup:

jorg-maashees 26-01-2013 22:12

Het is trouwens ook alleen bij trekkende motor. Bij gas los of koppeling in is het weg.

jetta91 26-01-2013 22:36

Niet toevallig een stoeprandje geraakt tijdens de sneeuwval van afgelopen week, zijwaartse krachten op een wiel kunnen een hoop schade aanrichten die je niet direct zult zien of merken, misschien een stuurstang beschadigd?

jettaracing 26-01-2013 22:59

Ook even kijken naar de binnenste homoineet , die willen ook wel slijtsporen vertonen , had dezelfde kwaal bij de jetta , met 2 nieuwe binnenhomokineten was alles over .
Ook kun je de binnenkanten van links naar rechts wisselen , dat werkt ook , dan lopen de kogels niet meer over de beschadigde groef in je aandrijfas in de 'vooruit 'stand .
Dan lopen ze de andere kant op zeg maar . T is het proberen waard .

Zie dit topic http://www.volksforum.com/forum/sho...5&postcount=648

Hier de rest van het topic http://www.volksforum.com/forum/sho...1&page=33&pp=20

jorg-maashees 27-01-2013 09:44

Thanks. Daar heb ik zeker wat aan! Ga deze week meteen de andere as vervangen als ik er een ksn vinden. :thumbup:

jorg-maashees 31-01-2013 22:39

As is vervangen, probleem niet opgelost. Iemand andere suggesties?

Wiellager is spelingsvrij. :confused:

jorg-maashees 01-02-2013 16:43

Achterwiellager rechts was kapot en is ook vervangen ,maar probleem is nog steeds niet opgelost. Probleem is met optrekken erger als onbelast.

Ze gaan maandag het wiellager rechts voor aan een inspectie onderwerpen. Heeft iemand nog andere suggesties?

Wiellager zou kunnen, maar onbelast en belast zou voot het wiellager toch geen verschil moeten maken?

Rasselman 06-02-2013 21:06

een wiellager zit altijd verschil in he belast of onbelast.

Daarom hoor je meestal ook als je links of rechtsaf stuurt dat de ene kant het geluid zo goed als weg is. en de andere kant op JUIST herrie gaat maken.

Dit komt omdat je het lager anders belast.

Toevallig had ik een soortgelijk geval eind vorig jaar.
Bleek bij mij toch mijn wiellager (toevallig ook rechts voor) te zijn.
Deze vervangen probleem opgelost ;)

Audi1981 06-02-2013 21:17

Had ik met de F&I ook....gek werd ik er van, wiellagers goed, rubbers goed, alles goed! en toch rammelen met optrekken...

Toch nog eens de rechter as eraf gehaald;

Dat is goed, vet erin, homokineet in orde enz enz.

Dat iets minder...vet weg gehaald en deze mooie kraters komen tevoorschijn...

Door de verlaging (-4cm) had bij optrekken het hart van de homokineet geen ruimte meer in de kom...:screwy:
Opgelost door de as te demonteren, aan de bakzijde de stalen ring achter het hart, vóór het hart onder de circlip te zetten en aan de wielzijde de kunstof afstandsbus weg te laten. Gaat prima al duizenden kilometers...
Check het ff :thumbup:

jorg-maashees 07-02-2013 12:52

Probleem gevonden : differentieel kapot gelopen door een gebrek aan olie. :mad:

Audi1981 09-02-2013 18:57

Auw! :mad:

All times are GMT +1. The time now is 04:33.