Jetta vraagjes
kickuh, een vw forum!
Ik heb wat vraagjes, de eerste is de mistlamp op de jetta, WAAR zit die eigenlijk? :biggrin: Ik heb wel een schakelaar er voor in het dashboard zitten maar die doet niks, zelfs niet oplichten als ik hem aanzet. Alle zekeringen zitten er in en zijn goed. Schakelaar uit het dashboard gehaald weer terug gezet. Er bestaat een kans dat mijn model geen mistlamp heeft, dat kan ook tuurlijk, maar ik dacht zo misschien zit ie tussen de andere lampen achter op. Het is een jetta 1.6 cl uit 1990, misschien dat dat helpt. Wat betekend CL of model GL eigenlijk? Wat is eigenlijk dat MK1 MK2 enzo wat ik hier op het forum zie? Post ik eigenlijk wel met mijn jetta nu in het juiste forum? greets, Victor |
Waarschijnlijk heeft je auto of lampen gehad, of een nieuwe schakelaar! (kan 2x klikken?) ! klik is voor vóór, doorklikken is voor achter(erbij)...Misschien dat het daarin zit...:rolleyes:
|
Staat BTW verkeerd...(jetta uit 1990 is type 2) Eehm, moddereters... :rolleyes: ;) :biggrin:
|
Schakelaar kan inderdaad twee keer klikken.
Dacht al dat ik in het verkeerde forum gepost had :P |
Quote:
Geeft niet... Maar even ontopic... Ik denk dat dat het is...Maar waarom je voor niks krijgt snap ik niet! Misschien wel gehad, maar verwijderd...:confused: |
Zijn de mistlampen bij de jetta standaard ingebouwd bij de andere voor en achter lichten?
|
je gewone lichten aangezet? anders gaan je mistlampen zeker niet werken.
anders mss het balloneke in uw achterlicht kapot? |
ik zal het balloneke eens sjekken :D
|
mistlamp schakelaar is altijd dubbel klik maar kan zijn dat de lampen voor niet aanwezig zijn.
als je je schakelaar helemaal ingeschakeld hebt gaat er achter wel een mislicht branden? |
Ik heb die schakelaar ook en die doet helemaal niets. Achtermistlichtjes zitten niet in de fitting en voor heb ik geen liggies. Mijn vorige golf had dat ook, zal wel standaard geleverd zijn die schakelaar.
|
Quote:
ik dacht dat mistachterlicht verplicht was, gewoon ff ballonntje gaan hale kost toch 2 maal niks ik heb voor en achter standaard mistlichte, is nog het modelletje met smalle bumpers, dus dikke lampe onder de bumper :tongue: :tongue: |
Je mist achterlicht zit als het goed is aan de rechterkant van je linkerachterlicht (gezien van achter de auto). Uiteraard gaat deze alleen aan als je je dimlicht aan hebt staan.
Dus check of er een lampje inzit, de zekering oké is en of het knopje op het dash werkt. Mistlichten voorin horen in aparte units te zitten onderin de dikke bumper. Als je dunne bumpers hebt, dan kan het zijn dat er losse units aan de bumper hangen. Als je alleen twee koplampen en twee knipperunits hebt zitten aan de voorkant, dan heb jij geen mistlichten aan de voorkant. Succes, ermee! |
Trouwens,
CL is volgens mij een simpel instap model en GL is een luxe uitvoering (Gran Turismo) |
Allemaal bedankt voor het antwoorden :)
Ik heb de schakelaar door gemeten, die werkt. Aan de voorzijde heb ik alleen koplampen en knipperlichten, dus aan de voorzijde heb ik vast geen mist lampen dan. Idd || RS ||, achterzijde waar jij zei daar zat wel een lampje in die goed was, alleen na stroom meting blijkt er geen stroom aan te komen. Ik ga hier v/d week is nader na kijken waarom er geen stroom aan komt. Zekeringen zijn oke, dimlicht staat aan, maar lampje licht niet op. Misschien ergens een draad breuk. Het rare is wel dat ie door de APK keuring is gekomen (was ik niet bij) er zit nu nog dik 11 maanden APK op. Mistlamp is toch verplicht het te doen achter tijdens de APK keuring? :confused: CL staat voor instap model? Maar wat betekend het nou CL de afk. :confused: |
comfort luxe volgens mij...
je hebt ook nog de c das de helemaal kale versie... post eens een pica... en trouwens ||RS|| gl is niet gran turismo maar grand luxe. GT betekend gran turismo |
Een pica gaat niet lukken heb geen digitale camera. Hij is standaard (denk ik) ik heb er niks bijzonders tot dusver meegedaan qua uiterlijk.
Ja, schoonmaken, dat wel :D |
Quote:
ik dacht toch ook dat het zoiets ongeveer was |
Quote:
nee hoor bij mijn wagen uit 93 deed ie t ook niet, ik heb het nog naagevraagd en tot 96?? was t niet verplicht. kan ook een ander jaar zijn, maar tot en met 93 in iedere geval niet |
Owja helemaal gelijk Berend! GT staat voor Gran Turismo ... GL = Grand Luxe.
En mistlicht is inderdaad niet verplicht voor een auto van dat bouwjaar. |
CL = Crisis Line :tounge:
|
All times are GMT +1. The time now is 22:59. |