Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Scirocco Mk2 Tunen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109768)

KevinJ 18-01-2013 22:36

Scirocco Mk2 Tunen
 
Hallo allemaal,

Nadat ik mijn Corrado G60 heb verkocht, heb ik een Scirocco MK2 met een 1.8 JH motor gekocht. Maar ik begin nu wel vermogen te missen, is er een goedkope manier om het vermogen van deze motor een beetje op te krikken? De vorige eigenaar heeft er al een gasklep van een Audi 5 Cilinder op gemonteerd, maar hij zei hierbij wel dat de inlaat nog aangepast moet worden. Wat kan ik hier precies aan doen?

En hebben jullie nog meer tips voor deze motor, of zeggen jullie dat ik hier geen geld in moet steken, omdat de motor het niet waard is.

Alvast bedankt!

piens1 19-01-2013 02:13

verkopen die handel en terug een G60 kopen :D

Johan1982MK1 19-01-2013 08:51

Een echt goedkope manier om deze sneller te krijgen is er niet.
Om merkbare pk te winnen ga je toch al richting een nokkenas en een spaghettiespruitstuk.
Ligt er een beetje aan watvje zelf wil investeren in de motor. Maar 160pk haal je er niet zomaar uit :D

KevinJ 19-01-2013 09:34

160pk hoeft ook niet, want deze is een stuk lichter, maar gewoon wat vlotter zou fijn zijn. :D

Johan1982MK1 19-01-2013 09:41

Misschien kan je ergens een gebruikt nokkenasje vinden en een gebruikt spruitstuk. Dan heb je ff wat meer pit. Het zijn best goede blokken en op die manier kan je er erg veel plezier van hebben.

superbeast 19-01-2013 09:54

scirocco 2 is ook in 16v geleverd, mischien dat je een 16v motor met inlaat aan de bestuurderskant kan vinden.
zo zit dit origineel bij een scirocco 16v

KevinJ 19-01-2013 12:27

Aan wat voor nokkenas zou ik dan moeten denken? Hoeveel graden?

KevinJ 08-02-2013 13:37

Niemand?

passatje2 08-02-2013 21:15

met dat blokje ik denk 276 graden maar faks ff naar bolku die kan je dat zo zeggen,mischien heeft ie nog iets gebruikts liggen

http://www.bolku-tuning.nl/index.ph...d0mnvi4v3vt87m7

Mtdi 08-02-2013 23:20

Er een tdi in bouwen een pomp van Bert er op of de volledige electronica en chippen.
En je dan in een deuk lachen en je zelf afvragen waarom je het niet eerder hebt gedaan.

DJW 09-02-2013 10:43

Ik heb twee scirocco's gehad (Webers en injectie) allebei 1.8. Injectie was trager, reed fijn en de Webers waren bruut (145 ipv 90 pk) maar het onrustige draaien en verbruik deed mij zo af en toe terugdenken aan de 90 po injectie. Heel veel snelheid in vermogen was er trouwens niet echt. In de scirocco's zit je zo laag dat je al snel hard lijkt te gaan. Mijn mening is dat als je echt sneller wilt met een scirocco dat je een corrado vr6 lid dergelijks koopt. Je investering in de scirocco om dit vermogen erin te krijgen haal je er niet uit.

KevinJ 09-02-2013 21:15

Ja, ik weet dat een Corrado veel harder gaat, heb een G60 namelijk gehad. Maar zou toch graag wat meer vermogen eruit halen, maar ik zie al dat ik er redelijk veel geld in moet steken, voor eigenlijk weinig vermogen. Dat is wel jammer dan, misschien in de toekomst een andere auto of toch een motorswap die redelijk makkelijk is uit te voeren. :D

louie_scirocco 09-02-2013 21:28

1 tip voor een jh motor: Spaghettispruitstuk + k&n inlegfilter + kat weg.k had nog niet eens een andere nokkenas maar kon het verschil goed merken. Succes!

KevinJ 09-02-2013 21:38

Kat weg is nog best een goed idee trouwens. Had ik nog niet aan gedacht, voor een spruitstuk was ik al een beetje aan het rondkijken. Welk merk zou je aanraden?

louie_scirocco 10-02-2013 21:00

Ik had er 1 besteld bij hottuning. Merk is raceland. Moest wel gaten opboren op het passend te krijgen. Die bouten die erbij zaten waren ook na een halfjaar kapot maarja het was wel een goedkoop spruitstuk.

Wim. 17-02-2013 21:11

Ik heb nog een licht aangepaste inlaaat voor KR gasklep liggen die ik niet meer gebruik. die mag je zo met luchtweger, injectoren etc ophalen.
ik had het aangepast voor mijn scirocco maar ik heb nu webers.
liever had ik injectie gehouden maar dat past niet in me huidige kop.


Met een aangepaste in- en uitlaatlijn en een snelle nokkenas heb je evengoed een leuke motor hoor.


All times are GMT +1. The time now is 00:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.