Golf 1.3 naar 1.8
Mijn Golf2 uit 1984 heeft origineel een 1.3 motorcode HK motor (carbarateur)'
Alleen ik kan nu een blok kopen van een Audi 100 een 1.8 K-Jetronic met motorcode PH 019267* (van 1988) compleet met kabelboom en alle toebehoren , de reden is dat dit motorblok 140.000 originele kmters heeft Alleen nu was de volgende vraag past dit motorblok in een Golf2? Wel weet ik dat de versnellingsbak niet past omdat het blok in lijn ligt, hoe komt het met de kabelboom en de ECU? En moet hier een grote radiateur voor? En is het inbouwen hier makkelijk van? Benzinetank en alles kan verder hetzelfde blijven? Ik hoor het graag |
Denk dat je vrij weinig van die motor kan gebruiken omdat het grootste deel van de componenten niet past.
Zo zal je een ander uitlaatspruitstuk en inlaat/injectie moeten gebruiken omdat deze op een verkeerde plek zit. De vraag daarnaast is of de motorsteunen gewoon passen |
Het kan wel, maar je moet wel een aantal dingen aanpassen.
Je zult andere koelslangen moeten bestellen, Je motorsteunen zul je moeten overzetten Je golf 2 is oud type zekeringkast en je blok heeft een nieuwe type nodig dus zal je ook alles moeten ombouwen van elektrisch. Een audi 100 heeft ook een grotere carterpan dus mocht je laag willen dan zul je deze ook moeten veranderen. je zult een benzinepomp moeten zetten in de tank inclusief bedrading want die ligt er nu niet. Dat zijn een aantal puntjes die me even te binnen vielen |
Bedankt voor de reactie's
Ik kan het blok kopen voor 125 euro compleet hij heeft nog meer 140.000 gelopen , maar voor dit ombouw werk kan ik dit zeker niet aan beginnen? vooral de elektronica is denk ik enorm veel werk? De prijzen zullen daar ook wel hoog voor liggen voor 1 uit een Golf2? |
All times are GMT +1. The time now is 05:36. |