Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   15 inch onder m'n polo coupe (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109007)

Dr.Golf 01-01-2013 19:32

15 inch onder m'n polo coupe
 
Hallo, allemaal ik heb ook een polo gekocht en wil andere wielen.
'passen er 15 inch wielen onder me polo coupe ???
met bandenmaat 195/50/15




heb nog zoveel ruimte nu

Style 01-01-2013 20:51

Dan moet dat wel passen zou ik zo zeggen :D

The_Maxx 01-01-2013 21:50

Past, maar is wel afhankelijk van de breedte, et waarde en bandenmaat.
195/50/15 is sowieso te groot.

Weet niet hoe vlak de ondergrond is op die foto. Maar als je op een vlakke ondergrond ook zo de auto hebt staan zijn je schokdempers niet meer in orde.

Leuk kleurtje trouwens :thumbup:

De Pul 01-01-2013 21:51

de schokdempers?die bepalen niet hoe een auto staat,dat doen de veren.....

The_Maxx 01-01-2013 22:00

Quote:
Originally Posted by De Pul
de schokdempers?die bepalen niet hoe een auto staat,dat doen de veren.....


Klopt, maar dit heeft niks met de veren te maken als een auto hoger word aan de voorkant dan normaal ;). Zelf ook gehad, bleken alle schokdempers op te zijn toen ik ze demonteerde (fietspomp)

Anders had ik t ook niet aangekaart natuurlijk :thumbup:

De Pul 01-01-2013 22:09

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Klopt, maar dit heeft niks met de veren te maken als een auto hoger word aan de voorkant dan normaal ;). Zelf ook gehad, bleken alle schokdempers op te zijn toen ik ze demonteerde (fietspomp)

Anders had ik t ook niet aangekaart natuurlijk :thumbup:


leergierig als ik ben...
dus volgens jou als de dempers gaar worden,word de auto opgetild?of als de dempers goed zijn word de auto lager getrokken?

The_Maxx 01-01-2013 22:29

Quote:
Originally Posted by De Pul
leergierig als ik ben...
dus volgens jou als de dempers gaar worden,word de auto opgetild?of als de dempers goed zijn word de auto lager getrokken?


Beiden nee ;) Bij versleten originele dempers word de opwaardse gang niet meer gedempt en heeft de veer vrijspel (vooraan goed te merken bij een 2f)
Wil t topic niet teveel bevuilen.

Eigenlijk staat elke polo t/m 2f iets achterover. En dat is normaal. Maar op de foto is het veel meer dan normaal. Ik vraag daarom of het ook op een vlakke ondergrond ook zo is. Zo niet, is er ws niets aan de hand.

Kwam er bij mij op neer: auto hing flink achterover, reed als een boot. Achterveren willen vervangen, maar schokdempers bleken ook op te zijn. Toen verlagingssetje gekocht. Vooraan ook alles gedemonteerd, bleek ook weinig werking meer te vertonen. Auto stond vervolgens met gelijke verlaging niet meer zo ver achterover als voorheen. Heb m later achter weer hoger gezet om m wat netter te laten ogen.

Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar de mogelijkheid bestaat wel degelijk.

De Pul 01-01-2013 22:36

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Beiden nee ;) Bij originele dempers word de opwaardse gang niet meer gedempt en heeft de veer vrijspel (vooraan goed te merken bij een 2f)
Wil t topic niet teveel bevuilen.

Eigenlijk staat elke polo t/m 2f iets achterover. En dat is normaal. Maar op de foto is het veel meer dan normaal. Ik vraag daarom of het ook op een vlakke ondergrond ook zo is. Zo niet, is er ws niets aan de hand.

Kwam er bij mij op neer: auto hing flink achterover, reed als een boot. Achterveren willen vervangen, maar schokdempers bleken ook op te zijn. Toen verlagingssetje gekocht. Vooraan ook alles gedemonteerd, bleek ook weinig werking meer te vertonen. Auto stond vervolgens met gelijke verlaging niet meer zo ver achterover als voorheen. Heb m later achter weer hoger gezet om m wat netter te laten ogen.

Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar de mogelijkheid bestaat wel degelijk.

hmmmm.2 conclusies dus.

1. als je onder je auto een verlagingsset schroeft veranderd de stand van de auto tov origineel.
2. als je demper gaar is word de neus van de auto lichter,omdat de veer vrij spel heeft.

die 1e kan ik nog wel inkomen,die 2e ga ik nog eens goed over nadenken.
desalniettemin :thumbup:

Dr.Golf 01-01-2013 22:45

Welja mooi verhaal, iemand nog 2 komplete voorschokbrekers in de bingo ???
:D:D:D

De Pul 01-01-2013 22:55

mario,kijk even op willtheyfit.com als je iets op het oog hebt,dan zie het meteen.

The_Maxx 01-01-2013 23:14

Quote:
Originally Posted by De Pul
hmmmm.2 conclusies dus.

1. als je onder je auto een verlagingsset schroeft veranderd de stand van de auto tov origineel.
2. als je demper gaar is word de neus van de auto lichter,omdat de veer vrij spel heeft.

die 1e kan ik nog wel inkomen,die 2e ga ik nog eens goed over nadenken.
desalniettemin :thumbup:


Neus word niet lichter natuurlijk ;) Dan moet je dingen demonteren :D

ZNIV 01-01-2013 23:15

Ik zit met hetzelfde verhaal wat betreft de 15 inch. Ik heb wel een originele GT (2 cm lager dan standaard 2F) en velgen gekocht: 15 inch met vooraan 185/45/15 en achter 195/50/15. Voorbanden afgesleten en even eronder gehad om te kijken of het past, en het past maar net: bij volledige stuuruitslag komt de voorkant van de band net niet (maar dan ook echt net niet) tegen de modderkuip aan. Als ik deze dus vervang voor nieuwe met dezelfde maat gaat dit verkeerd lijkt me...iemand een idee wat voor banden maat er wel mooi om past? Achtervelgen nog niet gepast en et en breedte weet ik zo niet uit mn hoofd.

De Pul 01-01-2013 23:19

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Neus word niet lichter natuurlijk ;) Dan moet je dingen demonteren :D

als het gewicht van de neus hetzelfde blijft,waardoor gaat ie dan omhoog?
doordat de aantrekkingskracht van de aarde afneemt als je dempers gaar zijn?
:confused:

The_Maxx 01-01-2013 23:23

@de pul: kan er geen uitleg voor geven. Weet wel dat de veer beter omhoog kan als de schokdemper m niet afdempt, dus zegmaar constant uitgeveerd. Tis een wisselwerking, zoals ik al meldde, waren bij mij alle schokdempers als een fietspomp. Als t alleen de voorste waren hangt ie niet zozeer achterover, rijdt ie wel als een boot.

Ik heb zelf met 16" ET35 7J gereden op me eerste 2F (gerolde wielkastrandjes dat dan wel) met 195/40/16 Liep ook niet aan. (60mm rondom verlaagd)

Als 185/45/15 net past afgesleten, zullen ze nieuw ws ook wel passen. Die paar mm moet op zich wel kunnen.

195/50/15 is sowieso te groot, das een maat voor een golf, dus kmafwijking als ze op de vooras liggen en verlaagd loopt het aan.

GT is even hoog als een standaard. Alleen G40 en genesis G40 zijn 1,5cm a 2cm lager.

Sjon 02-01-2013 01:03

.

ZNIV 02-01-2013 13:17

Mijn GT is een met 3F blok, lagere variant dus. Ben wel beniewd of er mensen met 15 inch en verlaging rond rijden (met/zonder wielkast verbreden)?

Johan1982MK1 02-01-2013 13:47

Het zal wel passen alleen het nadeel is dat het wat zwaar stuurt..

richard-polo 02-01-2013 13:52

15inch past wel maar lekker rijdt dat niet!! vind ze persoonlijk veel te groot voor zo,n polo 2F
bij beetje kuil, drempel of harde invering raakt die band vanalles...


Mijn ingevoerde genesis 1.3L NZ was ook standaart verlaagd...{vrijwel alle opties als G40 behalve de G40 motor :) }

The_Maxx 02-01-2013 14:12

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Het zal wel passen alleen het nadeel is dat het wat zwaar stuurt..


Alleen met inparkeren, gewoon spieren kweken, valt wel mee als je het gewend bent. :thumbup:

@sjon: weer wat geleerd, wist dat er een extra stabilisator op de achteras zat vanaf 75pk, maar dat de hoogte verschilde ook buiten de g40 modellen om is mij altijd ontkracht.(daar ging ik dus ook vanuit)

@richard: die verlaging zal bij die nz gewoon bij de genesis uitvoering horen.

richard-polo 02-01-2013 14:22

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
@richard: die verlaging zal bij die nz gewoon bij de genesis uitvoering horen.



ja dat lijkt me nogal logisch ;) is gewoon dezelfde verlaging als g40 heeft....


All times are GMT +1. The time now is 00:33.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.