Golf GTD (plaatwerk)
Hallo,
Ik heb al een ruime tijd een Golf 1 GTD staan, waar het een en ander kwa onderhoud aan gebeurt is. Distributie bleek ook niet op tijd te staan, dus deze ook gelijk vervangen. Net zoals: turbo, brandstofpomp, remslangen, leidingen, wiellagers, filters, etc. Ook een leuke extra is dat ik bijna de complete onderhouds historie nog heb (niet dat je daar vaak in kijkt). Alleen is er nog een punt wat herstelt moet worden, en dat zijn de achterste panelen. De vorige eigenaar heeft hier nieuwe wielranden (in zijn geheel) over de roest gelast. Dit is erg lelijk en slecht gedaan en moet er dus weer uit. Maar nu is m'n vraag of ik hier nog wat voor kan krijgen? omdat nieuwe wielranden waarschijnlijk te klein zijn voor wat ik nodig heb. Of iemand moet nog een casco of sloper staan hebben met goede achterpanelen? Wil er desnoods wel een eindje voor rijden, mocht prijs goed zijn. Hierbij nog paar foto's van de auto en de achterpanelen. |
Proberen los te slijpen. Dus voorzichtig de las los slijpen zonder het originele paneel te raken.
Redelijk dom van de vorige eigenaar. |
Zeker dat het eroverheen zit? Dit lijkt namelijk op de gebruikelijke methode gedaan te zijn alleen nog niet afgewerkt.
|
Je heb gelijk. Op foto 4 zie je dat er niks onder zit omdat de dorpel ook nog weg is.
|
Gedeeltelijk zit het over de roest heen gelast. Heb nog een ander stukje weggeslepen (heb ik helaas geen foto van), maar daar zit nog een stuk (roestig) blik onder.
Ook steekt het 'nieuwe' stuk meer naar buiten toe. Als ik dit zou moeten afwerken, gaan er kilo's plamuur in. Daarom wil ik het overnieuw doen. Dan weet je zeker dat het goed zit. Anders heb ik over paar jaar weer werk. Bartuzz: die lasnaden los slijpen is wel een poging waard. Iemand een idee waar ik deze randen het beste kan bestellen (nette prijs) ? mag van mij best wel imitatie zijn. Tot nu toe iedereen bedankt voor de tips en ideeen ;) |
Ding bij lasklus of branko brengen.
|
Quote:
Ik kan het zelf wel lassen en afwerken. Dat is het probleem niet. Maar vroeg me af waar ik het plaatwerk dan het beste weg kan halen, of dat iemand me adviseert om het complete achterpaneel te vervangen en misschien iets staan heeft. Als ik binnenkort even weer tijd heb, zal ik het stuk eruit slijpen om te kijken wat er nog te redden valt en hou jullie dan even op de hoogte. |
Ok dan. Deze delen zijn zoals ze bij jou er ook inzitten compleet repro te koop bij de meeste onderdelen boeren.
Dus dan moet het goed komen |
mooie wagen
|
Dat roestige waar je het over hebt is dat niet gewoon het binnenpaneel van de carroserie?
|
Fabrikant Van Wezel produceert plaatwerk voor Golf1 tegen fatsoenlijke prijzen. Ik kan deze bij mij in Nijmegen gewoon bij de automaterialenzaak bestellen. Als je gegevens wilt laat maar weten.
En check deze ook eens: http://www.artaparts.nl/volkswagen-...onderdelen/402/ Groet Coen |
Quote:
Nee, helaas niet. Ik ga binnenkort nog even om die wielranden kijken (bij een bedrijf in de buurt) en slijp dan gelijk de oude eruit. Ben erg benieuwd hoe erg het is, meestal kom je meer tegen dan je verwacht.... Ik hou jullie op de hoogte en ook over de rest van de auto. |
Quote:
Ik moet zeggen dat ik het van Wezel plaatwerk helemaal niet zo goed vind. Ik heb het ooit gehad en weer snel teruggebracht en omgeruild voor (iets) beter Klokkerholm. Als je het perfect wilt hebben en origineel, dan kun je ook bij vw-classicparts het complete achterpaneel nieuw kopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat ;) |
bestel het meestal bij autoplaat .
netjes spul en past perfekt :thumbup: |
Quote:
Heb het ook wel anders meegemaakt daarvandaan :rolleyes: Met immitatie delen blijft het passen en meten om het er netjes in te krijgen. Ik zou voor origineel plaatwerk gaan. |
nog geen problemen gehad , ;)
je moet altijd wel beetje aanpassen orgineel is altijd beter :thumbup: |
Heb het in Almkerk allemaal liggen de randen nieuw, de binnenscherm randen nieuw, de hoeken achter nieuw en een nieuw achterpaneel, ook een sloop golf staan waar je alles uit kan slijpen. Totaal 125 euro.
|
imitatie past nagenoeg nooit. Blijft atijd aanpassen.
Wil je het goed doen dan orgineel er in. maar ik zou eerst kijken wat er onder zit. |
Wielranden zijn besteld en komen als het goed is morgen binnen.
Ben vandaag nog even met de Golf bezig geweest... |
laatste stukje van de rand ook ff wegslijpen, kijke wat daar nog onder zit, en kijke tot hoe ver je roest vind, anders ff de nieuwe rand er op leggen, aftekenen met een stift, +1 cm binne de stift streep weg slijpen, en dan met een verzet tang een verzet in je orginele scherm knijpen, dan kun je de nieuwe er zo tegen aan leggen en ligt ie weer mooi vlak met je orginele scherm.
|
All times are GMT +1. The time now is 14:58. |