Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Carb. wissel, koud loopt ie te hard (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108861)

pascalm 29-12-2012 08:08

Carb. wissel, koud loopt ie te hard
 
(VW Golf 1.3 met een Pierburg-2E3-register-valstroomcarburateur met automatische choke)

Dit was eerst een met handmatische choke en er zit een handschakelbak naast.

Nu heb ik er dus een 1.3 carb. opgezet met automatische choke, waar een automaatbak naast zat.


Het probleem:

- Koude motor, loopt stationair veel te hard!
- Tijdens het rijden, met koude motor in een versnelling gaat de auto vooruit, zonder dat ik de gaspedaal aanraak, gevaarlijk dus!


Het heeft waarschijnlijk te maken, dat die carb. dus eerst bij een automaat zat, wat moet ik nu doen? Als ie warm is, loopt ie dus prima.

casss 29-12-2012 09:42

vraagbaakje halen, waarin staat hoe je het verhoogde stationaire toerental bij kan stellen. Uit mijn hoofd is dat een schroefje die tegen een getrapte schijf aan komt, die meedraait met de choke klep, aan de tegenovergestelde kant van het was element.

pascalm 29-12-2012 17:01

Maar niet dat ie dan te langzaam gaat lopen, als ie warm is?

Erik Baas 29-12-2012 17:17

Dit lijkt me nuttig voor je: http://onemanspanner.wordpress.com/...n-a-vw-vanagon/
En anders: http://www.google.nl/search?btnG=Go...rburg+2e3+choke

Google is your friend! :)

pascalm 29-12-2012 17:27

Bedankt, ik ben ook nog het kijken op Google.

Eens even doorlezen, ik zou de automatische choke bij moeten stellen.

Even kijken welke schroef dat dan is..?

darksupra 31-12-2012 12:52

ik weet niet of je een beetje goed bent in duits maar ik denk dat je hier http://www.ruddies-berlin.de/se2e3vw.htm wel wat aan hebt.

pascalm 31-12-2012 18:56

Daar staat aardig wat op, bedankt!

Ik heb gewoon geen plaats om die schroef te stellen, dus moet eerst even wat verwijderen.

Style 31-12-2012 19:23

Nu heb ik er dus een 1.3 carb. opgezet met automatische choke, waar een automaatbak naast zat.


Ik dacht ergens hier te lezen dat er wel zeker verschil in carburateurs zit die van een automaat af komen t.o.v een die van een geschakelde bak af komen.

http://www.volksforum.com/forum/sho...002#post1378002

Zit hem in de bediening misschien dat je Rene kan vragen hoe en wat het verschil is om je probleem op te lossen.

pascalm 31-12-2012 19:54

Ik heb de inlaatspruitstuk mee moeten wisselen, en nu heb ik dus het mechanisme voor de automaatkabel erop.

Maar dit is het probleem niet, ik mis het witte dopje wat op de stelschroef zit en nu krijg die schroef niet bijgesteld, ook omdat er onderdelen in de weg zitten.


All times are GMT +1. The time now is 13:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.