Golf GLS 1978 Miami Blue
Onlangs heb ik deze Golf gekocht:
Ik heb hem eigenlijk ongezien gekocht. Daarna in het donker bekeken en een paar dagen later opgehaald. Het is een vijfdeurs Golf 1 GLS uit 1978. De kleur is Miami Blue en er zit een bruin interieur in. De orginele radio zit er zelfs nog in! Het dashboard vertoont wat scheuren, maar ik heb er een bruin dashboard bij en bruine middenconsole. Volgens mij is de auto vrij orgineel op de gasinstalatie na. Na de aanschaf eerst maar eens naar de garage gebracht voor een APK. Hier kwam toch wel de nodige dingen naar voren, maar op wat laswerk na geen erge dingen. Nu allereerst de Golf in de garage gezet en wat andere (niet vw) klusjes doen. Binnenkort een beginnetje maken met het APK lijstje. Dan eerst een beetje rijden en dan volgen nog wel wat andere dingen. (heb nog geen 2 km gereden naar de garage op en neer) Van tijd tot tijd zal ik wat foto's/update plaatsen |
Gefeliciteerd met je aanwinst! Mooie kleur!
|
Mooi kleurtje. Als ie klaar is wel even blauwe nummerplaten monteren. Staat super erbij
|
mooie Golf I
|
Gefeliciteerd ! Blijft een lekker kleurtje :)
|
laat maar horen wat je plannen zijn en veel plezier met rijden.
|
brute kleur idd!
succes dr mee! mvg Mike |
Mooi Golfje! :thumbup:
|
Nog genoeg te doen zo te zien maar een leuke om op te knappen.
Heb zelf ook een Miami blauwe golf 1 van 74 het blijft een mooie kleur op een mk1 :D |
Mooie aanwinst!
Een van de mooiste kleuren voor een mk1 vind ik persoonlijk... |
Thnx allemaal.
Ik vind het ook een mooie kleur! Wel iets anders dan mijn vorige golf in kupferbraun. De plannen zijn om hem eerst APK waardig te maken. Dan kan de schorsing er af. Hij staat nu verzekerd en geschorst in de garage. Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Zoals gezegd de eerste stap zal de APK worden. Daarna een schroefset er onder. Ik heb nog een setje BBS RM liggen. Hier heb ik losse 1J randen bij. Het hart moet nog gespoten worden. Ik zit aan goudkleurig te denken. Als dat gedaan is, dan zal ik een beslissing nemen wat ik uiteindelijk ga doen. Ik vind het tot nu toe zonde om deze orginele golf teveel te veranderen. (velgen en schroefset zijn gemakkelijk te vervangen) |
Super gave mk1.. kleur en uitvoering zijn heel mooi! Ik heb zelf een Floridablauwe GLS uit 1979, ook een 5 deurs.. :)
|
Gaaf kleurtje :thumbup: ! En leuke auto 5-deurs met (origineel geleverde stalen bumpers zijn ook wel redelijk schaars , blauwe platen zou inderdaad wel mooi staan!
|
Mooie einser
|
Quote:
Ik heb jouw mk1 al een paar keer op het forum voorbij zien komen en goed bekeken. Ziet er goed uit! Ik heb ook een setje BBS RM liggen.... Maar goed, eerst mijn golf de weg op krijgen en dan denk ik dat we elkaar nog wel eens tegenkomen. |
Mooi kleurtje . Beetje liefde en je rijd er deftig bij
|
Ben benieuwd, zo'n auto verdient zeker een restauratie :)
|
Goed, een begin gemaakt met het lijstje voor de APK.
- Kachelventilator (gerepareerd door de zekeringskast te vervangen) - Claxon (gerepareerd) - Deurgreep links (gerepareerd) - Lichtbeeld voor (gerepareerd)(andere koplampen geplaatst) - Stuursok rechtsvoor - Koker linksvoor - Remschijven voor ontroesten (heb nog een nieuwe set liggen) - Aandrijfassok linksvoor binnen klem - Olielekkage (advies) - Rem rechtsvoor - Band rechtsvoor (advies)(setje banden gekocht) - Band rechtsachter (setje banden gekocht) - Chassisnummer onleesbaar (gerepareerd) - Bodemplaat linksvoor (en dan te bedenken dat de golf 74 km heeft gereden sinds de laatste APK :screwy: Ik weet waar de golf gekeurd is en dan kan het wel kloppen) |
Ik ben nu bezig met de claxon. Ik zag dat 1 van de 2 draden naar de claxon was doorgeknipt. Deze heb ik weer aangesloten, maar toen ging de claxon af zodra ik de golf op contact zet. Ik heb het stuur er af gehaald en zag allemaal koperslijpsel.
Er zit geen veer of andere afstandshouder achter het stuur. Ik heb bij de dealer de onderdelen besteld hiervoor en deze zijn inmiddels binnen. Maar nu; hoe moet dit gemonteerd worden en heb ik wel het juiste? Ik heb een zwarte huls met aan 1 kant 3 inkepingen en binnenin zit dikte verschil. Daarnaast heb ik een doorzichtige huls welke gekarteld is en aan een kant een ring heeft. Wie weet hoe dit gemonteerd moet worden en of ik wel het juiste heb. Graag even aangeven welk onderdeel het eerst moet en met welke kant naar beneden. BVD! |
|
All times are GMT +1. The time now is 08:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.