Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Starten golf2 diesel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=108024)

nGolfje 05-12-2012 21:27

Starten golf2 diesel

Hallo allemaal,

Sinds de koude is ingetreden (kan echter toeval zijn), wil mijn golfje 1600 td 1985 niet goed meer starten. Soms slaat hij pas aan na totaal 1 minuut starten, maar soms ook helemaal niet.

Wat ik heb geconstateerd tot nu toe:

Motor draait dus gewoon rond door startmotor.
Brandstofafsluiter krijgt spanning, je hoort hem klikken.
Ik heb met een draadje spanning op de gloeirail gezet, en hij neemt stroom af.
Ik zag twee luchtbellen in de slang van het filter naar de pomp.
Bij aanslepen in de 2 wil hij wel starten.
Als hij eenmaal draait, doet hij het verder als een zonnetje (ook stationair).

Ik heb de auto nog niet zo lang, dus ik heb helaas geen historie.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik zit zelf te denken iets met de pomp.

Johan1982MK1 05-12-2012 21:30

Als het met t koude weer is begonnen is het niet de pomp. Checken op lucht kan nooit kwaad. Ik denk eetder dat het je gloeistiften zijn of dat er een paar xijn die niet goed werken. En gebruik je je koude start versneller wel??

mark1991 05-12-2012 21:32

mwa, gok op gloei bougies, kan goed zijn dat er maar 1 of 2 werken, dan trekt hij dus wel stroom maar niet genoeg. als je ze er makkelijk uit kan krijgen kan je ze ff met een losse accu testen, of als je even langs de garage rijd kunnen ze kijken met de ampere tang. succes

golf mkII 16v 05-12-2012 21:37

Vocht int brandstoffilter
1 of 2 gloeibougies

nGolfje 05-12-2012 21:41

Ik gebruik de koudestart hendel i.d.d.
Als het de gloeipluggen zijn, hoe controleer je dat? Ze zijn volgens mij niet echt goed bereikbaar.

nGolfje 05-12-2012 21:45

Ohja witte rook bij starten.

De Pul 05-12-2012 22:23

of gloeiers,of de gas-as van de brandstofpomp lekt door[trekt lucht in het systeem]

nGolfje 05-12-2012 22:32

Hoort het trouwens dat de diesel weer terug loopt naar de tank/filter bij stilstaande pomp? Ik weet het niet zeker, maar dacht dat te zien.

mark1991 05-12-2012 23:54

Zal gewoon je gloeistiften laten testen, evt ff bij de garage is misschien 5 minuten werk.. mits ze een ampere tang hebben. Koelvloeistof temp sensor los gooien en dan blijven ze gloeien. En dan meten.

nGolfje 06-12-2012 02:27

Eerst maar eens die gloeiers checken dan.

Johan1982MK1 06-12-2012 09:20

vaak laten ze die gloeistift achter de brandstofpomp zitten omdat je daar moeilijk bij kan.
Gewoon alle leidingen er even af, dan is het goed te doen.

DÁ-BRT 06-12-2012 12:44

Er zijn een aantal dingen die je kan controleren:

Hoe snel draait hij rond? Als je een diesel niet snel genoeg rond draait gaat hij niet aan.
Zijn de gloeibougies nog goed?
Kan het zijn dat er een klein lekje in de brandstofleidingen zitten waardoor de pomp langzaam leeg loopt. Of tewel zet ze even wat vaster op de slangenklemmen en vervang de koperen ringen op de banjo's bij pomp en filter (als je een filter hebt met banjo bouten)

nGolfje 06-12-2012 18:54

Morgen even naar de lokale garage de gloeiers checken.
Wat zijn banjo bouten?

fcapri 06-12-2012 19:02

-al eens geprobeerd 2-3 keer voor te gloeien?
-hoelang zit de diesel er al in (kan altijd zijn dat mensen 3maand met een tank doen :D )
-gaat de motor idd heel vlot rond, als die te traag loopt, kan die niet aanslaan (accu ver door, bij vriesweer verliesd die makkelijk 30-40% van de capaciteit. bij een 4-5jaar oude accu die al maar 60% meer heeft van origineel, en dan bij vriesweer nog eens 30 verliesd, is het al te weinig. ook kan je de voedingskabels eens bekijken (accu naar motor, accu naar startmotor).

-krijg je pomp wel goed 12V om te draaien? heb met dit koude weer al gehad dat die al rijdend stilviel. die connector op de pomp was roest en soms had ik te slecht contact waardoor de motor stilviel. ff kabeltje los, opgeschuurd, connectortje iets platter gedrukt en er weeraan.

mijn diesel warmt 1 maal voor (soms zelf geen goesting om te wachten en start direct). gebruik geen startvervroeger. slaat DIRECT aan
zou niet mogen dat je 1min lang moet starten

DÁ-BRT 07-12-2012 09:47

Banjo bouten:

nGolfje 08-12-2012 16:20

Nou. Ik heb dus de vier gloeiers uit voorzorg (laten) vervangen. Maar ik denk dat het probleem hiermee niet verholpen is. De oude deden het namelijk nog prima (uitgeprobeerd met startkabels).

De motor startte gisteren (met moeite) door reiniger in de inlaat te spuiten.

Ik vermoed dat ie morgen weer niet start. Het is blijkbaar een probleem dat zich alleen voordoet bij een koude motor. Wat kan ik proberen om het probleem op te sporen?

De Pul 08-12-2012 16:32

heb je al gekeken naar lekkage rond de gas-as?omdat je aangeeft dat de brandstof terugloopt naar de tank?
checken op dichtheid,wiebel met de gashendel en kijk of dat resulteert in nattigheid rond de geleidebus of bellen in de leiding.lekkende banjobouten geloof ik niet zo eerlijk gezegd.

nGolfje 08-12-2012 16:54

Ik heb er wel naar gekeken De Pul, maar zag niks geks. Kan echter zijn dat ik niet goed kijk.

Hoort het slangetje van filter naar pomp gevuld te blijven? Ik denk van wel. Ik ga eens kijken of daar wel diesel in blijft zitten (in verband met die luchtbellen).

Johan1982MK1 08-12-2012 17:14

Als ie nu nog nier goed start trekt hij erhens lucht.

Erik Baas 08-12-2012 17:19

Quote:
Originally Posted by nGolfje
Ohja witte rook bij starten.

Rook, of waterdamp?

All times are GMT +1. The time now is 12:29.